AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #1 Skrevet 21. mai 2019 Vi er tre jenter som er i et dilemma angående en venninne. Kan jeg være så frekk å si at vi er kanskje noe mer impulsiv, fleksibel og positiv enn henne?! Hvertfall så er det som regel slik at vi tre sier ja til de initiativene som kommer, mens denne jenta stiller spørsmålstegn til det meste og gjør små ting store. Vi ender opp med mange unødvendige diskusjoner, og dette fører til mye tid og energi som vi kunne brukt på langt hyggeligere ting. Kanskje har hun innsett nå at hun skaper dårlige situasjoner av å til, ikke vet jeg. Men dette er dilemmaet nå: Vi skal reise på et arrangement, å i den forbindelse tenkte vi å gjøre det rimeligst mulig ved å kjøre bil. Turen tar ca 7-8t. I bilen er det plass til fem, å en femte venninne spurte om vi hadde plass. «Selvfølgelig» tenker vi tre. Dette endte igjen opp som stor diskusjon, på grensen til krangel. 7-8t i bil selv om det blir mer trangt i bilen med en ekstra, det klarer vi. Dessuten blir det billigere på alle sammen og femtemann kan føle seg inkludert. Men denne venninnen krangler om at det blir for trangt og ønsker vi bare skal være fire. Etter lange diskusjoner kommer hun med at hu sliter med noe, å det er årsaken til at hun ikke ønsker vi skal fylle opp bilen. Dårlig selvtillit og selvbilde gjør at hun ikke vil sitte trangt og i bil med noen hun ikke er helt trygg på. Vi er spesielt to som synes det blir for dumt å si til femtemann nå at hun ikke kan sitte på. Vi kan eventuelt kjøre en bil ekstra. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Eventuelt med tanke på denne venninnen generelt? Anonymkode: cd54d...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #2 Skrevet 21. mai 2019 Tilbudt henne forsetet og sagt at det er dårlig gjort å si at nr 5 ikke kan bli med når hun er grei og dere vil inkulderer henne. Dere må sette ned foten nå , ellers blir det bare å balle på seg. Ikke la angsten hennes få styre dere også. Særlig hvis en av dere andre eier bilen. Bileier bestemmer. Anonymkode: 95991...57f 26
Teddi Skrevet 21. mai 2019 #3 Skrevet 21. mai 2019 Leid en større bil eller rullert på hvem som får sitte foran. Ev. kan hun kjøre hele veien, så har hun noe annet enn sin dårlige selvtillit å fokusere på. 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #4 Skrevet 21. mai 2019 Ville bedt henne legge av prinsesse-faktene, offermentaliteten og slutte å være så forbasket bortskjemt. Den som eier bilen kan f.eks si at "Dette bestemmer jeg!" og kanskje sagt at hvis det skal være fire i bilen: er det hun som rykker ut av køen fordi hun er ekskluderende og tyrranisk. Anonymkode: b55ca...2a7 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #6 Skrevet 21. mai 2019 Kan hun ikke bare få forsetet da? Anonymkode: e3e8f...f7d 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #7 Skrevet 21. mai 2019 Hun får sitte frammi da, i eget sete. Anonymkode: 5398f...373 2
pessimistisk Skrevet 21. mai 2019 #8 Skrevet 21. mai 2019 Jeg ville sagt til henne at da får det være opp til henne om hun vil være med eller ikke. Hun må jo forstå at det er barnslig å ekskludere den femte personen, spesielt når dere allerede har sagt ja. Om det blir et stort problem kan dere jo tilby henne å sitte framme eller evt kjøre. 12
Gjest Lama_Drama Skrevet 21. mai 2019 #9 Skrevet 21. mai 2019 Ville sagt at hun gjerne må bli med, men at det blir fem i bilen. Er ikke dette akseptabelt for henne drar dere fire andre uten henne.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #10 Skrevet 21. mai 2019 Ville sagt at hun kunne få forsetet, eventuelt mot at hun betaler bittelitt mer for bensin+leie av bil ettersom hun vil få mer plass enn dere i baksetet. Anonymkode: 4244f...790 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #11 Skrevet 21. mai 2019 Jeg synes faktisk det er ganske frekt å si ja til en femtemann uten å ha avklart med ALLE de andre først! Dere hadde jo allerede en avtale, det er ikke noe dere bare kan endre etter eget impulsinnfall. Etter min mening er en femte person det som faktisk gjør forskjellen på en ok 8 timers biltur og et rent helvete.. Anonymkode: e8961...d9a 23
Trolltunge Skrevet 21. mai 2019 #12 Skrevet 21. mai 2019 "Vi har allerede sagt ja. Å trekke oss på det er ufint, og svært ubehagelig for oss, og svært ubehagelig for henne. Synes du det er korrekte at fire stykker skal føle på dette ubehaget, for at du skal slippe å føle på litt ubehag? Du velger jo selv om du vil være med eller ikke. Hvorfor er det du føler på viktigere enn det vi føler på? Nå når vi allerede har sagt ja bør vi finne en løsning som vi alle kan synes er ok. Du kan kjøre, eller sitte fremme, og da vil ikke du merke noe til at det er trangere, og vi slipper ubehaget ved å gå tilbake på det vi har sagt. Om du velger å ikke bli med på grunn av dette er det ditt valg, og vi respekterer det, men du må også respektere oss og våre følelser. " 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #13 Skrevet 21. mai 2019 Blir sykt frekt og si nei til nummer 5 nå . Hun venninnen med issues for enten bite i det sure eplet og tåle dette eller drite i å være med . Hun får sitte framme om det er sånn krise liksom. Greit å slite med ting, men er dumt å si nei til noen man allerede har lovet kan bli med. Så i dette tilfellet må dere bare ikke bry dere om hva hun sier og la nummer 5 være med. Anonymkode: 7b3ef...cb7 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #14 Skrevet 21. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes faktisk det er ganske frekt å si ja til en femtemann uten å ha avklart med ALLE de andre først! Dere hadde jo allerede en avtale, det er ikke noe dere bare kan endre etter eget impulsinnfall. Etter min mening er en femte person det som faktisk gjør forskjellen på en ok 8 timers biltur og et rent helvete.. Anonymkode: e8961...d9a Jeg tipper at nummer 5 er snill og hyggelig men at hun venninnen med problemer er den som lager dårlig stemning. Anonymkode: 7b3ef...cb7 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #15 Skrevet 21. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tipper at nummer 5 er snill og hyggelig men at hun venninnen med problemer er den som lager dårlig stemning. Anonymkode: 7b3ef...cb7 Det har ingenting med hvorvidt nr 5 er snill og hyggelig å gjøre, det er helt irrelevant. Men det er faktisk sånn at de aller fleste biler er rimelig trange med 3 voksne i baksetet... Etter 8 timer er det rimelig anstrengende, verre enn billigplassene på Ryanair faktisk... Dessuten hadde de FIRE allerede en avtale, da er det faktisk ganske frekt av to å invitere med en femtemann uten å avklare med de andre først. Anonymkode: e8961...d9a 18
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #16 Skrevet 21. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ingenting med hvorvidt nr 5 er snill og hyggelig å gjøre, det er helt irrelevant. Men det er faktisk sånn at de aller fleste biler er rimelig trange med 3 voksne i baksetet... Etter 8 timer er det rimelig anstrengende, verre enn billigplassene på Ryanair faktisk... Dessuten hadde de FIRE allerede en avtale, da er det faktisk ganske frekt av to å invitere med en femtemann uten å avklare med de andre først. Anonymkode: e8961...d9a Ts her, dette blir feil av deg å si. Vi fire reiser alltid sammen, det er en selvfølge. Men det er ikke en selvfølge at vi ikke kan inkludere andre. Dessuten har jeg sagt meg villig til å sitte i midten bak, jeg holder fint ut en dag i bil så trangt. Tror det blir en hyggelig tur, så fremt sistemann også er like positiv. Takker forresten så langt for alle innspill. Har litt flere tanker å spille på nå. ts Anonymkode: cd54d...6c7 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #17 Skrevet 21. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her, dette blir feil av deg å si. Vi fire reiser alltid sammen, det er en selvfølge. Men det er ikke en selvfølge at vi ikke kan inkludere andre. Dessuten har jeg sagt meg villig til å sitte i midten bak, jeg holder fint ut en dag i bil så trangt. Tror det blir en hyggelig tur, så fremt sistemann også er like positiv. Takker forresten så langt for alle innspill. Har litt flere tanker å spille på nå. ts Anonymkode: cd54d...6c7 Og hvorfor er det feil av meg å si? Du sier jo selv at dere inviterte med en femtemann uten å høre med henne først. Det er ikke sånn at det er en selvfølge at man bare kan invitere med andre som man vil. Hva om noen av de andre hadde gjort det samme og plutselig har dere lovet bort flere plasser enn dere har? Eller er du en av de som synes at respekt for andre egentlig ikke gjelder for deg, for du er så impulsiv og kul, liksom.... Dessuten blir det faktisk trangt for alle i baksetet, ikke bare den som sitter i midten. Anonymkode: e8961...d9a 13
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #18 Skrevet 21. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor er det feil av meg å si? Du sier jo selv at dere inviterte med en femtemann uten å høre med henne først. Det er ikke sånn at det er en selvfølge at man bare kan invitere med andre som man vil. Hva om noen av de andre hadde gjort det samme og plutselig har dere lovet bort flere plasser enn dere har? Eller er du en av de som synes at respekt for andre egentlig ikke gjelder for deg, for du er så impulsiv og kul, liksom.... Dessuten blir det faktisk trangt for alle i baksetet, ikke bare den som sitter i midten. Anonymkode: e8961...d9a Det var faktisk ingen av oss to som fikk henvendelsen fra femtemann. Men når dette ble nevnt, ble alle informert. Og femtemann har enda ikke fått svar. Hvorfor er du så sint? dessuten er vi som nevnt tre som mener femtemann kan bli med. Denne venninnen som ikke er positiv kan sitte fram eller kjøre. Tenker at femtemann allerede har belaget seg på trang plass. Personangrep som du kommer med kan du bare legge fra deg. Anonymkode: cd54d...6c7 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #19 Skrevet 21. mai 2019 Her har dere bare forskjellig meninger om hva som er for trangt. Synes hun bare kan si det rett it, i stedet for å pakke det dårlig inn. Hvis jeg var henne, hadde nok ikke jeg villet sitte så trangt heller. Hvis dere ikke vil bruke mer enn en bil, og allerede har sagt ja til nr 5, kan dere kanskje reise uten hun som ikke vil sitte trangt denne gangen? Anonymkode: c3fae...c10 1
Cleopatra. Skrevet 21. mai 2019 #20 Skrevet 21. mai 2019 For det første burde dere ha avklart med samtlige før dere sa ja til nr 5. Når det er sagt; jeg er absolutt for inkludering, men 5 stk i full bil i 7-8t, hadde jeg nok syntes var litt trangt. Siden "skaden har skjedd" burde dere i alle fall rullere på hvem sitter foran. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå