Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere som har hatt vannkopper i hus.

Hvor lang tid tok det fra dere oppdaget de første prikkene til dere var sikre på at det var vannkopper? Kom de i løpet av en dag? Eller to kanskje?

Oppdaget fire-fem prikker i går på lille. Alle hadde klar væske i seg. Ser ikke flere i dag, så ble litt usikker.

Anonymkode: c292e...5cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen barn får bare få prikker. Hvis de er væskefylte er det ganske sikkert vannkopper :) hvor gammelt er barnet? Min eldste hadde en liten prikk/flekk, og dagen etter begynte det å komme flere og dagen etter flere igjen. Ca 14 dager senere fikk lillesøster vannkopper, hun var da bare 4/5 mnd og fikk vel en rundt 5-6 vannkopper bare. 

Anonymkode: e0988...a59

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn var 5-6 år da de fikk vannkopper, og da var det ingen tvil, etter de første par-tre prikkene tok det bare 1 dag så var rygg, mage, føtter, armer og hode dekket.

Men jeg har hørt at små barn og babyer kan få det overstått med bare noen få prikker/flekker.

Anonymkode: 7a3ea...329

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Hun er bare syv måneder. Trodde ikke det var så vanlig at babyer fikk vannkopper. Hun har lav feber, men er ellers i fin form☺️ 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hun er bare syv måneder. Trodde ikke det var så vanlig at babyer fikk vannkopper. Hun har lav feber, men er ellers i fin form☺️ 

De slipper ofte unna med et mildere forløp, men kan da få det igjen senere. Bare å følge med på feberen at den ikke stiger, ellers går det sin gang. 

Anonymkode: e0988...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...