Gå til innhold

Går ikke an å ha sex med kjæresten lenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært samboere en stund nå og vi har det veldig bra, men det er en ting som plutselig har begynt å plage oss. 

For ca en mnd siden skulle vi ha sex, da klarte han ikke å bli ordentlig hard. Det ble selvfølgelig litt drama, da jeg trodde det var pågrunn av meg. Men han fortalte meg at han plutselig ble stresset og ikke klarte å slappe av.

Vi prøvde igjen etter tre uker, da klarte han å få den hard, men helt til vi skulle bytte stilling og stoppa opp, så mista han ereksjonen igjen.. Han sier han ikke skjønner hva som skjer.. 

Vi har hatt litt problemer med sexlivet vårt før, bare at vi liksom ikke har hatt sex så mye.. som har ført til noen krangler (siden jeg har følt han ikke vil ha sex med meg) Kan dette ha ødelagt? Men det har aldri skjedd at han ikke blir hard når vi har sex, aldri. Derfor forstår jeg ikke at det plutselig skjer nå... 

kan vi aldri ha sex nå da? Ettersom problemet bare ser ut til å ha forverret seg

Anonymkode: 0b221...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at du setter deg ned og leser litt om mannlig ereksjon, så slipper man unødvendig drama og beskyldninger

Det blir også vanskeligere for han å prestere, når han vet du bare blir sur og furten om han ikke får det til

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble selvfølgelig litt drama, da jeg trodde det var pågrunn av meg.

Eh? Ingen selvfølge at det skal bli drama. Kanskje hvis du slutter å lage drama når det skjer og heller er litt mer støttende, så skjer det ikke igjen. Jeg lager aldri drama hvis mannen ikke får den opp.

Anonymkode: cf0d6...66f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Offff.... Du lager drama og krangling fordi han ikke blir hard eller vil ha sex? Ikke rart ereksjonen svikter, du skaper jo et enormt press på han samtidig som du gjør han veldig bevisst på det 😞

Det kan faktisk bli veldig vanskelig å komme over det her, du er nødt til å legge deg flat og være villig til å være forståelsesfull

Anonymkode: 9685e...112

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har vært samboere en stund nå og vi har det veldig bra, men det er en ting som plutselig har begynt å plage oss. 

For ca en mnd siden skulle vi ha sex, da klarte han ikke å bli ordentlig hard. Det ble selvfølgelig litt drama, da jeg trodde det var pågrunn av meg. Men han fortalte meg at han plutselig ble stresset og ikke klarte å slappe av.

Vi prøvde igjen etter tre uker, da klarte han å få den hard, men helt til vi skulle bytte stilling og stoppa opp, så mista han ereksjonen igjen.. Han sier han ikke skjønner hva som skjer.. 

Vi har hatt litt problemer med sexlivet vårt før, bare at vi liksom ikke har hatt sex så mye.. som har ført til noen krangler (siden jeg har følt han ikke vil ha sex med meg) Kan dette ha ødelagt? Men det har aldri skjedd at han ikke blir hard når vi har sex, aldri. Derfor forstår jeg ikke at det plutselig skjer nå... 

kan vi aldri ha sex nå da? Ettersom problemet bare ser ut til å ha forverret seg

Det ble selvfølgelig drama? Hvorfor det? Det hender da av og til, er helt naturlig og definitivt ikke noe man lager drama av.

Hvis ikke du skjerper deg er i hvert fall dette forholdet på vei utfor stupet.

Anonymkode: f2d00...2a1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han lest trådene om seksualitet på kg? Isåfall er det ikke rart han har blitt plutselig "impotent". Hvis ikke kan det være stress, sykdom, for lite trening, for mye jobbing, deprimert, overvekt osv osv.

Anonymkode: 3e3e6...76e

AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Forstår at dere synes jeg oppfører meg veldig dumt ovenfor partner. 

Det er bare en vanskelig situasjon for meg, da jeg har følt før at han ikke har noe som helst interesse av meg seksuelt. Da tar jeg det automatisk personlig. Jeg har jo selvfølgelig snakket med han etter jeg ble lei meg og sa at det skjer med mange og at han ikke skal være lei deg eller stresset. 

Men jeg er bare redd for at dette skal aldri ta slutt.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Det er bare en vanskelig situasjon for meg, da jeg har følt før at han ikke har noe som helst interesse av meg seksuelt. Da tar jeg det automatisk personlig. Jeg har jo selvfølgelig snakket med han etter jeg ble lei meg og sa at det skjer med mange og at han ikke skal være lei deg eller stresset. 

Slapp av å pust med magen. Er faktigst helt normalt at menn kan oppleve perioder med dette. Ta dere en sydenferie å slapp av. Mangel på overskudd og d- vitamin kan spille inn hvis han er stresset for dette. Alle par vil møte på utfordringer i sexlivet en eller annen gang. Det er ikke verdens undergang. Fortsetter  du å stresse han kan konsekvensen bli at han rett og slett får prestasjonsangst med deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av å pust med magen. Er faktigst helt normalt at menn kan oppleve perioder med dette. Ta dere en sydenferie å slapp av. Mangel på overskudd og d- vitamin kan spille inn hvis han er stresset for dette. Alle par vil møte på utfordringer i sexlivet en eller annen gang. Det er ikke verdens undergang. Fortsetter  du å stresse han kan konsekvensen bli at han rett og slett får prestasjonsangst med deg.

TS 

tusen takk, håper det ordner seg.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

All adferd som minner om histronisk adferd gjør andre mennesker usikre. Har lyst å anbefale deg å lese om dette. Hvis du ikke skjønner din påvirkning på han så er du noe uempatisk og vil få noen utfordringer som flere nevner over her. Det er du TS som må endre deg. INGEN andre. Men om du erkjenner det vil mannen din merke. Du kan måle hvor godt du erkjenner, og endre, på hans behov for ekte nærhet. Sexuell instrumentell adferd er ikke genuin. Han gjør egentlig lurt i å søke vekk fra deg hvis du ikke tar deg sammen. Det vil være det beste for hans psykiske helse. Alt hviler på deg. 

Anonymkode: 78210...a0e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri blitt hard igjen med dama om hun hadde presset meg til å bli hard. 

Anonymkode: 20176...f57

• Liker 2
Skrevet

Å miste ereksjonen er helt normalt, og kan skje hvem som helst, med hvem som helst og når som helst. 

Problemet blir forsterket og kommer oftere pga prestasjonsangst ettersom man som mann opplever skam og usikkerhet rundt dette, samt at reaksjonen fra partner ofte ikke er slik den burde ha vært. Noe av det "dummeste" man gjør er å avbryte sexen, for så la det gå mange måneder til neste gang man prøver. Da blir også problemet enda mer forsterket. At hyrdestunnen blir avbrutt pga ereksjonssvikt er dessverre det som oftest skjer. 

Menn, som kvinner, trenger også gode forspill. Jeg har et protip når ereksjonen svikter: Ikke stopp med sex og intimitet, kjør på, som om ingenting har skjedd! Plutselig spretter ereksjonen i været igjen, gjerne med større styrke enn normalt. Ved ereksjonssvik så fokusér på å slappe av, ta det rolig, la han onanere deg, samtidig som du holder på utstyret hans. Kyss mye, by på deg selv (mer enn noensinne) og vis at du vil ha han. Plutselig ereksjonssvikt betyr ikke at sex er over og ut. Det betyr bare at man må jobbe litt ekstra. Og den jobbingen er jo fantastisk den også, er den ikke? Blir som et langt forspill for dere begge. Som er bra for dere! Og når ereksjonen kommer tilbake, så er det å prøve på nytt. Den kommer garantert tilbake hvis man ufarliggjør situasjonen og kjører på som om ingenting har skjedd. Det kan gå 20 sekund, det kan gå 2 minutt eller kanskje 20 minutt. 

Det å få tilbake ereksjonen etter en pinlig ereksjonssvikt, hvor man tilslutt fullfører et bra samleie gir mestring og gode følelser i stedet for at man skal være flau og usikker i måneder til neste gang. Som mann blir man heller ikke "redd" for å oppleve ereksjonssvikt igjen, ettersom det ikke er noe problem uansett! Og da, ja da blir ereksjonssvikten mest sannsynlig fraværende over tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...