Gå til innhold

«Smittefest» for vannkopper

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Nerine_ skrev:

Du syns det er barnevernssak at man som forelder ønsker at barnet skal bli ferdig med det? Jeg husker pappa fikk vannkopper som voksen, det var ikke noe særlig. 

Når man lar barn bli syke av foreldres egoistiske valg, kalles det Münchausen by Proxy og dette er barnemishandling.

Du er klar over at barn kan dø av vannkopper og/eller sykdommer som de får i forbindelse med dette?

Anonymkode: 42bc4...3f1

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte som ts tidligere, greit å få det når hun er liten. Har alltid hørt at det "er SÅ smittefarlig, og smitter lett"....vel datter er snart ferdig i 1.klasse. 3 elever i klassen hadde det før jul,vår datter fikk det ikke. I bhg fikk der barnet hun var mest sammen med vannkopper da de var ca 1,5-2 år. Ingen kopper på vår datter......i fjor til påske hadde vi bror med familie innom på besøk før de skulle videre. Begge barna der var på dag 1 og 2 med urbruddy-ingen kopper på vår datter heller. Så nå tar jeg det som det kommer, og vil vaksinere henne om hun ikke får det i løpet av barneskolen. 

Anonymkode: 6eb3f...9cf

Mistenker at hun har hatt det da, bare så lite at det ikke ble lagt merke til. Har en kompis som fikk en flekk og ingen andre symptomer. Det var hele hans sykdomsforløp.

Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man lar barn bli syke av foreldres egoistiske valg, kalles det Münchausen by Proxy og dette er barnemishandling.

Du er klar over at barn kan dø av vannkopper og/eller sykdommer som de får i forbindelse med dette?

Risikoen for komplikasjoner i forbindelse med vannkopper er vesentlig større i voksen alder. Slutt å kaste alvorlige psykologiske diagnoser rundt deg. 

Hadde vannkopper blitt betegnet som alvorlig hadde vaksine vært rutine. Og siden du nevner egoistisk, hva tenker du at foreldrene får ut av at barna har vannkopper? Sånn bortsett fra at de vet at barna slipper å bli syke i voksen alder, som ofte er mye værre. 

Endret av Nerine_
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Du syns det er barnevernssak at man som forelder ønsker at barnet skal bli ferdig med det? Jeg husker pappa fikk vannkopper som voksen, det var ikke noe særlig. 

Moren min fikk vannkopper som 16 åring og hun sa hun aldri hatt vært så syk i hele sitt liv. Så når naboungene fikk vannkopper i hus ble jeg og min bror sendt bort. Da var vi 7 og 10 år. Var greit å bli ferdig med det 😊 her fikk eldste det som 5 åring relativt problemfritt. De to minste under 2 år har ikke hatt det ennå. 

Anonymkode: bd4c8...6fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nerine_ skrev:

Vel, spesialisten som diagnostiserte med med Diabetes type 1, sa at den utløsende faktoren til at jeg fikk dette, var vannkopper.

Jeg sier ikke at jeg fikk sykdommen pga vannkopper, men det var det som sparket igang dette.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, spesialisten som diagnostiserte med med Diabetes type 1, sa at den utløsende faktoren til at jeg fikk dette, var vannkopper.

Jeg sier ikke at jeg fikk sykdommen pga vannkopper, men det var det som sparket igang dette.

Da hadde det vel kommet uansett. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Samtlige barnesykdommer gir et mer alvorlig og/eller ubehagelig forløp om man får dem i voksen alder. Om det er galt å utsette barna for smitte i den alderen hvor sykdomsforløpet vil være mildest og ha lavest mulighet for komplikasjoner, var samtlige foreldre jeg husker fra min egen barndom, barnemishandlere.

Endret av Monica1968
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? 

Anonymkode: 3bb63...2a4

For å få det mildere, jo lengre vi venter jo større sannsynlighet for å bli enda sykere. Nå har jeg snart ferie og det ville passet fint med jobb også. 

Ts

Anonymkode: 67d5a...ce4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte som ts tidligere, greit å få det når hun er liten. Har alltid hørt at det "er SÅ smittefarlig, og smitter lett"....vel datter er snart ferdig i 1.klasse. 3 elever i klassen hadde det før jul,vår datter fikk det ikke. I bhg fikk der barnet hun var mest sammen med vannkopper da de var ca 1,5-2 år. Ingen kopper på vår datter......i fjor til påske hadde vi bror med familie innom på besøk før de skulle videre. Begge barna der var på dag 1 og 2 med urbruddy-ingen kopper på vår datter heller. Så nå tar jeg det som det kommer, og vil vaksinere henne om hun ikke får det i løpet av barneskolen. 

Anonymkode: 6eb3f...9cf

Akkurat det har vi erfart også. Vi har hatt to runder i barnehagen uten at mitt barn har fått det. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

En kompis av meg fikk vannkopper som voksen, og han har fortsatt hele overkroppen full av arr etter vannkoppene. Han sier han aldri har vært så syk, hverken før eller etter. Glad mamma kjørte oss til sykt barn da vi var små og ble ferdige med det! Det var også legen som anbefalte å gjøre det.

Anonymkode: c64a6...613

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Akkurat det har vi erfart også. Vi har hatt to runder i barnehagen uten at mitt barn har fått det. 

Ts

Er dere sikre på at det ikke  bare er vært et veldig mildt forløp.

Anonymkode: d8b4d...2b9

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Monica1968 skrev:

Samtlige barnesykdommer gir et mer alvorlig og/eller ubehagelig forløp om man får dem i voksen alder. Om det å utsette barna for smitte i den alderen hvor sykdomsforløpet vil være mildest og ha lavest mulighet for komplikasjoner, var samtlige foreldre jeg husker fra min egen barndom, barnemishandlere.

Så får en vaksinere da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en barnelege som sporenstraks bragte med barnet og oppsøkte kusina som hadde fått vannkopper. " Nå må du gi kusina di en ordentlig god klem!"

Anonymkode: e944c...3d0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...