lemoncake Skrevet 22. mai 2019 #1 Del Skrevet 22. mai 2019 Hei! Vi har et ekstra gammelt bad i kjeller som er fra 70 tallet. Stygge baderomsplater på veggene. Har ikke råd til å pusse opp badet på en stund, men har lyst å gjøre badet litt mer trivelig ved å male skaper og tak, henge opp litt enkel pynt osv. Kan jeg kanskje male over veggene også med våtromsmaling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #2 Del Skrevet 25. mai 2019 Jeg har gjort det med mitt bad som også er fra 70tallet,fungerer helt fint 😀 Anonymkode: a00a9...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. mai 2019 #3 Del Skrevet 25. mai 2019 Det går helt fint! Puss over med fint sandpapir (Sørg for å fjerne alt støvet!) og mal minst ett strøk med sperregrunn før du maler med våtromsmaling. Husk at platene ikke trekker til seg maling så du må regne med å male mange tynne strøk for at det skal dekke å bli pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #4 Del Skrevet 25. mai 2019 2 timer siden, Leo skrev: Det går helt fint! Puss over med fint sandpapir (Sørg for å fjerne alt støvet!) og mal minst ett strøk med sperregrunn før du maler med våtromsmaling. Husk at platene ikke trekker til seg maling så du må regne med å male mange tynne strøk for at det skal dekke å bli pent. Hvorfor våtromsmaling? Jeg ville valgt interiørmaling til panel/ møbler siden Den er mer slitesterkt og fester bedre til underlaget. Anonymkode: 3c01d...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. mai 2019 #5 Del Skrevet 26. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor våtromsmaling? Jeg ville valgt interiørmaling til panel/ møbler siden Den er mer slitesterkt og fester bedre til underlaget. Anonymkode: 3c01d...de2 Fordi det er et bad TS skal male og våtromsmaling er spesielt laget for å tåle fuktighet. Den inneholder så vidt jeg vet bl.a. sopphindrende middel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå