Gå til innhold

Ønskeliste og sum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med ønskelisten, og synes det er utrolig vanskelig. Vi ønsker oss jo MASSE, men kan jo ikke skrive opp ting til 50.000 liksom...! Hva har dere andre gjort? Hvor mye kan en liksom "forvente" å få? Syns det er så dumt om vi setter opp altfor mye liksom, og altfor lite.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

vi foventer ikke at venner skal bruke mer enn rundt 200,- kanskje.. mens foreldre kan sikkert betale mer.

de kan jo kjøpe deler av feks serviset dere ønsker, det blir ikke så dyrt. vi ønske oss feks andre ting også som er dyrere, men da kan de som har råd & kanskje vil være mange om en ting - kjøpe det dyreste.. ;)

Gjest ikka2011 ikke pålogget
Skrevet

Skriv opp ting dere ønsker dere i alle prisklasser....

Og i stort utval.... slik at gjester og andre som vil gi dere gaver kan velge.... prisklasse.....

Gjest gjest1
Skrevet

Vi har ønsket oss glass og servise til 8 personer. Der er det ting i alle prisklasser :)

Skrevet

Det er jo ikke lurt å skrive opp ting til et beløp som er laaangt over det som kan forventes å få. Da er det bedre å kutte ned på listen, sånn at dere i alle fall kan håpe å få det dere ønsker dere/trenger mest.

Skrevet

er jo det jeg mener, at jeg har ikke lyst skriver opp bare for å skrive opp heller, så får jeg kanskje 5 glass og 4 kopper liksom

Gjest gjesta
Skrevet
er jo det jeg mener' date=' at jeg har ikke lyst skriver opp bare for å skrive opp heller, så får jeg kanskje 5 glass og 4 kopper liksom[/quote']

men det er det som er vanlig. at du får serviset etterhvert, må kanskje kjøpe resten sjøl etterhvert men..

Hva med feks kaffetrakter, termos osv...?

Gjest Gjesta
Skrevet

Skriv opp masse ting i alle prisklasser, så har gjestene dine flere ting å velge i.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi har bl.a. liste på John Lewis i England. Der fikk vi veldig god informasjon. De kunne fortelle oss at gjennomsnittsbryllupsgaven (?) koster £50/600 kr. Når vi var ferdig med å lage listen (som forresten er veldig gøy der, du får gå rundt og scanne ting inn på listen :-) ) fikk vi et resymé hvor det sto hvor mange ting vi hadde valgt i hver priskategori.

F.eks.

<100 kr: 2 ting

100 - 300 kr: 6 ting

...

Over 4000 kr: 1 ting

Da ble man mer bevisst på prisklassene.

For å finne ut hvor mye man skal ønske seg totalt kan man jo ta 600 kr * antall gjester?

Det er viktig at det står nok ting på listen, slik at når fetter Petter kommer som sistemann for å handle noe, så er det flere ting igjen enn en klut til 20 kr og en kaffemaskin til 5000 kr!

Skrevet

jeg villøe ha skrevet opp ting i alle slags prisklasser, vet at mine venninner gir 500 kr hver, og det er jo også noen som går sammen for å spleise på gaver....

Gjest celine
Skrevet

Har ikke laget noen ønskeliste, vi..

Det skal ikke være krav om at gjestene må ha med seg gave til oss. Vi er to voksne mennesker som har det meste av det vi ønsker oss. Sier ikke neitakk hvis noen absolutt vil gi oss noe, men hovedsaken er at alle har det koselig og at stemningen er avslappet.

Skrevet

Vi la ut en ønskeliste på Glasmagasinet. Ettersom vi allerede sparte på et servise, så var det praktisk å føre opp deler som vi manglet til det. I tillegg valgte vi oss en glass-serie. Vi sørget for å stette opp mange ting på listen. Og i alle prisklasser. Det var alt fra eggeglass til blender. Det finnes jo også noen som ikke er invitert, men som har lyst til å gi en liten ting. Også hender det at flere gjester ønsker å spleise på noe.

I vårt tilfelle fungerte dette veldig fint. Har imidlertid vært invitert i bryllup der det har vært lagt ut liste med svært få ting, og hvor bortimot alt har vært nokså dyrt...Og det er jo i utgangspunktet dyrt å være gjest i bryllup, når man kanskje skal ha nye klær, overnatting, transport og lignende.

Men ikke før opp ting bare for å føre det opp - det bør jo være noe man trenger eller har lyst på. Men som regel trenger man noe "smått" også, som f. eks eggeglass, kjøkkenhåndklær eller lignende.

Skrevet

Vi ønsker oss glass, servise og bestikk til 8 personer, samt noen ting utenom (vannkoker, verktøy, potter o.l) Det burde dekke de fleste prisklassene. Men i tillegg har vi sagt vi ønsker oss gavekort, av praktiske årsaker (frakt av knuselige ting landet over er ikke så enkelt)

Da vi registrerte oss (hos TilBords) sa de at vi ikke måtte være redd for å skrive noen dyre ting på listen, fordi folk bruker mer på bryllupsgaver, i tillegg til at flere ofte går sammen med andre når de kjøper gave. Det siste vet jeg er tilfelle i vår vennegjeng. Vi spleiser nesten alltid på gaver, og antar det blir tilfelle nå også.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Man skriver opp de tingene man ønsker seg, om det blir en total sum på 100 000 spiller liten rolle. Gjestene vil da ha mer å velge på. Selv om man ønsker seg alt, er det ikke dermed sagt at man forventer å få alt. :wink:

Tviler på at gjestene summerer hele ønskelisten

Skrevet
Tviler på at gjestene summerer hele ønskelisten

:ler:

Skrevet

Vi har skrevet opp alt vi ønsker oss av bestikk, kjeler, servise og glass. Gjestene kjøper gave hvis de vil, og det er ingen tvang:=) Men fint for oss i etterkant av bryllupet, for da ser vi jo hva vi mangler, og hva vi må spare til. Regner liksom ikke med at gjestene kjøper opp hele ønskelista, men har fått tilbakemelding om at det er fint å ha masse å velge i fra gjestene:=)

Gjest Anonymous
Skrevet

Da vi giftet oss, skrev vi opp ønsker i alle prisklasser (opp til ca. 7000-10.000kr). De dyreste var egentlig mest på tull, men vi fikk faktisk nesten alt på listen :o

Det var nemlig en del folk i nærmeste familie som gikk sammen og kjøpte noe litt dyrer, heller enn småting. Samme fra venner, de gikk også sammen.

Skriv opp det dere ønsker dere, pass på at det er en del å velge av i alle prisklasser, så er det opp til gjestene å bestemme hva de ønsker å kjøpe/hvor mye de ønsker å bruke. Men ha et bra utvalg i "middelklasse"-pris (200-1000kr)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...