AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #1 Skrevet 21. mai 2019 Har en datter på litt over 5mnd nå, og startet med fast føde for ca en uke siden. Men er veldig usikker på hvor fort/sakte jeg skal gå frem, hun eeeelsker grøten hun får og sluker det i seg, og blir skikkelig sinna når hun ikke får mer! Vil jo gjerne gi henne mat til hun selv er fornøyd men er så redd for å gi henne for mye av gangen! For jeg merker jo at hun er mer sulten, at morsmelken ikke strekker til lengre, men da ender det jo med at jeg ligger å ammer hun daagen lang uten at hun blir skikkelig mett, noe som begynner å bli veldig slitsomt..så lengter etter å kunne gi henne mat som metter litt lengre! Har ikke merket noe reaksjon på henne etter hun begynte å få mat (tenker da på magen), annet enn at hun har blitt litt roligere og virker gladere ellers! Men det jeg lurer på da, når kan grøten bli et helt måltid? Og når kan jeg begynne med to måltider/porsjoner om dagen? jeg har jo nå ammet henne rett før hun får grøten og etterpå. Men lurer på hvor sakte må jeg gå frem, frem til grøten kan bli et helt måltid uten å amme før og etter! beklager litt rotete innlegg, er så dårlig på å ordlegge meg, spesielt på ting jeg ikke har så mye peiling på😬🤣 Har prøvd å søke meg litt frem på nett også altså, men det står så utrolig mye forskjellig at jeg vet ikke hva jeg skal «tro på», så jeg prøver her og håper noen har noen svar/tips til meg🙈 Anonymkode: 3cfc0...6a2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #2 Skrevet 21. mai 2019 Jeg økte med en og en skje. Var oppe i en porsjon grøt etter en måned. Ga da gjerne noen skjeer frukt eller grønnsaker på andre tidspunktet på dagen Anonymkode: 4fee0...557
Lillfrid Skrevet 21. mai 2019 #3 Skrevet 21. mai 2019 (endret) Jeg lot jenta mi spise så mye hun ville ha. Så lenge melk er hovednæringen, kan du trygt la henne spise 1-2 måltider med fast føde om dagen. Etterhvert kan du også la henne spise fingermat selv. Bløtlagt brødskive er en tidlig favoritt her! Endret 21. mai 2019 av Lillfrid
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #4 Skrevet 21. mai 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg økte med en og en skje. Var oppe i en porsjon grøt etter en måned. Ga da gjerne noen skjeer frukt eller grønnsaker på andre tidspunktet på dagen Anonymkode: 4fee0...557 Det er ingen grunn til å ta det så sakte dersom barnet ikke reagerer veldig på maten. Øk litt og litt, du kan godt begynne å gå litt tynn grøt/grønnsaksmos to ganger om dagen nå. Anonymkode: 5d14b...085
isbjørnungen Skrevet 21. mai 2019 #5 Skrevet 21. mai 2019 Hvis du føler at det blir feil med ett stort måltid, kanskje hun kan få 2-3 mindre måltider gjennom dagen? Jeg tror barn styrer sånt ganske godt selv, og særlig ville jeg ikke bekymret meg så mye hvis hun virker mer happy og ikke har fått trøbbel med magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå