AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #1 Skrevet 21. mai 2019 Tok min første "shot" med Duphalac mikstur i kveld. Jeg tok 15 ml, men tenker kanskje nå at jeg burde tatt 20 ml iallefall? Jeg sliter med treg mage. Hard avføring har aldri vært et problem, men tarmen vil ikke jobbe ordentlig og jeg må trykke og trykke til jeg begynner å svette for å få av meg noe. Og da får jeg bare av meg pittelitt. Føler meg ekkel og "full" fordi jeg ikke får av meg alt. Jeg har et helt normalt, variert kosthold og jeg drikker en del vann hver dag. Varierer fra 1.5 liter til 3 liter. Spiser grovt brød hver dag og alltid en eller to frukter. Trener 3 dager i uka osv. Avføringen nekter å rikke på seg.. Nå er det vell 2-3 timer siden jeg tok Duphalac, og nå er jeg skikkelig oppblåst og har mye luft i magen. Hva er deres erfaring med Duphalac? Fungerer det? Jeg vet jeg trenger å få i meg nok væske, men det gjør jeg jo allerede så. Er dette noe man kan stå på til evig tid? Anonymkode: 96a73...64a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Skrevet 22. mai 2019 Tok 15 ml i går kveld som sagt og 45 ml i dag tidlig.. Aldri hatt så kraftig diaré som jeg har nå! Men har ikke vondt i magen heldigvis. Bobler litt men ikke vondt. Anonymkode: 96a73...64a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #3 Skrevet 22. mai 2019 Ikke rart du har kraftig diare når du tar 45 ml.... Anonymkode: b904e...075
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Skrevet 22. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart du har kraftig diare når du tar 45 ml.... Anonymkode: b904e...075 Det er anbefalt som startdose. 15-45 ml står det, så jeg går utifra at med 45 ml får man effekt med en eneste gang. Jeg fikk iallefall det nå, og for å være ærlig er det bare godt når tarmen har vært spekkfull i flere uker.. Regner med at med et daglig inntak på 10-15 ml så slipper jeg diare. Men i går når jeg tok 15 ml ble jeg så oppblåst og ubehagelig i magen, men det kom ingen avføring. Er dette bivirkning som går over etterhvert som begynner å bruke det regelmessig? Anonymkode: 96a73...64a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå