Orthia Skrevet 26. april 2005 #1 Del Skrevet 26. april 2005 Vi skal selge vår leilighet i Oslo, og er litt i tvil hva slags annonsering vi skal velge. Finn.no, Tinde.no og Obos.no er inkludert i tilbudet vi har fått fra megler. Ved siden av kommer eventuell annonsering i Aftenposten og eller Visningsmagasinet. Aftenposten koster drøye 10 000 for to annonser, Visningsmagasinet ca 6000 for én. Leiligheten er en treroms på 74Kvm, beliggende i Østensjø bydel i Oslo, taksert til 1,4 mill. Leiligheten er iflg megler lett omsettelig, men noen garanti har man naturligvis ikke. Primært er potensielle kjøpere til denne type leilighet par (evt med småbarn) +- 30 år. Jeg forestiller meg at denne type boligkjøpere gjerne bruker nett når de ser etter bolig, og det er liten vits for oss å betale 10000 til Aftenposten om målgruppen likevel har sett annonsen på nett. Samtidig ønsker vi selvfølgelig flest mulig på visning, og det er synd om vi går glipp av interesserte kjøpere fordi vi vil spare noen tusenlapper. Er det noen som har noen gode råd å komme med? Og hvor ser dere som leter etter bolig på annonser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 26. april 2005 #2 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg sjekker bare på internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 26. april 2005 #3 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg ville nøyd meg med internet, og selv sjekker jeg kun boligannonser på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 26. april 2005 #4 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg ville valgt nettet først, og hvis boligen skulle bli vanskelig å selge, så hadde jeg prøvd i aftenposten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 26. april 2005 #5 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg følger mere med på nett. Men da vi skulle kjøpe den boligen vi har i dag trålet jeg alltid eiendomsseksjonen i Aftenposten til kaffen på lørdags morgen. Og det var annonsen jeg så der som bestemte hvilke visninger vi gikk på. Men nå var dette hus, og da er det litt enklere. De som kjøpte leiligheten vi solgte hadde ikke sett annonsen i avisen, men funnet leiligheten på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BayliZ Skrevet 27. april 2005 #6 Del Skrevet 27. april 2005 Hadde helt klart gått for nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lia Skrevet 27. april 2005 #7 Del Skrevet 27. april 2005 Gå for de tre nettbaserte tjenestene, du. Solgte selv en liten leilighet en gang, og annonserte kun på nett. Ble solgt før visning, den! Nå for tiden er boligdelen i Aftenposten så tykk, at den nesten blir uoversiktlig. Når folk søker på nettet, får de opp kun de objektene de er interessert i. Men hvis du ser at responsen uteblir visningshelgen, kan du jo heller vurdere en annonsepakke i Aftenposten senere. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 27. april 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 27. april 2005 Takk for svar. Har (nesten) bestemt meg for å kjøre kun annonse på nett i første omgang. Må jeg kjøre en ny visningsrunde, vil jeg vurdere trykt annonse i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 27. april 2005 #9 Del Skrevet 27. april 2005 Hvor man bør annonsere kommer ann på boligen man selger. Ønsker man å nå et ungt marked holder det med internett, men ønsker man et mer voksent marked kan det nok være lurt med avisen i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 14. august 2011 #10 Del Skrevet 14. august 2011 Tråden er ryddet for reklame. Kråkesaks, moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joa Skrevet 13. mars 2013 #11 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Det finnes flere alternative måter å annonsere på, feks: 1) Lage din egen nettside som man linker til 2) Annonsere på Facebook til de i målgruppen 3) www.gratisannonser.no 4) www.oslo-korttidsleie.no/annonsering 5) www.hybel.no 6) Henge opp plakater / lage flyere og spørre om man får hengt de opp eller lagt de ut på lokalbutikken eller lignende Mange bekker små gjør en stor å Endret 13. mars 2013 av Joa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #12 Del Skrevet 13. mars 2013 Vi annonserte bare på finn, det holdt i massevis. Anonym poster: c85675ef7fe0a1f91c4f022d4ce31b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #13 Del Skrevet 13. mars 2013 Hvorfor åpne en 8 år gammel tråd? Anonym poster: f57173cba998c0e7b86d16ea81fb9f10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #14 Del Skrevet 13. mars 2013 Hvorfor åpne en 8 år gammel tråd? Anonym poster: f57173cba998c0e7b86d16ea81fb9f10 For å lage reklame for sin egne nettside, hvor man selger boliger? Anonym poster: 10cf720f28fda60e718a9f44781dbbf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå