AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Naboen i den vertikalt delte tomannboligen er sur og tar seg til rette. 1. Han har lagt brostein utover midtskillegrensen som er en panelstripe. Panelstripen er ca 15cm bred, men naboen gikk utover den og ytterligere 6 cm i min tomt med steinbelegget. Sementen under rekker til og med enda 25 cm lengre innover min tomt. Så plukker de ugress ved siden av på min tomt (ca 50 cm fra grensen). 2. De parkerer med fremste bildelen hengende 60 cm inn på min tomt fordi de har bygd garasjen så «trangt» til. Skråparkere vil de ikke for å holde seg på sin tomt. Så parkerer han så i midten av veien at jeg nesten ikke får parkert foran huset mitt. 3. Naboen mener snøskuffingen er kun jeg ansvarlig for, siden han må kjøre langs boligen min for å komme til sin del i enden av veien. 4. De har vært sure fordi leietakeren min hadde 2 eldre Porsche stående foran huset. En er nå i garasjen vår, den andre på siden av huset, men hjelp til å skyve den inni garasjen fikk vi ikke tilbud om. Jeg vet at vi ikke har vært perfekte naboer (det har vært litt byggestøy og en rotete hage jeg skal ta vare på når jeg kan, både i forhold til tid og penger.) Inntil nå prøvde jeg alltid å være vennlig og grei, unnskylde meg for at bilene sto der i en kortere periode og så stygg ut, jeg parkerte slik at han hadde masse plass og jeg måtte skvise meg langs husveggen. Men nå har jeg fått nok. Har lyst til å be om å justere brosteinen i det minste. Men kvier meg veldig. Hun er grei nok, men hun tar seg jo til rette med ugressplukking hos meg? Anonymkode: 1fb91...34b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 Du får ta grensa di tilbake. rett er rett. lov er lov. Anonymkode: 17ad4...aaf 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Vi hadde også en slik nabo. Vi sa ifra til slutt, nektet å låne bort ting mer osv. Nå har de ikke snakket til oss på snart et år 😂 Anonymkode: 76f39...04f 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Men nå har jeg fått nok. Har lyst til å be om å justere brosteinen i det minste. Men kvier meg veldig. Hun er grei nok, men hun tar seg jo til rette med ugressplukking hos meg? Hæ? Anonymkode: 6dee5...991
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #5 Skrevet 22. mai 2019 Ta tilbake eiendommen din å slutt å la deg bli herset med. De blir sikkert grinete men det får nå så være, men kan ikke holde på å ta seg til rette sånn Anonymkode: bfc69...eaf 1
solmåneogstjerner Skrevet 22. mai 2019 #6 Skrevet 22. mai 2019 Du bare sier ifra om at de må fikse opp det med brosteinen og at de må slutte å parkere på din tomt og slik at du nesten ikke kommer frem. Ang snømåkingen er det jo noe dere kan dele på. At de luker ugress på din tomt gjør vel ikke noe?? Men det høres ut som de kanskje ikke vet akkurat hvor tomtegrensen går? 3
Wahinetoa Skrevet 22. mai 2019 #7 Skrevet 22. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde også en slik nabo. Vi sa ifra til slutt, nektet å låne bort ting mer osv. Nå har de ikke snakket til oss på snart et år 😂 Anonymkode: 76f39...04f De snakker uansett ikke mye til oss. Hun er grei nok, men det er bare Hallo. Og han er sur uansett virker det som. Han hilser noen ganger ikke engang. Så et bra naborelasjon å ødelegge er det ikke snakk om
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #8 Skrevet 22. mai 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen i den vertikalt delte tomannboligen er sur og tar seg til rette. 1. Han har lagt brostein utover midtskillegrensen som er en panelstripe. Panelstripen er ca 15cm bred, men naboen gikk utover den og ytterligere 6 cm i min tomt med steinbelegget. Sementen under rekker til og med enda 25 cm lengre innover min tomt. Så plukker de ugress ved siden av på min tomt (ca 50 cm fra grensen). Løses med å sette opp et enkelt gjerde. 2. De parkerer med fremste bildelen hengende 60 cm inn på min tomt fordi de har bygd garasjen så «trangt» til. Skråparkere vil de ikke for å holde seg på sin tomt. Så parkerer han så i midten av veien at jeg nesten ikke får parkert foran huset mitt. Løses med å sette opp et enkelt gjerde. 3. Naboen mener snøskuffingen er kun jeg ansvarlig for, siden han må kjøre langs boligen min for å komme til sin del i enden av veien. Lei deg en 4x4 i de mest snørike ukene og la naboen slite med å komme seg frem da. 4. De har vært sure fordi leietakeren min hadde 2 eldre Porsche stående foran huset. En er nå i garasjen vår, den andre på siden av huset, men hjelp til å skyve den inni garasjen fikk vi ikke tilbud om. Dette blir tullete av deg å kreve. Jeg vet at vi ikke har vært perfekte naboer (det har vært litt byggestøy og en rotete hage jeg skal ta vare på når jeg kan, både i forhold til tid og penger.) Inntil nå prøvde jeg alltid å være vennlig og grei, unnskylde meg for at bilene sto der i en kortere periode og så stygg ut, jeg parkerte slik at han hadde masse plass og jeg måtte skvise meg langs husveggen. Men nå har jeg fått nok. Har lyst til å be om å justere brosteinen i det minste. Men kvier meg veldig. Hun er grei nok, men hun tar seg jo til rette med ugressplukking hos meg? Anonymkode: 1fb91...34b Anonymkode: 7cc32...38e 3
Wahinetoa Skrevet 22. mai 2019 #9 Skrevet 22. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Naboen i den vertikalt delte tomannboligen er sur og tar seg til rette. 1. Han har lagt brostein utover midtskillegrensen som er en panelstripe. Panelstripen er ca 15cm bred, men naboen gikk utover den og ytterligere 6 cm i min tomt med steinbelegget. Sementen under rekker til og med enda 25 cm lengre innover min tomt. Så plukker de ugress ved siden av på min tomt (ca 50 cm fra grensen). 2. De parkerer med fremste bildelen hengende 60 cm inn på min tomt fordi de har bygd garasjen så «trangt» til. Skråparkere vil de ikke for å holde seg på sin tomt. Så parkerer han så i midten av veien at jeg nesten ikke får parkert foran huset mitt. 3. Naboen mener snøskuffingen er kun jeg ansvarlig for, siden han må kjøre langs boligen min for å komme til sin del i enden av veien. 4. De har vært sure fordi leietakeren min hadde 2 eldre Porsche stående foran huset. En er nå i garasjen vår, den andre på siden av huset, men hjelp til å skyve den inni garasjen fikk vi ikke tilbud om. Jeg vet at vi ikke har vært perfekte naboer (det har vært litt byggestøy og en rotete hage jeg skal ta vare på når jeg kan, både i forhold til tid og penger.) Inntil nå prøvde jeg alltid å være vennlig og grei, unnskylde meg for at bilene sto der i en kortere periode og så stygg ut, jeg parkerte slik at han hadde masse plass og jeg måtte skvise meg langs husveggen. Men nå har jeg fått nok. Har lyst til å be om å justere brosteinen i det minste. Men kvier meg veldig. Hun er grei nok, men hun tar seg jo til rette med ugressplukking hos meg? Anonymkode: 1fb91...34b Jeg er enig i at jeg ikke kan kreve hjelp med bilene😉😉 Det var å tilføye unødvendig info kanskje. De kommer ikke til tomta si hvis jeg setter opp gjerde. Men setter pris på ideen din
Wahinetoa Skrevet 22. mai 2019 #10 Skrevet 22. mai 2019 Setter veldig pris på alle deres svar! Nå må jeg bare tørre å gjøre det på en grei måte!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #11 Skrevet 22. mai 2019 Jeg hadde sagt " hei. Vi har lyst å legge gress / grus / stein, osv. det dere vil ha, på deres eiendom. men ser ut som det er litt skeivt fordelt nå. håper det ikke gjør noe at vi retter opp Anonymkode: 17ad4...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #12 Skrevet 23. mai 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sagt " hei. Vi har lyst å legge gress / grus / stein, osv. det dere vil ha, på deres eiendom. men ser ut som det er litt skeivt fordelt nå. håper det ikke gjør noe at vi retter opp Anonymkode: 17ad4...aaf De trenger ikke å spørre pent om at naboen forholder seg til tomtegrensen, de må bare si ifra at dette må rettes opp i. Anonymkode: 2aa34...cc9 3
Wahinetoa Skrevet 23. mai 2019 #13 Skrevet 23. mai 2019 (endret) Takker for atter et bra innspill. Har tenkt å være diplomatisk og vennlig. Skumle greier å si fra til noen som går over grensen. 😄😄 Må lære meg å rett og slett «ta min plass». Endret 23. mai 2019 av Wahinetoa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå