Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 30 årene og merker litt at jeg er lei. Ga mye mer sa jeg var 20, masse overtid og skikkelig opptatt av og levere, har kontorjobb😀

Anonymkode: 95e0c...efa

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bånn gass hele dagen. Yter jeg ikke stopper det opp og jeg får sparken etterhvert.

Anonymkode: 56f95...bee

Gjest Melis123
Skrevet

Jeg jobber 8-16, yter ca 70% på jobb! Har sagt ifra at jeg har for liten arbeidsmengde, men ikke fått noe særlig respons😊 etter fire tenker jeg nesten aldri på jobb😊 kontorjobb 

AnonymBruker
Skrevet

Yyer kanskje 70%.. har et ettåring som sover dårlig, så sliter med å holde meg våken på jobb.

Er mye mas om å jobbe såkalt frivillig overtid, men det gjør jeg ikke. Jeg synes jeg har alt for lite tid med barnet som det er, og jeg har ikke overskudd til å sette meg ned på hjemmekontor etter lange leggeseanser.

Anonymkode: 9593b...df1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si ca 60-70 %. Jeg gir av meg selv når kundene er i butikken. Ellers gjør jeg ikke så mye ekstra. Jeg har vært den eneste som har ryddet og vasket til nå, så derfor gidder jeg ikke å bidra så mye mer. De andre har hatt meg som en «sovepute» angående renhold.

Anonymkode: 29370...f57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jevnt over 60 %, i perioder mer og mindre. Har ingen utfordrende eller spennende oppgaver, og ingen utsikt til det, så skal bare få med meg en anstendig attest når familielivet tåler at jeg bytter jobb. Fascinerende nok er det ingen i ledelsen som tror jeg yter noe annet enn fullt, siden jeg har stor arbeidskapasitet, men de velger å ikke bruke den eller utfordre meg likevel.

Anonymkode: 9ee67...0ca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hva skal man si? Jeg er nok av de som gjør noe hele tiden, men det er mer fordi jeg ikke orker å kjede meg, og tiden går fortere når man holder på med noe. Jeg merker at arbeidsgleden har blitt mye mindre de siste årene. Har alltid vært glad i å jobbe, men nå er det mer et nødvendig onde. Mulig det er vanlig når man blir eldre, dvs. man ser realitetene i arbeidslivet.

Det er ikke noen selvfølge at det blir verdsatt at man jobber rævva av seg og man behandles på samme måte som kollegene som både skulker med egenmeldinger og er generelt late og slurvete på jobb. Det har gjort mye med min motivasjon. Og ja, har vært innom flere steder, men det er det samme overalt.

Anonymkode: 77664...417

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jevnt over 60 %, i perioder mer og mindre. Har ingen utfordrende eller spennende oppgaver, og ingen utsikt til det, så skal bare få med meg en anstendig attest når familielivet tåler at jeg bytter jobb. Fascinerende nok er det ingen i ledelsen som tror jeg yter noe annet enn fullt, siden jeg har stor arbeidskapasitet, men de velger å ikke bruke den eller utfordre meg likevel.

Anonymkode: 9ee67...0ca

Dette. Altfor mange som ikke får brukt hva de er god for. Og mye slapp ledelse rundt omkring. 

Jeg kjører halv kapasitet. Kjeder meg på jobb og er der for å hente lønna. Sjefen ser ikke hva han har, og det gjelder ikke bare meg. Jeg ser meg om etter ny jobb. 

Anonymkode: 59eaf...da7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir det jeg skal for å gjøre en god jobb, men ikke noe mer.

Er en av dem som hadde veldig høye forventninger til arbeidslivet og gikk nesten på en smell etter de første årene. Så kom jeg fram til at jobben min bare er en grei jobb, som gir meg en grei lønn, og målet gikk fra å være selvrealisering og utnytting av eget potensiale (og sånt som aldri kommer til å skje i den stillingen jeg har, sånn er dert bare) til å yte så jeg er fornøyd med egen innsats. I perioder kan det være litt ekstra, oftere er det litt under makskapasitet. Særlig om sommeren når det er lavsesong.

Anonymkode: 32eeb...3d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, hva skal man si? Jeg er nok av de som gjør noe hele tiden, men det er mer fordi jeg ikke orker å kjede meg, og tiden går fortere når man holder på med noe. Jeg merker at arbeidsgleden har blitt mye mindre de siste årene. Har alltid vært glad i å jobbe, men nå er det mer et nødvendig onde. Mulig det er vanlig når man blir eldre, dvs. man ser realitetene i arbeidslivet.

Det er ikke noen selvfølge at det blir verdsatt at man jobber rævva av seg og man behandles på samme måte som kollegene som både skulker med egenmeldinger og er generelt late og slurvete på jobb. Det har gjort mye med min motivasjon. Og ja, har vært innom flere steder, men det er det samme overalt.

Anonymkode: 77664...417

Signerer. Med mindre man er ansatt som konsulent eller lignende, så får man sjelden mer uttelling for å gi 110% annet enn å slite seg ut. Jeg ser det mer og mer selv nå, og har roet ned litt. Det betyr på ingen måte at jeg er lat, men jeg gidder ikke å stå på hodet og løse 10 oppgaver på en gang lenger, når jeg ser at ingen av de jeg jobber sammen med gjør det. 

Men heldigvis er det etableringsfrihet i de fleste vestlige land, så jeg jobber med en plan for å drive med seg selv, slik at man etterhvert kan innkassere gevinsten av hard arbeidsinnsats :)

Anonymkode: 59392...970

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Altfor mange som ikke får brukt hva de er god for. Og mye slapp ledelse rundt omkring. 

Jeg kjører halv kapasitet. Kjeder meg på jobb og er der for å hente lønna. Sjefen ser ikke hva han har, og det gjelder ikke bare meg. Jeg ser meg om etter ny jobb. 

Anonymkode: 59eaf...da7

Man er nesten nødt til å starte for seg selv hvis man vil vise man er god for i dagens arbeidsliv. Veldig mange arbeidsplasser har standardisert sine prossesser til det punktet at det er vanskelig å gjøre noe annet som kanskje er litt på siden av det man driver med, men som kan utvikle ferdighetene videre. Skal man gjøre det, så bør man vurdere å starte for seg selv. 

Anonymkode: 59392...970

• Liker 1
Skrevet

Det varierer litt på hvilken peripde vi er i. Jeg trives GODT når jeg må gi 110%, får brukt huet, kapasitet og kreativitet. Tiden flyr i tillegg!

Andre perioder går det på 60-70%. Noen ganger er det muligheter for å finne ekstra oppgaver, men er litt for sliten etter å ha jobba i et voldsomt kjør en stund og trenger litt pustepause, mens andre ganger er det rett og slett ikke mer å gjøre. Spesielt ukene rett før sommer er det lavsesong. Jeg har nesten blitt deprimert av å gå på jobb de periodene, og det blir mye surfing, noe jeg ikke liker - for når jeg er på jobb skal jeg JOBBE..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

70 % ca. Har en sjef som gir blanke F i oss ansatte. Vi jobber og står på.  Skulle en bli syk så klikker sjefen og kjefter. Alle ønsker seg 100 % stilling. Men sjefen ansatter kun flere i små stillinger. Vi vant en stor pengepremie nettopp fordi vi er flinke i jobben,  men i stedenfor for å ha den faste sommerfesten vi altid har så skulle de pengene vi vant i år brukes på det.  Så sparte sjefen de pengene. Flere som reagerte. Altid underbemannet. Takke seg til for hyggelige kolleger. Skulle byttet jobb for lenge siden,  men et dårlig marked gjør at du stopper opp. 

Anonymkode: b197f...c1b

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i slutten av 30 årene og merker litt at jeg er lei. Ga mye mer sa jeg var 20, masse overtid og skikkelig opptatt av og levere, har kontorjobb😀

Anonymkode: 95e0c...efa

Gjør kun det du skal, aldri noe mer. Viktig!

En arbeidsgiver gir blanke faen i deg, du er ikke verdt en dritt. Du skal kun gi, gi mest mulig for minst mulig penger. Aldri delta på noe utenfor arbeidstiden med jobben.

Slik er livet dessverre, vi er slaver fra vi starter i arbeidslivet og går ut av det som pensjonist.

Fler og fler ser ikke mening i arbeidslivet, dette vil vi ser mer av i fremtiden. "Simple life" er nok en fin ting....

Anonymkode: 61a6e...3cb

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber som lærer og gir 100% når jeg er i klasserommet. Er ofte sliten etter mange krevende undervisningsøkter så resten av arbeidsdagen blir ikke alltid like produktiv, noe som igjen fører til at jeg må ta igjen jobb på kveldstid/i helger. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør kun det du skal, aldri noe mer. Viktig!

En arbeidsgiver gir blanke faen i deg, du er ikke verdt en dritt. Du skal kun gi, gi mest mulig for minst mulig penger. Aldri delta på noe utenfor arbeidstiden med jobben.

Slik er livet dessverre, vi er slaver fra vi starter i arbeidslivet og går ut av det som pensjonist.

Fler og fler ser ikke mening i arbeidslivet, dette vil vi ser mer av i fremtiden. "Simple life" er nok en fin ting....

Men vil ikke en god innsats gi en bedre referanse for eksempel?

AnonymBruker
Skrevet

Mye. Jobben er en integrert del av livet mitt. Jeg tar unna mail i helgene, sitter overtid når det trengs, og jobber gjerne nå og da selv om jeg er på ferie. Trives veldig godt med oppgavene og kollegaene. 

Og er vinn-vinn. Får så mye raushet tilbake. Kan ta fri en ettermiddag eller fredag når det ikke er for travelt, stikke og trene eller ta en butikkrunde midt i arbeidstiden. Og får veldig godt betalt, også gjennom bonuser. 

Anonymkode: 65fe8...0a8

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bånn gass hele dagen. Yter jeg ikke stopper det opp og jeg får sparken etterhvert.

Samme her. 

AnonymBruker
Skrevet

Blir oppgitt av denne tråden. Dere som med vilje kun gjør kun akkurat det dere må er skyld i at mer ansvarsbevisste kollegaer må slite seg ut. Enkelte av oss er utstyrt med samvittighet.

Anonymkode: d9ea8...c5b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vil ikke en god innsats gi en bedre referanse for eksempel?

Vi snakket jo ikke om en dårlig innsats, vi snakker om å gjøre jobben sin! Ikke mer eller mindre.

Du kan bruke hvem som helst som referanse, til min nåværende brukte jeg en kompis. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...