Theo Skrevet 26. april 2005 #1 Skrevet 26. april 2005 Jeg farget håret for en stund siden, med farge som visstnok skulle gå ut etter cirka 6 uker. Det har ikke skjedd, og nå ser jeg for meg at jeg må bruke glansvask i en evighet for å "fylle på" etterveksten (har langt hår). Jeg synes det er ganske drøyt å love at fargen går ut etter 6 uker, når den ikke gjør det - hadde jeg visst det hadde jeg sannsynligvis ikke farget det, og hadde jeg gjort det, så hadde jeg gjort det hos frisør. Problemet med å farge etterveksten er at jeg - ihvertfall sist - fikk lysere (rød/gulrot) farge innerst (altså akkurat der jeg må farge det igjen), noe jeg ikke har særlig lyst til. Klarer frisøren å farge etterveksten ordentlig? Jeg gjorde dette hjemme, men fikk det fint ellers, så jeg tror det har med at håret er lysere innerst (eller noe slikt). Noen som har tips?
Catzy Skrevet 26. april 2005 #2 Skrevet 26. april 2005 Hvis du er lei av den nye fargen, så tror jeg at jeg ville latt en frisør ordne opp. La det gro ut litt så frisøren kan se på etterveksten, og gjør en skikkelig fargebehandling for å komme nærmere utgangspunktet. Lyst hår tar mer farge enn mørkere hår. Slitt hår tar mer farge enn sunnere hår. Det med lyst hår står det opplyst om på boksen på de fleste produktene, da anbefaler de faktisk å la være å bruke produktet. Mulig håret ditt var i en tilstand der det bare tok til seg fargen veldig, veldig godt. I sommer slapp aldri min 6-gangers farge ut av håret i det hele tatt, men da var håret mitt til gjengeld rimelig slitent av SprayBlonde. (Ingen lur ting å bruke i utgangspunktet...) Catzy
-Fisken- Skrevet 26. april 2005 #3 Skrevet 26. april 2005 Jeg farget håret mørkebrunt og har fra før helt lyst hår. DEt stod på pakken at fargen skulle gå ut etter 6 uker, selv om man hadde helt lyst hår. Farget håret i jula, men fargen er ikke ute enda. HAr tatt lyse striper i det (fargen har blitt lysebrun) så det hele ser naturlig ut. Du kanke evnt farge håret i en farge tilnærmet din egen?
lillesky Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 Ofte sitter slike farger lenger enn det står på pakka. Spesielt hvis du har tørt eller lyst hår. Et godt tips er å maile selskapet som selger hårfargen, de er flinke til å gi råd (har fått fine råd slik selv).
Theo Skrevet 29. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2005 Hvis du er lei av den nye fargen' date=' så tror jeg at jeg ville latt en frisør ordne opp. La det gro ut litt så frisøren kan se på etterveksten, og gjør en skikkelig fargebehandling for å komme nærmere utgangspunktet.[/quote'] Ja, det kunne jeg gjort, men poenget er at jeg egentlig ikke har råd til å fortsette å farge det hele tiden - det var derfor jeg tok en 6-ukers variant. Håret innerst var verken lyst eller slitt, så det kan ikke være det heller. Spurte en frisør, og hun sa at håret innerst mot hodebunnen tar opp mer farge - så kanskje det fungerer å ha fargen i kortere tid.
Catzy Skrevet 29. april 2005 #6 Skrevet 29. april 2005 Poenget mitt var at du kan gå til frisøren og få farget det til noe du kan gro ut igjen, så slipper du å farge det hele tiden. Kanskje bedre å betale en frisør 600 kr for å farge det og så ikke gjøre noe med det på noen måneder, enn å betale ca 100 kr hver gang du vil gjøre det selv, og få varierende resultat. Catzy
Theo Skrevet 29. april 2005 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2005 Poenget mitt var at du kan gå til frisøren og få farget det til noe du kan gro ut igjen, så slipper du å farge det hele tiden. Kanskje bedre å betale en frisør 600 kr for å farge det og så ikke gjøre noe med det på noen måneder, enn å betale ca 100 kr hver gang du vil gjøre det selv, og få varierende resultat. Å farge det i en farge som ligner hårfargen min? Ja, det er en mulighet - men kan man farge rett over den gamle fargen, uten å fjerne den først?
Catzy Skrevet 29. april 2005 #8 Skrevet 29. april 2005 Beats me. Det er derfor jeg ville gjort det hos en frisør. Hvis du har farget håret mørkere enn det var fra før, så må du nok lysne det først. Ellers går det kanskje å farge over. Det jeg fikk gjort en gang, var å få lagt inn striper som begynte i etterveksten og som gikk over i det håret som var farget. Dermed så ble det ikke like stor "blokk" med farge som kræsjet. Det fungerte ganske bra. (Helt til jeg gikk lei og farget hele håret noen måneder etterpå. ) Catzy
Theo Skrevet 29. april 2005 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2005 Beats me. Det er derfor jeg ville gjort det hos en frisør. Hvis du har farget håret mørkere enn det var fra før, så må du nok lysne det først. Ellers går det kanskje å farge over. Det jeg fikk gjort en gang, var å få lagt inn striper som begynte i etterveksten og som gikk over i det håret som var farget. Dermed så ble det ikke like stor "blokk" med farge som kræsjet. Det fungerte ganske bra. (Helt til jeg gikk lei og farget hele håret noen måneder etterpå. ) Hehe. Hmm. Du er ikke så dum du, i motsetning til meg, som ikke har tenkt på å gjøre noe sånt. Jeg får oppsøke min kjære frisør, som er kjempeflink, og sikkert har noen tips (når jeg får råd, om noen måneder). Jeg har mest lyst til å saksøke dem som selger produktene, men jeg vet jeg er litt dramatisk av natur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå