Minerva Grey Skrevet 26. april 2005 #1 Skrevet 26. april 2005 Sånn, da har vi vært på brudevalskurs! Det gikk overraskende bra - min kjære var så flink, så, så snart han kom over den første 'dette kan jeg ikke'-holdningen. Instruktøren var veldig erfaren, virket veldig proff og hyggelig - Bjørg Grethes danseskole, det var Bjørg Grethe som underviste oss. Kan anbefales. Vi hadde snakket med et sted som heter DancePerfection før, men da jeg måtte purre på info-mail om hvor i Oslo de kunne undervise oss og jeg til svar fikk en bekreftelse på booket time i Drammen, fant jeg ut at vi droppet dem til tross for at de var billigere. Husket det var en diskusjon om polonaise her tidligere, hvor flere brudepar sa at de skulle ikke lede polonaisen, men be noen andre om å gjøre det. Kan bare informere at ifølge 'eksperten' er dette helt feil, hele poenget er at brudeparet skal lede den, med hennes far og hans mor som neste par, hans far og hennes mor som paret etter, så forloverne, gjestene med bordpartner og toastmaster til sist. Polonaisen er den greieste måten å få samlet folk i en sirkel til brudevalsen - vi tar bare en helt enkel runde rundt rommet, slipper alt det 'lage brygge', 'splitte opp' og 'gå fra rom til rom'-tullet. Damen hadde også med diverse musikkforslag, og etter et blikk på vår ganske svartkledde gjeng droppet hun straks alle sukkersøte alternativer. Vi endte opp med valsetemaet fra Gudfaren - ble veldig bra! Må nok finne tid til å trene litt før den store dagen, men tror faktisk dette skal gå bra, så lenge vi ikke mister takten. Siste gang vi danset igjennom tråkket vi ikke hverandre på tærne en eneste gang! Hvilke tanker har andre gjort seg? Skal dere ha polonaise? Skal dere danse vals? Skal dere ta kurs? Vil anbefale privattime - det går greit å lære seg når man har instruktørens fulle oppmerksomhet, og vi fikk masse gode tips om selve vielsen, bryllupskake-kutting, timing på kaffe-avec, dans og kaker, og beskjed om at vi kan ringe henne når som helst, 24 timer i døgnet, 6 dager i uken. :-) Gøy! Og gud, så romantisk det var å danse rundt og holde full øyenkontakt med min kjære hele tiden - måtte bare kaste meg rundt halsen på ham etterpå! :-D
Gjest gjesta Skrevet 26. april 2005 #2 Skrevet 26. april 2005 Skal danse vals.. men ikke noe kurs... Det går greitt, bare danser slow så er det ikke så nøye. Godt det gikk så bra på kurset! Jeg vet det frister ikke typen noe særlig, og siden det går greitt - at vi klarer å danse seindans uten å tråkke hverandre på tærne (prøvde hjemme) så går vi ikke på kurs.
Scaramouche Skrevet 26. april 2005 #3 Skrevet 26. april 2005 Vi er ikke så opptatt av hva som er "riktig og galt", vi gjør tingene på vår måte. Så når det gjelder polynesen synes vi det er veldig greit om toastmaster leder an denne. Har lyst til å bare slappe av, og bekymre meg for minst mulig Brudevalsen skal vi alltids klare å lære oss selv med litt øving, men det hørtes jo veldig greit ut det kurset da, bra at dere likte det
Snutus Skrevet 27. april 2005 #4 Skrevet 27. april 2005 Sambo overrasket meg og insisterte på at vi skulle på kurs. Jeg har ingenting imot det, men trodde ikke at han ville. Når det gjelder polynese så har jeg ikke noe forhold til det. Har bare opplevd det i ett bryllup. Tror ikke vi kommer til å ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå