Gå til innhold

Når huset selges av namsmannen.... (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr det at det er lagt beslag i eiendommen?

Nabohuset vårt er til salgs gjennom namsmannen, og dette kan jeg ikke mye om så jeg har noen spørsmål. Kanskje noen der ute vet?

Er det lagt beslag i eiendommen? Og er det sånn at de som bor der nå kan bo der til det eventuelt selges? Hva om det ikke blir solgt? Hva skjer da med dem som bor der? Skulle tro at de først la beslag i løsøre og biler før de tok huset, men naboen har fortsatt x antall biler, båter, campingvogner etc på tomta si.

Tviler på at de får solgt huset for det er temmelig nedslitt. Tror den tekniske verdien var på 200 000 kroner og låneverdi 50 000 :o

Betyr det at vi blir sittende inne med naboen i evig tid det? Halvveis alkis, banker kona, har en haug med unger som han også banker (og som jeg helst ser at mine barn ikke omgås) og kjører gjennom nabolaget i 100 km/t midt på høylys dag eller midt på natta - alt ettersom hva som passer dem. Drikker på dagen og sprader dritings rundt på kvelden/natta i helgene. Kjører med ungene usikra i bil, og har de mest hasardiøse forbikjøringer du kan tenke deg - fortsatt med ungene i bilen (og gjerne med campingvogn på slep).

Dere har sikkert fått et bilde av hvordan det er. De er et stort irritasjonsmoment, men det er ingen som tør å si noe til dem da de alltid har tatt nevene i bruk ved konfrontasjoner. Gjerne med de største slåsskjempene i byen i ryggen. Vi vil jo beholde nabofreden - så mye fred som det er. Kjenner jeg blir mer og mer sinna på dem - senest nå i ettermiddag når de burner med biler på hovedveien så de røyklegger hele nabolaget. Tenk om det kommer unger på veien en dag og så smeller det? Får helt vondt i meg når jeg tenker på det.

Men nå er altså huset til salgs gjennom namsmannen, og vi lurer jo fælt på hva som skjer om det ikke blir solgt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, alle mødrer nekter barna sine og leke med venner som har det vanskelig hjemme.

Gjest Violetta
Skrevet

Det kommer vel an på den som de skylder penger til vil jeg tro (banken?). Har du prøvd å ringe namsmannen for å spørre? Vet ikke om de kan svare, men det er jo bare et spørsmål.

Gjest Anonymous
Skrevet
Betyr det at vi blir sittende inne med naboen i evig tid det? Halvveis alkis' date=' banker kona, [b']har en haug med unger som han også banker (og som jeg helst ser at mine barn ikke omgås) og kjører gjennom nabolaget i 100 km/t midt på høylys dag eller midt på natta - alt ettersom hva som passer dem. Drikker på dagen og sprader dritings rundt på kvelden/natta i helgene. Kjører med ungene usikra i bil, og har de mest hasardiøse forbikjøringer du kan tenke deg - fortsatt med ungene i bilen (og gjerne med campingvogn på slep).

Litt utenom tema, men jeg håper for all del at noen av dere naboer har varslet barnevernet. Det er deres PLIKT når dere ser slikt som dette!!

Skrevet

De er kjenninger av både barnevern og politi, men det er ingen som gjør noe. Jeg synes fryktelig synd på barna som må vokse opp under sånne forhold. Og jeg vet at minst to av barna er i fosterhjem, men de resterende er fortsatt hjemme med foreldrene.

Skrevet

Det kan jo være så enkelt at huset "står på" en person...og biler, båter og campingvogn eies (står registrert) på andre....og at det er den som eier huset som namsmannen skal inndrive penger fra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...