showgirl Skrevet 26. april 2005 #1 Skrevet 26. april 2005 Hvor mye kan man tjene uten at man betaler skatt? Er snakk om deltidsjobb der jeg får bare en symbolsk sum på 500 kr for 1 år. Må jeg betale skatt av dette?
liv Skrevet 26. april 2005 #2 Skrevet 26. april 2005 en kan tjene opp til 1000 kr fra 10 forskjellige arbeidsgivere i løpet av et år.
sixx Skrevet 26. april 2005 #3 Skrevet 26. april 2005 Hvor mye kan man tjene uten at man betaler skatt? Er snakk om deltidsjobb der jeg får bare en symbolsk sum på 500 kr for 1 år. Må jeg betale skatt av dette? Du kan tjene veldig mye lovlig uten å betale skatt. Hvis du ikke mottar mer enn kr. 1.000,- i lønn fra samme arbeidsgiver....så kan du godt ha hundrevis av forskjellige arbeidsgivere. Tror arbeidsgiver strengt tatt skal betale arbeidsgiveravgift av beløpet, men det husker jeg ikke helt reglene for.
sixx Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 Der var vi to igjen Liv...med forskjellige svar. Uansett trådstarter...så kan du tjene dine kr. 500.- pr år med god samvittighet.
sixx Skrevet 26. april 2005 #5 Skrevet 26. april 2005 Oi...kom på at det sikkert er smart å presisere at jeg ikke mener at Liv tar feil. Kan godt være jeg som er på gyngende grunn her. Men jeg vet at det tidligere ble hevdet at man kunne ha så mange arbeidsgivere man orket...så lenge lønnen ikke oversteg kr. 1.000,- fra noen av dem...men jeg kan enten være feilinformert...eller reglene har endret seg.
Nella Skrevet 26. april 2005 #6 Skrevet 26. april 2005 Det står litt om dette her Det er 1000 fra privatpersoner og det kan være så mange man vil i løpet av året. Får man betalt for småjobber av foreninger ol er grensen 2000,- Det står at arbeidsgiver ikke er pålagt å "lønnsberettige" beløpet så da regner jeg med at det betyr at arbeidsgiver ikke har plikt til å melde videre heller.
sixx Skrevet 26. april 2005 #7 Skrevet 26. april 2005 Det står at arbeidsgiver ikke er pålagt å "lønnsberettige" beløpet så da regner jeg med at det betyr at arbeidsgiver ikke har plikt til å melde videre heller. Oki...det var litt interessant. Jeg mottar kr. 1.000,- pr. år i forbindelse med noe filleting jeg gjør. For dette sendte likningskontoret ut krav om arbeidsgiveravg. Lite fillebeløp bare...litt over kr. 100,-. I den forbindelse snakket jeg med skatteoppkreveren i min kommune...og hun sa at etter boka var det riktig at det skulle svares arbeidsgiveravgift av beløpet, men hun ba meg si til revisor at han ikke skulle være så pliktoppfyllende og innberette det....for de brukte mye mer penger på å krev inn beløpet enn hva de fikk inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå