AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Hei. Jeg ønsker litt innspill fra folk som bor ved Rødtvedt (evt. Kalbakken). Jeg og samboer skal kjøpe leilighet, men jeg er student, og budsjettet er da ca 3.5 mill. Det får man lite for i Oslo, men i Groruddalen er det muligheter for 3-roms. Jeg har sett meg ut Rødtvedt fordi man er nærme t-banen og marka. Tonsenhagen var egentlig drømmen, men det er fort dyrt og i tillegg ønsker jeg å ha t-banen nærme. Vi har ikke barn og får nok ikke det på noen år, så dette trenger ikke bli en tråd hvor man snakker om utlendinger, og få norske barn på skolen. Jeg er dessuten ikke redd for det, har vært mye i Groruddalen og jobbet der en periode, og har bare møtt hyggelige folk. Så veldig fint om den diskusjonen tas et annet sted. Det jeg ønsker å vite er: 1) Hvor godt hører man støyen fra Trondheimsveien? Vi vil ikke kjøpe helt inntil veien selvsagt, men hvor langt opp må vi? 2) Noen borettslag som er mer velfungerende enn andre? 3) Er det noen som bor på Kalbakken og vil si litt om dette kontra Rødtvedt? Jeg ser det som en ulempe å være lenger unna marka og t-banen, men det er kanskje ikke så store forskjeller i avstand? Samtidig er man jo nærmere butikk og treningssenter. 4) Du som bor der, trives du? Sikkert en del som vil tipse om bydel Østensjø, men det faller vekk fordi samboer får dobbelt så lang reisevei til jobb. Prisene blir dessuten litt for høye for oss. Anonymkode: dc335...a24
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 Bodde i Flaengrenda på Kalbakken i flere år, flyttet nylig til annen del av landet. Hørte aldri noe til Trondheimsveien selv om det er relativt nærme. Bodde i tomannsbolig i Flaen borettslag, syns det fungerte veldig godt Det er ikke noe problem at Kalbakken er litt lenger unna marka. Har hund og gikk i marka hver dag. Det er flere snarveien samt fin turvei langs alnaelva som går rett inn i skogen. Vi trivdes veldig godt i området. Hyggelige naboer, god kollektivdekning, og rolige omgivelser. På Kalbakken har man også svømmehall og bibliotek. Hadde ikke flytta om det ikke var for at vi venter barn nummer 3 og ville bo nærmere familie. Det er hyggelig på Rødtvet også, men opplever det litt mer som bare boligområde, ikke fullstendig bydel om du skjønner? Kun matbutikk og ingen andre fasiliteter. Men det tar jo ikke mange minuttene å gå ned på Kalbakken, så om dere vil bo på Rødtvet vil dere nok også trives. Anonymkode: 4ba86...8e0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Jeg har bodd på Kalbakken i drøye ti år, og jeg stortrives. Jeg bor rett på andre siden av Trondheimsveien og hører veldig lite fra veien. Mulig det også skyldes at jeg bor nedenfor, men det er stort sett ikke veldig støyende trafikk. Driver og vurderer å flytte nå men bare til et annet borettslag på Kalbakken. Ønsker meg ett rom til. Ellers bruker jeg marka mye, og er veldig fornøyd med at det er såpass bra med kollektivtilbud. Anonymkode: 73d50...480
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 Det bor mye alkoholikere på Rødtvet. Hvordan det er med utlendinger vet jeg ikke, jeg syns alkiser er et større problem. Anonymkode: 85169...fd5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #5 Skrevet 22. mai 2019 Tusen takk for positive svar! 😄 Ser allerede for meg at jeg må forsvare at vi vil flytte til Groruddalen. Det startet mest med at vi ikke har så mye å kjøpe for, men nå ser jeg mange fordeler med å flytte til ut av byen, mest av alt marka i gangavstand. Kalbakken er veldig oppe til vurdering det også, det kommer kanskje mest ann på hva vi finner av leilighet. Syns leilighetene på Kalbakken er finere og mer oppusset, og man er jo nærmere fasilitetene, ja. Så hvis avstanden til marka ikke er så veldig stor er det kanskje Kalbakken vi går for. Tenker å ta oss en tur snart og gå litt rundt. Anonymkode: dc335...a24
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #6 Skrevet 22. mai 2019 Jeg bor i Groruddalen selv (Lindeberg) og kunne gjerne bodd på Kalbakken og Rødtvedt. Tror kanskje jeg hadde foretrukket Kalbakken fordi jeg synes servicetilbudet der er litt bedre ved Kalbakken, litt flere butikker av den typen jeg frekventerer. Men igjen så spørs det jo veldig på intern beliggenhet også. Nærhet til kollektiv trumfer mye for meg. Når det gjelder støy så må man nesten bare sjekke hver enkelt leilighet. Jeg bor nær E6 nå og bodde tidligere nær ring 3. Det er en del støy, men det varierer veldig. Vår blokk har en bygning mellom E6 og vår balkong, så vi merker mye mindre til støyen enn de som bor i naboblokka. Det samme var også der vi bodde før, bare motsatt. Vi bodde et stykke unna veien, men midt i en "støylomme" der støyen trengte seg gjennom. Et tips er å gå på visning i ukedagene fremfor søndager, det er da man får et riktig bilde av støyen. Anonymkode: 9edc8...13c
Puny Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 Helt fint så lenge man ikke har barn. Jeg tenker at for to voksne er kollektivtilbudet og hvor mye du får for pengene det viktigste, du trenger ikke ha masse omgang med naboene. Dog er det viktig å kjøpe et sted der prisene holder seg, hvis dere senere skal kjøpe dere oppover, da er jeg noe usikker på Rødtvedt, ville kanskje heller vurdert Ski eller andre steder der prisene antas å øke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå