Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og vil du fortelle hvordan det var?

Har du opplevd den svært dårlig selvtilliten deres og fått alle de dumme spørsmålene som du må svare på hele tiden om personen sitt utseendet?

Kan ignorere og være helt kald hvis noe ikke interesserer hen ?

Har nettopp funnet ut at min søster menst sannsynlig er slik, og det har gjort oppveksten min vanskelig...... Ingenting har hjulpet....

Anonymkode: d4fdc...c03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og det var en del år tilbake jeg møtte han

Han var veldig kjekk, men ELSKET seg selv. Skulle hele tiden ha bekreftelse. "Hvordan ser jeg ut med denne sveisen? Er det bilde sexy? Liker du den nye buksa mi? Har jeg sexy og trent kropp? Er jeg god i senga? Osv. En gang spurte han "så hva synes venninnen din om meg?" "Hmm, nei du er ikke helt hennes type" fyren satt med hakeslepp i bilen og så seg selv i speilet. "Men jeg er jo alles type!" skulle se seg selv i speilet hele tiden og gikk alltid med et speil i lomma. 

Vi datet en liten periode, men gadd ikke mer. Makan til overfladisk selvdigger! Skulle alltid være i sentrum og få bekreftelse. Fikk han ikke oppmerksomhet, så ble han sur. Turn off

Anonymkode: d33fa...ff7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med mor som er narsesisst/ har mange trekk. 

Alt var fasade, manipulering, ble aldri sett som barn, alle mine følelser ble hysjet ned og var det sorte får tross jeg var den som klarte meg best i familien. Jeg fikk aldri lov å ha det vondt, moren min hadde det alltid verre. Ikke fikk jeg lov å være glad, da ødela moren min gleden min med noe negativt. Løy masse og kunne aldri innrømme feil. 

Og ja, ekstremt dårlig selvtillit og måtte konstant ha bekreftelse fra de rundt seg. 

Anonymkode: e40b9...8cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skummelt... Hvordan kan vi bli bra igjen etter slik oppvekst? Har du problemer med noe i dag ? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skummelt... Hvordan kan vi bli bra igjen etter slik oppvekst? Har du problemer med noe i dag ? 

Jeg lever et godt liv i dag, men selvfølgelig en del utfordringer. Har gått i terapi, og skal begynne i terapi igjen nå. 

Jeg skjuler godt følelser, problemer med å vise følelser foran andre. Problemer om å snakke om følelser. Blir fort sliten av andre mennesker og analyserer andre mye. 

Anonymkode: e40b9...8cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Han løy hele tiden, manipulerte og forsøkte å vende folk mot hverandre. Han truet og snakket nedsettende gjennom hele forholdet. Han stalket meg da det ble slutt og kontaktet den nye kjæresten min og utga seg for å være jente, for å bevise at han nye ikke var en bra fyr (og kom til å være utro mot meg). I tillegg hacket han eposten min, og han ringte arbeidsplassen min. Nå er det lenge siden det ble slutt, jeg har flyttet langt bort fra han. Men så lenge han lever vil jeg aldri være heeelt sikker på at han ikke finner på noe fælt (selv om det ble rolig en stund etter at han fant en ny, han klarer seg nemlig ikke alene).

Anonymkode: 11c9c...b54

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han var veldig kjekk, men ELSKET seg selv. Skulle hele tiden ha bekreftelse. "Hvordan ser jeg ut med denne sveisen? Er det bilde sexy? Liker du den nye buksa mi? Har jeg sexy og trent kropp? Er jeg god i senga? Osv. En gang spurte han "så hva synes venninnen din om meg?" "Hmm, nei du er ikke helt hennes type" fyren satt med hakeslepp i bilen og så seg selv i speilet. "Men jeg er jo alles type!" skulle se seg selv i speilet hele tiden og gikk alltid med et speil i lomma. 

Vi datet en liten periode, men gadd ikke mer. Makan til overfladisk selvdigger! Skulle alltid være i sentrum og få bekreftelse. Fikk han ikke oppmerksomhet, så ble han sur. Turn off

Dette høres mer ut som en svært usikker person, enn en narsissist. Er det bare dette som fikk deg til å tro at han er narsissist?

Anonymkode: bbecf...b0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en. Han er grei nok som en bekjent, men jeg ville aldri hatt et nært vennskap med ham eller enda verre, kommet i et avhengighetsforhold til ham. Han har vært et helvete mot alle partnerne sine, og nå har han en ny intetanende dame på gang. Han er ekstremt selvopptatt men klarer å holde det skjult veldig lenge ve hjelp av sjarmen sin. Han behandler barna sine veldig bra så lenge de kaster glans over ham og kan være støttende når de har problemer han kan kjenne seg igjen i, men hvis de viser svakhet er han nedlatende og iskald mot dem. Alle barna har fått psykisk problemer. Han er så selvopptatt at han skrev master om seg selv, og det er ikke tull engang. Høyskolen og mentorene gikk på det og tror nok fortsatt at han er en fantastisk mann. Vi andre vet bedre. Mannen min holder seg helt unna ham og har gjort det i flere år.

Anonymkode: 2aed0...6b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min svoger er. Orker ikke ha noe med han å gjøre. Lyver, dolker deg i ryggen, smisker og smigrer med noen og er iskald og slu mot andre. Uff. Helt forferdelig er han. Et tohodet troll. 

Anonymkode: c267c...8b4

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Ingenting av det du skriver her indikerer at han er en narsissist.

Anonymkode: d2b03...76c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du din søster er slik? 

Anonymkode: 2797b...29c

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingenting av det du skriver her indikerer at han er en narsissist.

Anonymkode: d2b03...76c

Du er litt uviten du...

Du vet tydeligvis ikke hvor begrepet kommer fra (les deg opp på gresk mytologi og myten om Narkissos). Og å være narsissist er ikke det samme som å ha en narsissistisk personlighetsforstyrrelse, som du kanskje forveksler det med. Eks- typen hennes har absolutt narsissistiske trekk...Han har et konstant behov for å speile seg i omgivelsene, og når de ikke viser det han vil ha, blir han satt ut. 

Anonymkode: 031c2...99a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg diagnostiserer ikke andre mennesker. Den jobben overlater jeg til fagfolk. Når det har sagt, har jeg møtt mye rart.

Anonymkode: ccbf8...e68

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du din søster er slik? 

Anonymkode: 2797b...29c

Ser tegningen nå gjennom hele oppveksten min. Alle skuespill hun har hatt med ulike folk for å bli likt av alle og bruke det mot meg på ett passende tidspunkt.

Løgn,baksnakking,utfrysing,ignorering,fullfører samme ting som meg og bruker alle sine krefter for å få ett bedre resultat.

Skal alltid ha det beste, og alt handler om hennes liv og problemer. Jeg kan være i Syden og hun kan ringe og forteller om sine ting og spør ikke om jeg har det fint. Men forteller heller at det er like fint vær hjemme. Fantastisk vær.

Blir ett udyr om jeg får noe bedre, det betyr ødeleggelse..... SKAL ha viljen sin. Latterliggjøre meg foran andre. Lyge om at jeg har spiseforstyrrelser bak min rygg til andre hvis jeg har slanket meg og ser bedre ut.

Flørting med mine kjærester.... Kunne skrevet en bok.

Har hatt en tøff oppvekst pga henne. Jeg ble syndebukken som liten... 

AnonymBruker
Skrevet

Typisk kg at man kommer inn i en tråd, forteller en liten bit av hvordan en person man kjenner/datet/er i familie med, også kommer det en annen/andre inn i tråden å svarer "det er ikke en narsissist", "det høres ikke ut som en narsissist", "hvorfor tror du hn er narsissist", også vet de ikke en brøkdel av historien en gang. 

Anonymkode: 66016...8b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er litt uviten du...

Du vet tydeligvis ikke hvor begrepet kommer fra (les deg opp på gresk mytologi og myten om Narkissos). Og å være narsissist er ikke det samme som å ha en narsissistisk personlighetsforstyrrelse, som du kanskje forveksler det med. Eks- typen hennes har absolutt narsissistiske trekk...Han har et konstant behov for å speile seg i omgivelsene, og når de ikke viser det han vil ha, blir han satt ut. 

Anonymkode: 031c2...99a

Kanskje du som er uviten? Jo, er man en narsissist har man også narsissistisk personlighetsforstyrrele.  Vi trenger å vite mer om eksen før vi kan si noe om det. For meg virker eksen ut som en veldig usikker person, med behov for å hevde seg over andre. Dette er et narsissistisk trekk, ja, men dette alene er ikke nok til å være en narsissist.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk kg at man kommer inn i en tråd, forteller en liten bit av hvordan en person man kjenner/datet/er i familie med, også kommer det en annen/andre inn i tråden å svarer "det er ikke en narsissist", "det høres ikke ut som en narsissist", "hvorfor tror du hn er narsissist", også vet de ikke en brøkdel av historien en gang. 

Anonymkode: 66016...8b7

Da må de utdype litt. For det lille ab sa indikerte virkelig ikke narsissisme. Det må ligge mer bak. Ab beskrev ganske grundig så det er rart at hun ikke nevnte noe annet.

Anonymkode: bbecf...b0a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...