Anglofil Skrevet 22. mai 2019 #21 Skrevet 22. mai 2019 10 minutter siden, Daria skrev: Men på hvilket grunnlag? Hva er det dere ikke vil assosieres med og som dere mener er grunn til å slette linker og innlegg? Dere har vel noen prinsipper/verdier/retningslinjer dere forholder dere til? Formuleringen i reglene er mildt sagt vag og vanskelig å følge. Jeg skriver om dette her; Her har du innlegget; Sitat Resett.no omtaler seg selv som et alternativ til de etablerte mediene, og sier selv at de bedriver alternativ nyhets- og meningsformidling. De ser ut til å ha en egen agenda for hvorfor de publiserer saker, og er ikke nøye med å beskytte kilder eller å la personer som er anklaget for noe få tilsvarsrett. De ser også ut til å være mer opptatt av å sette ut rykter som kan være til en belastning og/ eller skade for dem det gjelder enn å kunne bekrefte dette med troverdige kilder, eller som nevnt gi tilsvarsrett. Ønsker man å lenke til saker fra Resett, står man fritt til å gjøre dette på andre steder enn Kvinneguiden. Anglofil (teamleder) 2
I Grosny Skrevet 22. mai 2019 #22 Skrevet 22. mai 2019 Resett er ikke bare gull, men de har noe gull, og dette innlegget er faglig sterkt og vesentlig informasjon som man ikke finner i rikspressen. Mener dere virkelig at det skal utestenges fordi det kommer fra "feil "nettsted? Tenk over det! https://resett.no/2019/05/21/vladimir-zelenskij-lover-a-gjore-slutt-pa-krigen-i-donbass/ 5
Daria Skrevet 22. mai 2019 #23 Skrevet 22. mai 2019 Men igjen - jeg spør ikke om resett. Jeg spør på helt generelt grunnlag, med utgangspunkt i regelverkets setning om at Vi forbeholder oss retten til å fjerne innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med. Siden dere har denne formuleringen må det vel være et tema dere har diskutert og har noen retningslinjer knyttet til? Nå får jeg jo nærmest inntrykk av at dette er en regel dere har for å kunne slette ting som ikke bryter mot andre regler, men som dere bare ikke liker. Som bruker forventes jeg å følge reglene, da må dere kunne svare på hva reglene faktisk innebærer. 18
I Grosny Skrevet 22. mai 2019 #24 Skrevet 22. mai 2019 5 minutter siden, Anglofil skrev: Jeg skriver om dette her; Her har du innlegget; Ønsker man å lenke til saker fra Resett, står man fritt til å gjøre dette på andre steder enn Kvinneguiden. Anglofil (teamleder) Nå er jeg faktisk sint. Ikke minst fordi kvinneguiden er Norges desidert beste debattside og mitt hjem! Rent politisk mener jag at den viktigste kampen i dag er kampen om sannheten, og når man stenger ute og bedriver noplatforming så er det ett angrep på sannheten. Sannheten er nemlig ikke enkel, og dersom man bare får lov til å se sannheten fra en vinkel blir den endimensjonal og mangelfull. Propagandister vinner lett og uimotsagt fram. Man må se i fra flere vinkler, til og med gå ned i søla og se den derfra også. Når man ser fra flere vinkler får man flere peilepunkter og kan bygge opp ett tilnærmet tredimensjonalt bilde. Resett har til tider de beste artiklene, og man finner ikke nødvendigvis dette andre steder.Iallfall ikke uten å jobbe. Jeg ønsker ett fritt KG med god ytringsfrihet. . 8
Anglofil Skrevet 22. mai 2019 #25 Skrevet 22. mai 2019 (endret) 18 minutter siden, Daria skrev: Men igjen - jeg spør ikke om resett. Jeg spør på helt generelt grunnlag, med utgangspunkt i regelverkets setning om at Vi forbeholder oss retten til å fjerne innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med. Siden dere har denne formuleringen må det vel være et tema dere har diskutert og har noen retningslinjer knyttet til? Nå får jeg jo nærmest inntrykk av at dette er en regel dere har for å kunne slette ting som ikke bryter mot andre regler, men som dere bare ikke liker. Som bruker forventes jeg å følge reglene, da må dere kunne svare på hva reglene faktisk innebærer. Det er noe som diskuteres fra gang til gang, men på generell basis gjelder gjerne dette nettsteder vi anser bryter eller på andre måter er i strid med våre øvrige regler. Jeg skriver "gjerne" fordi det vil finnes unntak, og da handler det i bunn og grunn om hva man mener at Kvinneguiden kan stå for og tillate. Anglofil teamleder) Endret 22. mai 2019 av Anglofil 1
I Grosny Skrevet 22. mai 2019 #26 Skrevet 22. mai 2019 (endret) Fra tid til annen så kommer det falsk og dødelig propaganda gjennom rikspressen. I Syria så finnes det stygge jihad-terrorister som angriper landet. Disse terroristene ønsker hjelp fra USA for å angripe myndighetenes forsvar. De vet at USA har en rødlinje ved gassangrep og lager gassteater. Dette framstilles i rikspressen (som får materiale fra USA.vennlige telegrambyråer) som om at Syria har brukt gass mot eget folk, og resultatet var en gang at England, Frankrike og USA angrep med raketter. Folk ble drept og Syrias kreftforskningslaboratorium ble lagt i grus. Det var ekstra ille fordi Syria er sanksjonert og får ikke inn medisiner. Man trenger da andre store kanaler for å imøtegå propagandaen. Derfor er det svært viktig at flest mulig informasjonskanaler er åpne, og det er det viktigste forsvaret vi har mot falske nyheter og propaganda. Når pressen selv ikke tar ansvar, så må andre gjøre det, og da snakker jeg om både de vi liker og de vi ikke liker. Ovenevnte gassnyhetseksempel viser at det er livsfarlig å ensidig basere seg på riksmedia. Livsfarlig som i at folk døde av det. Det er kanskje ikke avgjørende hva norske media skrev, men det som ble skrevet av samarbeidende pressebyråer og publisert i England, Frankrike og USA var dødelig. Uten denne propagandaen så hadde neppe rakettene kunne blitt sendt. Endret 26. mai 2019 av I Grosny 3
pøbelsara Skrevet 23. mai 2019 #27 Skrevet 23. mai 2019 (endret) Interessant problemstilling. Får man en lenking til nettsteder "Kg ikke vil assosieres med" lagret som regelbrudd i mappen sin? Slik at man kan risikere å bli utestengt eller få en advarsel? Uten at dere vil fortelle hvilke nettsteder det ikke er lov å lenke til før etter at man har gjort det? Jeg vil heller ikke assosieres med det meste jeg har lest fra resett - men hvordan skal folk kunne vite hvilke steder det er regelbrudd å lenke til, når dette gjøres etter moderatorskjønn? Endret 23. mai 2019 av pøbelsara 10
Anglofil Skrevet 23. mai 2019 #28 Skrevet 23. mai 2019 38 minutter siden, pøbelsara skrev: Interessant problemstilling. Får man en lenking til nettsteder "Kg ikke vil assosieres med" lagret som regelbrudd i mappen sin? Slik at man kan risikere å bli utestengt eller få en advarsel? Uten at dere vil fortelle hvilke nettsteder det ikke er lov å lenke til før etter at man har gjort det? Jeg vil heller ikke assosieres med det meste jeg har lest fra resett - men hvordan skal folk kunne vite hvilke steder det er regelbrudd å lenke til, når dette gjøres etter moderatorskjønn? Nei, i utgangspunktet ikke, med mindre sidene bryter med våre øvrige regler, eller hvis man fortsetter å poste fra sider etter å ha blitt ryddet. Altså at man f.eks poster samme lenke om igjen og igjen. Poster man en lenke til det som kan sies å være åpenbart regelbrudd, f.eks en nynazistisk side eller pro-ana side, ja, da blir det samlet, fordi det vil bryte andre regler i tillegg. Anglofil (teamleder) 1
Rosalie Skrevet 23. mai 2019 #29 Skrevet 23. mai 2019 1 time siden, Anglofil skrev: Nei, i utgangspunktet ikke, med mindre sidene bryter med våre øvrige regler, eller hvis man fortsetter å poste fra sider etter å ha blitt ryddet. Altså at man f.eks poster samme lenke om igjen og igjen. Poster man en lenke til det som kan sies å være åpenbart regelbrudd, f.eks en nynazistisk side eller pro-ana side, ja, da blir det samlet, fordi det vil bryte andre regler i tillegg. Anglofil (teamleder) Men det fordrer at man får PM om rydding og hvorfor. Og det pleier ikke moderatorene å sende ut. 3
Anglofil Skrevet 23. mai 2019 #30 Skrevet 23. mai 2019 4 minutter siden, Rosalie skrev: Men det fordrer at man får PM om rydding og hvorfor. Og det pleier ikke moderatorene å sende ut. Det er jeg ikke uenig i, og kan si meg enig i at vi kan bli bedre på akkurat dette punktet. Det har selvfølgelig litt med kapasitet å gjøre også, siden det er en manuell prosess, men absolutt noe vi må jobbe med. Anglofil (teamleder) 2
pøbelsara Skrevet 24. mai 2019 #31 Skrevet 24. mai 2019 12 timer siden, Heidegger skrev: Applaus til KG! Resett bedriver ikke seriøs journallistikk. Kommentarfeltene blir ikke moderert, selv om kommentarer er grove, rasistiske og bryter norsk lov. I disse tider hvor hatretorikk får lov til å blomstre, er det flott at KG setter ned foten. Jo flere, jo bedre! Jeg er enig i det aller meste du skriver her, men denne tråden handler om hvordan brukere skal vite hva kg ikke ønsker å forbindes med. 7
Gjest 007_008_007 Skrevet 24. mai 2019 #32 Skrevet 24. mai 2019 (endret) På 21.05.2019 den 23.21, Madame Butterfly skrev: Jeg har fått noen innlegg om revidert statsbudsjett slettet. Dette var i tråden om vikingskipene som forfaller, men ikke har fått bevilgning. Første gang trodde jeg kanskje ikke hadde trykket lagre, så jeg skrev det på nytt, men det forsvant igjen, den gang av en annen moderator. Jeg har ikke fått noen forklaring utover at dere ikke ønsker å assosieres med mine synspunkter på prioriteringer i statsbudsjettet. Akkurat hva var det, helt sånn spesifikt? Jeg antar at du ikke er eieren av KG? I så fall har du to valg; fortsette å kverulere og kjempe for en side som Resett eller finne deg et annet forum. Om vi liker det eller ei så er det faktisk KG som bestemmer hva de vil ha av tråder. Dessuten har du friheten til å ytre deg, men kan ikke kreve at meningene dine skal publiseres. Det bestemmer i dette tilfellet KG. Hvorfor oppholder du deg ikke på Resett dersom dine meninger samsvarer med deres? Jeg er bare glad for at KG ikke blir en yngleplass for konspiratører og "patrioter". At nasjonale medier refererer til Resett gjør ikke nettsiden mer korrekt. Endret 24. mai 2019 av 007_008_007
Madame Butterfly Skrevet 24. mai 2019 Forfatter #33 Skrevet 24. mai 2019 27 minutter siden, 007_008_007 said: Jeg antar at du ikke er eieren av KG? I så fall har du to valg; fortsette å kverulere og kjempe for en side som Resett eller finne deg et annet forum. Om vi liker det eller ei så er det faktisk KG som bestemmer hva de vil ha av tråder. Dessuten har du friheten til å ytre deg, men kan ikke kreve at meningene dine skal publiseres. Det bestemmer i dette tilfellet KG. Hvorfor oppholder du deg ikke på Resett dersom dine meninger samsvarer med deres? Jeg er bare glad for at KG ikke blir en yngleplass for konspiratører og "patrioter". At nasjonale medier refererer til Resett gjør ikke nettsiden mer korrekt. Jeg har ikke kverulere så mye for resett, det jeg kverulerer på er at innlegg slettes med begrunnelsen «ikke vil assosieres med» uten å si akkurat hva de ikke ville assosieres med. Hadde det vært problematisk å slenge på en «vi aksepterer ikke linker fra resett og linken til forklaring om dette» Det jeg kverulerer på er måten det blir gjort på, for det er umulig for oss å vite dette om man ikke tilfeldigvis fikk med seg den tråden fra i fjor. Hvem andre som ikke har problemer med å «assosiere seg» ned resett tok jeg med for å illustrere at det er umulig for oss å vite. Tenker det er mer tydelig, ryddig og respektfullt ovenfor en bruker å forklare litt, være litt høffelig. Er vel bare en vinn-vinn. KG fremstår som mer proff, og brukerne trenger ikke gjøre samme feil to ganger. Synest bare at det er bedre folkeskikk enn slik gjør vi det, fordi det er slik vi vil ha det! Vi skylder ikke deg/dere noen ting. Hadde det kostet så mye? Måtte det bli til en diskusjon med x-antall innlegg før den linken ble presentert? Om jeg ikke tar feil så ønsker de tilbakemeldinger fra brukere, og nå har de fått en fra meg om tonen i modereringen. Jeg har enten ikke uttrykt meg klart nok, om du oppfatter det som en kverulering for resett, eller så har du forstått meg feil. Jeg håper det er oppklart med dette. Jeg er kritisk til at de ikke er tydeligere på hvorfor de klubber, og retningslinjene de forholder seg til i dine avgjørelser når de klubber. 3
Skrottefar Skrevet 25. mai 2019 #34 Skrevet 25. mai 2019 Altså, hva er greia her egentlig? KG velger å slette innlegg med linker til bl.a Resett fordi de ikke vil assosieres med de det linkes til, og that's it.....og det gjør meg forundret, for så lenge det som det linkes til ikke er verken lovstridig eller kan sees på som brudd på hva det nå enn måtte være, så velger altså KG å ha som prinsipp at dersom det linkes hiten eller diten så er det fy-fy for vi liker ikke kilden 😱 Alle argumenter om at KG er privateid og at de gjør som de vil forsvarer ikke det faktum at en debatt skal kunne ha meningsutvekslinger og ytringer som kommer fra alle sider, alt fra det ytre venstre til det ytre høyre. Å kneble ytringer pga. assosierings-frykt, så sant ytringene ikke strider mot sunn fornuft, er for meg helt bak mål, men så lenge personlige meninger kommer først så er det kanskje ikke så rart. 4
Testosteron Skrevet 26. mai 2019 #35 Skrevet 26. mai 2019 7 timer siden, Heidegger skrev: Resett bryter jo norsk lov. Hvilken lov? 3
Skywalker Skrevet 26. mai 2019 #36 Skrevet 26. mai 2019 9 timer siden, Heidegger skrev: Resett bryter jo norsk lov. Dokumenter, eller beklag påstanden. Takk. 4
Gjest 007_008_007 Skrevet 26. mai 2019 #37 Skrevet 26. mai 2019 13 timer siden, Skrottefar skrev: Altså, hva er greia her egentlig? KG velger å slette innlegg med linker til bl.a Resett fordi de ikke vil assosieres med de det linkes til, og that's it.....og det gjør meg forundret, for så lenge det som det linkes til ikke er verken lovstridig eller kan sees på som brudd på hva det nå enn måtte være, så velger altså KG å ha som prinsipp at dersom det linkes hiten eller diten så er det fy-fy for vi liker ikke kilden 😱 Alle argumenter om at KG er privateid og at de gjør som de vil forsvarer ikke det faktum at en debatt skal kunne ha meningsutvekslinger og ytringer som kommer fra alle sider, alt fra det ytre venstre til det ytre høyre. Å kneble ytringer pga. assosierings-frykt, så sant ytringene ikke strider mot sunn fornuft, er for meg helt bak mål, men så lenge personlige meninger kommer først så er det kanskje ikke så rart. Nok et innlegg fra en "ny" bruker. Det er nok ikke snakk om knebling av ytringer. Ytringsfriheten innebærer at du har retten til å si din mening, men kan ikke forlange at alt skal publiseres. KG bestemmer hva de vil ha på siden sin. Om du ikke liker det, ditt problem.
pøbelsara Skrevet 26. mai 2019 #38 Skrevet 26. mai 2019 Men altså. Spørsmålet her er ikke om hvorvidt man kan poste fra resett eller andre mer eller mindre tvilsomme kilder. Poenget er ikke ytringsfrihet kontra KGs rett til å bestemme hva de vil publisere, heller. spørsmålet handler om hvordan folk best kan informeres om HVA som er ulovlig, slik at man unngår å bryte reglene. 9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. mai 2019 #39 Skrevet 26. mai 2019 (endret) Jeg postet en gang ett par tråder som var linket til HRS... men fikk aldri noe skikkelig svar på hvorfor, de ble slettet. Endret 26. mai 2019 av AthenaRavenLuna
Fru Uperfekt Skrevet 26. mai 2019 #40 Skrevet 26. mai 2019 På 22.5.2019 den 20.02, T-Rex skrev: Dere som ønsker å lenke til Resett og lignende ræl, hvorfor lager dere ikke deres eget forum, med deres egne regler? Det står dere faktisk helt fritt til. Det er ikke en gang spesielt dyrt eller vanskelig. Hva har du imot det redaksjonelle i Resett? Du skriver lignende ræl, kan du komme med eksempler? 1
Anbefalte innlegg