AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Det finnes jo en rekke åpne nettforum som er åpne for allmenheten, hvor folk kan diskutere et og hint. Disse ser alle ut til å ha sine egne «terms and conditions», som vi aksepterer når vi melder oss inn, og så blir de moderert ut fra disse. Jeg lurer på om hvert eneste nettsted står helt fritt til å sett de vilkår de vil til sine medlemmer, eller om det finnes regler eller retningslinjer de må forholde seg til når det gjelder hvilke regler de kan ha, og håndhevingen av disse. Finnes det en standard for hvordan denne type forum plikter å oppføre seg ovenfor sine brukerene? Har de noen plikter ovenfor oss? Jeg har blitt sensurert, fått innlegg sletta her på kvinneguiden. Jeg forsto ikke at jeg brøt deres retningslinjer, og jeg forstår det fremdeles ikke. Har inne spørsmål på ris og ros siden, men har ikke fått svar. Så finnes det et eller annet son regulerer deres plikter ovenfor oss? Eller er det kun vi som har plikter ovenfor dem? Anonymkode: 8bc3a...79f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 Legger ved link til å illustrere spørsmålet mitt. Anonymkode: 8bc3a...79f
Kalevala Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Når du betaler for en vare, er du beskyttet av forbrukerkjøpsloven. De fleste forumer er helt gratis, og dermed har de nok ingen formell forpliktelse overfor oss som velger å bruke det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 Her er nok en svakhet i systemet. At det ikke enda er utarbeidet en standard for dette, og det er da beklagelig at en så stor aktør innen offentlig ordskifte legger seg på en ramme strengere enn lovverket av eget initiativ. Man skulle i utgangspunktet tro at straffelovgivningen setter tilstrekkelig begrensning på hva vi kan skrive her. Så slapp vi disse endeløse diskusjonene. Anonymkode: 8bc3a...79f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå