lemoncake Skrevet 22. mai 2019 #1 Skrevet 22. mai 2019 Hei! Vi har et ekstra gammelt bad i kjeller som er fra 70 tallet. Stygge baderomsplater på veggene. Har ikke råd til å pusse opp badet på en stund, men har lyst å gjøre badet litt mer trivelig ved å male skaper og tak, henge opp litt enkel pynt osv. Kan jeg kanskje male over veggene også med våtromsmaling?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #2 Skrevet 25. mai 2019 Jeg har gjort det med mitt bad som også er fra 70tallet,fungerer helt fint 😀 Anonymkode: a00a9...308
Leo Skrevet 25. mai 2019 #3 Skrevet 25. mai 2019 Det går helt fint! Puss over med fint sandpapir (Sørg for å fjerne alt støvet!) og mal minst ett strøk med sperregrunn før du maler med våtromsmaling. Husk at platene ikke trekker til seg maling så du må regne med å male mange tynne strøk for at det skal dekke å bli pent.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #4 Skrevet 25. mai 2019 2 timer siden, Leo skrev: Det går helt fint! Puss over med fint sandpapir (Sørg for å fjerne alt støvet!) og mal minst ett strøk med sperregrunn før du maler med våtromsmaling. Husk at platene ikke trekker til seg maling så du må regne med å male mange tynne strøk for at det skal dekke å bli pent. Hvorfor våtromsmaling? Jeg ville valgt interiørmaling til panel/ møbler siden Den er mer slitesterkt og fester bedre til underlaget. Anonymkode: 3c01d...de2
Leo Skrevet 26. mai 2019 #5 Skrevet 26. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor våtromsmaling? Jeg ville valgt interiørmaling til panel/ møbler siden Den er mer slitesterkt og fester bedre til underlaget. Anonymkode: 3c01d...de2 Fordi det er et bad TS skal male og våtromsmaling er spesielt laget for å tåle fuktighet. Den inneholder så vidt jeg vet bl.a. sopphindrende middel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå