Gjest Emera Skrevet 26. april 2005 #1 Skrevet 26. april 2005 Datteren min fyller åtte i sommer. Hun ønsker seg hagebursdag, hvis været er bra. Er det noen som har tips til morsomme aktiviteter på en slik bursdagsfeiring? Jeg tenker ikke å aktivisere ungene "i hjæl," men det kunne vært greit å ha planlagt litt. De blir ca. ti stykker, og bare jenter. Vi har sånn typisk "nytt hus-" størrelse på plenen, altså ikke noen kjempehage...
Gjest Madeline Skrevet 26. april 2005 #2 Skrevet 26. april 2005 Badmington Krokket Ringspill Hoppetau Sekkeløp Potetløp/eggeløp Kaste på stikka Pilspill Kaste på blink Sangleker Danseleken (ha på musikk og når musikken stopper må alle stå stille. Den som rører seg må ut) Blindebukk Skattejakt Tautrekking Det var det jeg kom på i farten.
Gjest Emera Skrevet 26. april 2005 #3 Skrevet 26. april 2005 Det var det jeg kom på i farten. Hey! Skulle likt å se listen din hvis du virkelig hadde lagt hodet i bløt... Tusen takk, det var masse gode tips der!
Arkana Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 Hannen har allerede nevnt skattejakt, men jeg vil bare understreke at dette var favorittunderholdningen i bursdagene da jeg var liten. Vi fikk lister over ting vi skulle finne rundt omkring i hagen og gata og så vanket det premier. Du kan evt tegne et kart som viser vei til premiene (kanskje ulikt kart for hver gruppe/person, avhengig av hvor mange det er).
Gjest Emera Skrevet 26. april 2005 #5 Skrevet 26. april 2005 Ja, vi har brukt skattejakt i en innebursdag tidligere, og det var, akkurat som du sier, veldig populært! Skal legge disse forslagene fram for "sjefen," så får vi se hva hun sier!
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2005 #6 Skrevet 27. april 2005 Vi hadde vannsprederbikinibading bursdag. Det var sinnsykt populært! Jentene fikk beskjed om å ha på seg badetøy, og ta med seg et navnet håndkle. Vi satte opp vannsprederen, og lot uingene herje fritt! Knallsuksess
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2005 #7 Skrevet 27. april 2005 -så må du så klart sette opp et par solsenger, og servere parasolldrinker
Thomasine Skrevet 27. april 2005 #8 Skrevet 27. april 2005 Og "natursti" er også morsomt!! Lag noen spørsmål/oppgaver som må løses innefor en viss tid. Lag flere små lag og de som har mest rett innenfor tida får en liten premie!! Spørsmålene kan være noe sånt som: 1. Hva heter statsministeren vår? Gi evt. alternativ 2. Finn en firkløver/hvitveis o.l 3. ...andre ting som du tror de kan svare på, men ikke for lett!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå