Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dessverre arbeidsledig, og jeg orker ikke være med venner, familie og bekjente lengre. De mener det sikkert ikke vondt, men ALLE spør om hvordan det går med jobbsøkingen, om jeg har fått «napp», om jeg har vært på noen intervjuer, søker jeg virkelig på alt mulig? 

Jeg er så jævlig lei av de samme spørsmålene om og om igjen, de samme «tipsene», de samme kommentarene. Jeg er så lei av å måtte si det samme igjen og igjen. Orker ikke!!!!!

Et spørsmål av og til, helt greit! Men dette skjer altså hver.eneste.gang jeg går ut av leiligheten, og jeg blir sprø. Så jeg unngår hele problemet ved å ikke møte noen jeg kjenner. 

Er det noen med samme problem?

Så lurer jeg litt på hva disse menneskene tror, tror de at de er de eneste som spør hvordan det går med søkingen? Tror de at jeg ikke vet hvordan søking foregår? Tror de at deres «tips» hjelper? Nei!!!!!! De er faktisk den tiende personen den dagen som spør om akkurat det samme! Det er jo rart at jeg blir sprø og at jeg ikke vil ut av leiligheten. 

Anonymkode: 42a55...0cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søker du jobb da, eller bare daffer du rundt på trygdepenger?

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du er lei av alle spørsmålene som kommer!!!

Kan du ikke si det rett ut til de du treffer- "vær så snill og ikke still meg flere spørsmål om jobbsøkerprosessen, jeg orker ikke tenke på det nå og jeg vil bare kose meg med kaffekoppen. Jeg kan heller spørre hvis jeg trenger hjelp eller det er noe nytt i saken".

Så forstår de kanskje at du er lei? Kan jo hende at de ikke skjønner at du ikke vil snakke om det. Da må du si det høyt 👍

Anonymkode: 17b27...797

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg har sagt ifra, men spørsmålene og tipsene kommer likevel, selv om det er litt sjeldnere. Så jeg har også begynt å møte dem sjeldnere. Vet at de mener det godt men det er irriterende og sårende likevel.  

Anonymkode: 84818...8ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...