Gå til innhold

Føler ikke nærhet til barna mine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter som ikke er spesielt kosete av seg. Vi har aldri samsovet, og de har sjeldent ro til å sitte i fanget. Jeg hører hvordan andre gleder seg til å være med barna og at de har en nærhet og tett tilknytning. Jeg føler at jeg mangler noe, rett og slett. Flere som har det slik? Det gjør meg så trist. 

Anonymkode: d20c4...6b4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de? Hadde du fødselsdepresjon? 

Anonymkode: 2ec9c...465

AnonymBruker
Skrevet

3 og 7 år. Jeg vet ikke om jeg hadde depresjon eller ikke. Men har aldri hatt det sånn supert som mamma. Føler ofte at jeg ikke har det spesielt bra i denne situasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Bra du tørr å åpne opp om et tabu tema ❤️

Anonymkode: e1eab...0c8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle barn som er like kosete, de er forskjellige! Her må jeg tulle og «ta dem» for å få kose litt, eller så bare gir jeg dem klemmer når de sitter å holder på me noe. På kvelden har vi lesing/sang/snakking på rommet med hvert enkelt barn- det er en veldig fin anledning til litt nærhet. Føler man får bedre kontakt om man er med barna enkeltvis, så det kan være lurt å gjøre ting med en om gangen. 

Anonymkode: b86cd...409

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en myte ar å være mor er fantastisk. I begynnelsen er det jo vidunderlig, å bare se på den lille.., men etter hvert så blir de små mennesker som lever etter egne prinsipper. Tenker det er greit, vi burde senke forventningene. Det er ikke bare frys å være mamma, vi ofrer mye for de små. Selv er jeg alene, og nedprioriterer meg selv kraftig ift at mitt barn skal ha det bra.

Anonymkode: 908a7...594

Gjest WhisperingWind
Skrevet

At barna ikke er kosete er individuelt. Noen barn, akkurat som voksne, er mindre fysisk kosete. 

Det jeg reagerer på er at du sier du ikke har det «sånn supert som mamma». Kan du utdype det. Hva mener du? Hva føler du for barna? Hvordan har du det i hverdagen? 

AnonymBruker
Skrevet

Føles det bra de sjeldne gangene de har tid å sitte i fanget? 

Anonymkode: b6933...4ed

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, WhisperingWind skrev:

At barna ikke er kosete er individuelt. Noen barn, akkurat som voksne, er mindre fysisk kosete. 

Det jeg reagerer på er at du sier du ikke har det «sånn supert som mamma». Kan du utdype det. Hva mener du? Hva føler du for barna? Hvordan har du det i hverdagen? 

Jeg er veldig glad i dem, og liker å være sammen med dem hver for seg. Men det er vel hverdagen med barn jeg ikke liker. Det siste jeg har lyst til etter en lang dag på jobb er å leke med trassige og trøtte barn. Føler på en dårlig samvittighet for det. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig glad i dem, og liker å være sammen med dem hver for seg. Men det er vel hverdagen med barn jeg ikke liker. Det siste jeg har lyst til etter en lang dag på jobb er å leke med trassige og trøtte barn. Føler på en dårlig samvittighet for det. 

Er du alene? Har du ingen som kan avlaste deg litt så du får litt egentid?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, WhisperingWind skrev:

Er du alene? Har du ingen som kan avlaste deg litt så du får litt egentid?

Jo, jeg får greit med alenetid. Jeg og mannen bytter på. Men jeg kjeder meg når jeg er med barna. Kanskje fordi jeg er mye trøtt og sliten, sånn at jeg ikke har særlig med overskudd. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg får greit med alenetid. Jeg og mannen bytter på. Men jeg kjeder meg når jeg er med barna. Kanskje fordi jeg er mye trøtt og sliten, sånn at jeg ikke har særlig med overskudd. 

Ikke alle synes deg er dødsgøy å leke med barna. Hvor gamle er de?

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha lydbok på i bakgrunnen så er det brått mer gøy å leke på gulvet med ungene 

Anonymkode: 8a123...dd3

AnonymBruker
Skrevet

Som far til barnet har jeg alltid gitt masse klemmer til barnet og vist nærhet uansett om jeg føler det ene eller det andre. Du kan ikke forvente at barnet skal hoppe opp å gi deg en klem. Vi som foreldre må være forbilder for barna. Nå gir barnet meg klemmer hver dag, og elsker å sove i sengen med meg. Vi har et kjempe bra forhold sammen. Du må nok bare tenke at du må gjøre en innsats for å vekke følelsene dine og tilknytningen til barnet ditt opp. Er du glad i deg selv? Hvis ikke, finn ut hvorfor. For man kan ikke elske andre, hvis man ikke elsker en selv.

Anonymkode: 4bf8c...822

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...