AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Del Skrevet 22. mai 2019 Er det noen som vet hva mammografi koster på Volvat Majorstuen? Jeg er ikke medlem. Jeg har prøvd å ringe de, men det er bare rot med telefonen deres og ingen andre avdelinger kan/vil svare meg. På forhånd takk for svar! 🙂 Anonymkode: 0b024...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Del Skrevet 22. mai 2019 ALDRI ta mammografi privat. Det skal alltid tas på BDS... Hvorfor? Fordi radiografene på private ikke kun tar mammografi og ikke blir dyktige nok teknisk og du kan ende opp med for dårlige bilder og må derfor ta bilder på nytt og får dobbel stråledose. Ta det offentlig der radiografene hele tiden blir vurdert på kvalitet og de er spesialister på mammografibilder. Anonymkode: 2ad25...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #3 Del Skrevet 22. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ALDRI ta mammografi privat. Det skal alltid tas på BDS... Hvorfor? Fordi radiografene på private ikke kun tar mammografi og ikke blir dyktige nok teknisk og du kan ende opp med for dårlige bilder og må derfor ta bilder på nytt og får dobbel stråledose. Ta det offentlig der radiografene hele tiden blir vurdert på kvalitet og de er spesialister på mammografibilder. Anonymkode: 2ad25...895 Men greia er vel at du ikke kan kreve utredning via BDS. Man må ha henvisning, og hvis TS allerede har vært henvist før, er ung eller fastlegen ikke mener det er grunn til bekymring er det jo greit å ta det privat, sånn for sin egen sjelefreds skyld. Jeg tok mammo og ultralyd på Aleris for to år siden. Husker ikke hva jeg betalte, faktisk, men lurer på om det var i underkant av 2000 kroner. Følte meg helt trygg på undersøkelsen siden de gjorde begge deler. Anonymkode: 57c97...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Del Skrevet 22. mai 2019 Tusen takk for svar. Jeg har henvisning fra lege, det er ikke det det går på, men med over 60 ukers behandlingsfrist hadde det vært greit å få gjort det litt tidligere privat. Men det ender nok med å bli enten Aleris eller UniLabs. Volvat fremstår vel ikke akkurat så veldig seriøse etter at jeg har brukt en hel dag på å prøve å få kontakt med deres Majorstuaavdeling uten å lykkes. Anonymkode: 0b024...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #5 Del Skrevet 28. mai 2019 På 22.5.2019 den 22.33, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Jeg har henvisning fra lege, det er ikke det det går på, men med over 60 ukers behandlingsfrist hadde det vært greit å få gjort det litt tidligere privat. Men det ender nok med å bli enten Aleris eller UniLabs. Volvat fremstår vel ikke akkurat så veldig seriøse etter at jeg har brukt en hel dag på å prøve å få kontakt med deres Majorstuaavdeling uten å lykkes. Anonymkode: 0b024...328 60 uker!?! Da er det forhåpentligvis ikke kul i brystet du skal dit for? Eller er det 6 uker ? Anonymkode: 1853e...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå