Gå til innhold

Hvilke klær til sydentur med mensen og må bruke bind

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bikini utgår føler jeg. I såfall bikini overdel og shorts. 

Tips til lengre jakker/skjorter som dekker til?

Anonymkode: 58ac0...d20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bikini med shorts eller tynn strand/sommerkjole som tåler litt sand og solkrem over. Kan godt være veldig kort, altså så kort at den hadde vært lite egnet som kveldskjole i Norge. Jeg var nylig på ferie, fant fine "strandkjorter" på alle vanlige butikker, anbefales. Fine, praktiske, og man dekker det man trenger. Ta en titt på nett under fanen strandtilbehør. 

Anonymkode: e23ad...006

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du dekke til om du har på shorts? 

Anonymkode: 209b6...542

Gjest tinkaanonym
Skrevet (endret)

Hm, hvorfor kan du ikke bruke tampong? :) Hvis du bare bytter den etter du har badet funker det- mye bedre enn man skulle tro! Don't live in fear 

Redigering: 

Beklager, visste ikke det. Liker veldig godt løse kimonoer selv. 

Endret av tinkaanonym
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, tinkaanonym skrev:

Hm, hvorfor kan du ikke bruke tampong? :) Hvis du bare bytter den etter du har badet funker det- mye bedre enn man skulle tro! Don't live in fear 

Hadde brukt tampong om jeg hadde hatt lov til det. Etter abort må man bruke bind.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en liten type bikinishorts eller treningsshorts, gjerne svart. Du kan ta ut bindet når du bader hvis ikke så fyller det seg opp med vann og løsner når du bader. Har prøvd selv, og funnet ut at det beste er å bade med en mørk underdel så det ikke vises om man blør litt.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde brukt tampong om jeg hadde hatt lov til det. Etter abort må man bruke bind.

I overskriften sier du jo at det er pga mensen? Blødning etter abort er ikke mensen og du kan bl.a ikke bade før denne renselsen er over.

Anonymkode: 7ebf1...480

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Trish skrev:

Kjøp en liten type bikinishorts eller treningsshorts, gjerne svart. Du kan ta ut bindet når du bader hvis ikke så fyller det seg opp med vann og løsner når du bader. Har prøvd selv, og funnet ut at det beste er å bade med en mørk underdel så det ikke vises om man blør litt.

Vil tro man skal holde seg unna bading rett etter en abort.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk skjorts eller skjørt. Hvis du har et skjørt i lett/tynt stoff kan du dra den opp så mye du føler deg komfortabel med hvis du soler deg feks. Ellers funker jo alt av vanlige sommerklær som feks. kjoler. 

Hvis du blør lite kan du bruke truseinnlegg og heller bytte oftere hvis du vil ha bikini på. Finnes veldig myke typer slik man ikke ser de. Finnes også svarte nå slik de ikke vises om svart truse/bikini.

Anonymkode: 7be85...4a5

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal bade etter abort nei.. Vil ikke ha masse bakterier oppi der mens kroppen enda renser seg. 

Anonymkode: a949a...6b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS har ikke nevnt med et ord at han skal bade. Hun spør om tips til lange jakker og skjorter, ikke tips om tamponger og truseinnlegg. 

Anonymkode: 14e1b...696

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Løs bomullskjole og luftig kimono-aktig jakke? Bralet, truse og strandkjole? Topp og maxiskjørt? 

Slutt med sånn tampong-tvang. Kan ikke bruke tampong selv og klarer meg helt utmerket uten. 

Anonymkode: 34a2c...471

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Luckiness skrev:

Vil tro man skal holde seg unna bading rett etter en abort.

Sorry visste ikke/tenkte ikke over det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS har ikke nevnt med et ord at han skal bade. Hun spør om tips til lange jakker og skjorter, ikke tips om tamponger og truseinnlegg. 

Men da skjønner jeg ikke hvorfor hun sier hun har mensen i spm

Anonymkode: f9d40...2b4

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger kun en truse til å ha bindet i... Ingen som ser bindet. Også kan du ha bikini-hipster f.eks over. Shorts, skjørt.

Ellers er det mange sommerkjoler som er greie. Du skal uansett ikke bade.

Anonymkode: b764d...a92

AnonymBruker
Skrevet

På stranda kan du bruke en liten shorts og ha bikinitruse under den.

Jeg pleier å ha to truser på om jeg bruker bind. Ikke på stranden, men ellers når man gjør andre ting. Da er jeg mindre redd for flekker og lukt.

Lange singletter, kimono og tunikatopper dekker litt.

Anonymkode: 0d5ff...d9b

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det har blitt en gjengs oppfatning av at blod som kommer ut av skjeden er mensen. Mensen er ikke lenger betegnelse på mensen, men en slags paraplybegrep om "blod ut av tissen", for å si det på den måten.

Anonymkode: 5fd92...96c

Skrevet

Under renselsen etter min fødsel brukte jeg mye shorts. Om jeg pyntet meg med kjole/skjørt, tok jeg en tights shorts (eller hva det heter) under. Personlig kunne jeg fint bruke truseinnlegg etter 5 dager, og da hadde det gått fint med bikini, så pakk gjerne noen for sikkerhets skyld. Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er vel ikke hvorfor hun blør, men at hun vil ha klær som skjuler konturene av bind. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...