Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg er pr nå 100% ung ufør med polyartitt, bektrev og etpar følgesykdommer. Jeg setter en type medisin (humira) i sprøyteform annenhver uke som jeg ikke syntes hjelper noe særlig, og har langt flere dårlige dager enn gode. Sykdommen kom i 16 år alderen og var på sitt verste da jeg var i jobb fra 2008 til 2016 hvor jeg ble erklært ufør etter relativ kort prosess hos NAV. 

Det jeg føler er at livet fyker forbi mens jeg ikke lever noe. Jeg kunne tenke meg en bitteliten jobb - og det jeg aller helst skulle jobbet med er å være familieterapeut; gjerne for kommunen. 

Har noen denne jobben her inne, som kan fortelle litt om hvordan veien dit gikk til? Hva er "den korteste" veien dit? Jeg tenker at siden jeg har en stabil inntekt så har jeg råd til å ta meg tid til utdannelse. Hvordan ordner jeg dette med NAV? Kommer det til å straffe seg i lengden hvis jeg finner ut at jeg ikke klarer å stå i det? 
Jeg bor i Vestfold, og er ikke særlig flyttbar mtp skole osv. 

Anonymkode: 524b2...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En annen som har stilt spørsmålet om uføretrygd samtidig som man studerer fikk dette svaret av NAV. Innlegget ser ut til å være fra begynnelsen av 2019, altså i år, så det burde ikke være utdatert svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...