Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tiden på utkikk etter ny jobb. Så jeg lurer på følgende: Dere som ikke har utdannelse, hva jobber dere med, og hva ca tjener dere i måneden? Jeg er 35 år.  Den eneste grunnen til at jeg spør om dette er hva jeg selv kan forvente meg, da jeg ikke har noe særlig utdannelse. Derimot flere års erfaring i kommunen som miljøarbeider. Men må nå søke ny jobb grunnet omorganisering. Så jeg vurderer noe helt nytt.  Takk for alle svar :) 

Anonymkode: 99e7c...e9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare jobbet i butikk fram til ganske nylig og har hatt full ansiennitet de siste årene. (Er 32 år) I den siste butikken jeg jobbet hadde jeg 32.000 brutto i mnd i grunnlønn. Altså 204kr pr time, pluss kvelds og helgetillegg. 

Byttet nylig jobb og jobber nå som omsorgsarbeider, og har 248kr i timen, pluss tillegg. I yrker som ikke krever utdannelse så telles all arbeidserfaring, så man starter gjerne rett på full ansiennitet:)

Anonymkode: f8f4f...992

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare jobbet i butikk fram til ganske nylig og har hatt full ansiennitet de siste årene. (Er 32 år) I den siste butikken jeg jobbet hadde jeg 32.000 brutto i mnd i grunnlønn. Altså 204kr pr time, pluss kvelds og helgetillegg. 

Byttet nylig jobb og jobber nå som omsorgsarbeider, og har 248kr i timen, pluss tillegg. I yrker som ikke krever utdannelse så telles all arbeidserfaring, så man starter gjerne rett på full ansiennitet:)

Takk for svar :) HarHar du fagbrev som omsorgsarbeider? Og er det heltid, eller kun ekstra vakt? Jeg elsker å jobbe innenfor omsorg, men her i Oslo får man desverre kun tilkallingsvakter, så jeg kan ikke basere meg kun på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prostitusjon. Meget godt betalt, fleksibel arbeidstid, og ingen krav om utdanning.

Anonymkode: 0539d...057

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prostitusjon. Meget godt betalt, fleksibel arbeidstid, og ingen krav om utdanning.

Anonymkode: 0539d...057

For et saklig svar på et seriøst spm...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på sektor, type jobb og arbeidstid. 

Selv jobber jeg som kontormedarbeider på en skole. Har kun kurs, ikke formell utdanning, men har etter hvert gjort meg uunnværlig der jeg jobber fordi jeg er den eneste som har full oversikt over aktuelle systemer og rutiner. Tjener i underkant av 500 000 i året, altså rundt det samme som en del av lærerne, men jeg begynte jo betydelig lavere. 

Anonymkode: 13429...363

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner begynte faktisk i en dagligvarebutikk rett etter videregående, fordi han var veldig usikker på hva han egentlog ønsket å drive med videre. I tillegg hadde han visst behov for en pause i alle studiene. Så han begynte med å stable varer, rydde på lageret, sitte i kassen og så videre. Jeg tror dette var en eller annen Kiwi-butikk. 

Men så fant han etterhvert ut at han faktisk trives ganske greit med en slik jobb...       

Anonymkode: 85e85...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener 650.000,- i året + evt overtid,  uten utdannelse. Jobber med regnskap og er 44 år.

Anonymkode: 04416...f6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Jente35 skrev:

Takk for svar :) HarHar du fagbrev som omsorgsarbeider? Og er det heltid, eller kun ekstra vakt? Jeg elsker å jobbe innenfor omsorg, men her i Oslo får man desverre kun tilkallingsvakter, så jeg kan ikke basere meg kun på det.

Nei har ingen utdannelse, og hadde ingen erfaring innen helse da jeg startet som omsorgsarbeider, men har fått full opplæring i jobb. Har 60% fast stilling, men jobber i realiteten 100% med alle ekstravakter. Kan alltid plukke ekstravakter 3-4 mnd frem i tid. Kan tenke meg det er vanskelig i Oslo ja, men du skal ikke så langt utenfor bomringen før du nesten kan velge og vrake i jobb, så lenge du vil jobbe innen helse og omsorg.

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei har ingen utdannelse, og hadde ingen erfaring innen helse da jeg startet som omsorgsarbeider, men har fått full opplæring i jobb. Har 60% fast stilling, men jobber i realiteten 100% med alle ekstravakter. Kan alltid plukke ekstravakter 3-4 mnd frem i tid. Kan tenke meg det er vanskelig i Oslo ja, men du skal ikke så langt utenfor bomringen før du nesten kan velge og vrake i jobb, så lenge du vil jobbe innen helse og omsorg.

Høres veldig bra ut :) Jeg tror det er noe nytt nå, med at man kan jobbe et sted i 1 år hvis jeg ikke husker feil, og få fagbrevet med full lønn.  Hvor i landet jobber du :) ?

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Jente35 skrev:

Høres veldig bra ut :) Jeg tror det er noe nytt nå, med at man kan jobbe et sted i 1 år hvis jeg ikke husker feil, og få fagbrevet med full lønn.  Hvor i landet jobber du :) ?

Åja, det har jeg ikke fått med meg. Trodde man måtte jobbe 5 år for å få det. Men genialt hvis det bare blir 1😄 Jeg jobber en halvtime utenfor Oslo. Hvis du har bil så ville jeg sett på ledige stillinger i feks Lørenskog, Ullensaker eller Skedsmo kommune. Sikkert mye på andre siden av Oslo også, men der er jeg ikke kjent. Ligger veldig lite stillinger på finn, de fleste i dette området legger bare ut annonser på nav.no. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, det har jeg ikke fått med meg. Trodde man måtte jobbe 5 år for å få det. Men genialt hvis det bare blir 1😄 Jeg jobber en halvtime utenfor Oslo. Hvis du har bil så ville jeg sett på ledige stillinger i feks Lørenskog, Ullensaker eller Skedsmo kommune. Sikkert mye på andre siden av Oslo også, men der er jeg ikke kjent. Ligger veldig lite stillinger på finn, de fleste i dette området legger bare ut annonser på nav.no. 

Takk for tips:) sjekk ut dette: : https://fagbladet.no/nyheter/slik-tar-du-fagbrev-pa-jobb-med-full-lonn-6.91.548385.4d6b00dced

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener 650.000,- i året + evt overtid,  uten utdannelse. Jobber med regnskap og er 44 år.

Anonymkode: 04416...f6d

Det er jo veldig bra da :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du 248 kr timen uten tillegg som omsorgsarbeider uten fagbrev? Hvilken tariff er det? Det er jo ganske langt over 16 års ansiennitet som er max på hovedtariffavtalen.

Anonymkode: 3e457...be1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

575.000,-. Også regnskap og også 44 år 🙂

Anonymkode: 71825...446

AnonymBruker
Skrevet

620.000 også regnskap, men 29 år. Tok bare et lite kurs og ingen eksamen. Sponset av NAV.

Anonymkode: 42161...c28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omsorgsarbeider (helsefagarbeider) er en beskyttet tittel du ikke kan påberope deg uten fagbrev. Da er du assistent. Spesielt at du også har fått fast stilling som ufaglært, dette er høyst uvanlig. Og 248 kr timen? Det har jeg ingen tro på.

Anonymkode: 5ba1c...36f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du 248 kr timen uten tillegg som omsorgsarbeider uten fagbrev? Hvilken tariff er det? Det er jo ganske langt over 16 års ansiennitet som er max på hovedtariffavtalen.

Anonymkode: 3e457...be1

Mulig vi ligger en del over tariff ja, men har ikke tenkt å klage på lønna.. Jobber i en privat bedrift, mulig det har noe med saken å gjøre, ikke vet jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som er selger og tjener 535.000 i året.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mulig vi ligger en del over tariff ja, men har ikke tenkt å klage på lønna.. Jobber i en privat bedrift, mulig det har noe med saken å gjøre, ikke vet jeg. 

Du lyver og det har ingen tro på. Dette er kun for provosere.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...