Gå til innhold

Problematisk ved levering i barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer ikke hver gang, men når det først skjer slår barnet seg vrang og det tar lang tid å roe hen ned. 

Dette skjer oftest med en ansatt i barnehagen og foreldrene blir stresset. Igår var en slik dag. Med en gang barnet ser den ansatte, nekter hen å gå inn. På toppen av det hele driver den ansatte og sukker høyt og ruller med øynene. Jeg trodde først at dette var en innbilning fra min side og tiet om det. Men barnefaren selv reagerte og han er av den distré typen.  

Jeg, barnefaren og barnevakten får alltid høre om at barnet har vært vanskelig og vrang hele dagen ved henting. Kranglet og slått de andre barna. Barnet er 18mnd gammel. 

Tilbakemelding fra ped.leder og andre, beskriver om en snill og blid unge slik vi kjenner barnet. 

Er det noen som opplever dette og som tar dette opp med den ansatte?

Anonymkode: a2a67...26f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo ta dette opp med pedleder. En ansatt i barnehage skal ikke ha den slags tilnærming til et barn. 

Anonymkode: 993d3...e23

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en sånn ansatt i barnehagen her også,det ble så gale at jeg gruet meg til å hente i bhg hvis denne personen var der når jeg skulle hente. Hun hadde bare negativt si om hvordan dagen hans hadde vært å aldri noe posetivt å si.

Anonymkode: 8992b...282

AnonymBruker
Skrevet

Dette ville jeg tatt opp med barnehagen. Har ei datter på 18 mnd og hun stråler hver gang hun ser de ansatte i barnehagen. Jeg har ingen negative opplevelser med personalet der. Hadde jeg opplevd det du beskriver hadde jeg ikke ønsket å levere barnet mitt til denne personen. Et barn på 18 måneder er jo ikke vrang og vanskelig med vilje. Da er det jo noe galt med den voksnes forståelse eller tilnærming til barnet. I den alderen skal de teste grenser, men som en trygg voksen må man veilede barnet, ikke rulle med øynene og kalle barnet vanskelig! 

Anonymkode: c2b04...a7b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du klage inn til ped.leder, styrer og eier (kommunen hvis kommunal barnehage). Dette er brudd på alt barnehageansatte må forholde seg til, barnet og foreldrene blir krenket av den ansatte, det er veldig alvorlig. Og viktig at det blir gjort mye med. Ved foreldreklage til kommunen må kommunen føre tilsyn ved barnehagen, og barnehagen plikter seg til å sette inn tiltak, som i dette tilfelle vil være veiledning av den ansatte.

Anonymkode: 50662...5d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her må du selvfølgelig melde fra til barnehagens daglige leder og avdelingens ped leder! NÅ!

Anonymkode: aefaf...f5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over. En slik tilnærming og forståelse av barnet er ikke noe en ansatt i en bhg skal ha. Personen høres rett og slett ikke kompetent ut. Meld ifra til ped.leder og krev strakstiltak. 

Anonymkode: b2d8b...7d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjer oftest med en ansatt i barnehagen og foreldrene blir stresset. Igår var en slik dag. Med en gang barnet ser den ansatte, nekter hen å gå inn. På toppen av det hele driver den ansatte og sukker høyt og ruller med øynene. Jeg trodde først at dette var en innbilning fra min side og tiet om det. Men barnefaren selv reagerte og han er av den distré typen.  

Jeg, barnefaren og barnevakten får alltid høre om at barnet har vært vanskelig og vrang hele dagen ved henting. Kranglet og slått de andre barna. Barnet er 18mnd gammel. 

Anonymkode: a2a67...26f

Dette er absolutt ikke greitt, sier som de andre at du bør ta dette opp med ped.leder eller styrer med en gang. Angående det at den ansatte til stadighet sier at barnet har vært vrang og vanskelig tyder på at hen har lite faglig kompetanse også, og det er kanskje god grunn til at barnet føler seg utrygg på denne voksne på grunn av disse holdningene. Uansett er det ikke normalt å bruke de ordene, enhver med pedagogisk kompetanse vet at det å sette merkelapper på barn er både stigmatiserende og uetisk. Alle som har jobbet med barn vet at det kan være vanskelig å like alle barn, og at enkelte barn kan trigge følelser. Det er her profesjonalisme kommer inn, den voksne bør da identifisere hvorfor dette skjer, og jobbe med seg selv for å endre disse holdningene. Skylden skal aldri legges på barnet.

Selvfølgelig kan en ha en dialog om hvordan dagen har vært, og kanskje fortelle at barnet har virket urolig og lei seg i dag, men igjen det er barnehagen sitt ansvar å sørge for å finne utav hvorfor barnet har det sånn.

Anonymkode: ed7da...5fd

AnonymBruker
Skrevet

Dette er såpass lite tillitsvekkende at du bør i tillegg til pedleder melde fra til kommunen. 

Vedkommende høres ikke egnet ut, og jeg har aldri sett ansatte oppføre seg slik.

Om det ikke tas på alvor av pedleder ville jeg faktisk søkt ny barnehage/bytte av avdeling. Om hun oppfører seg sånn foran foreldre, hva skjer da i alenesituasjoner?

Anonymkode: 8656f...bc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, følg magefølelsen din her og ta det videre. Vi hadde det sånn med eldste. Hun er ei var jente for overganger og ble beskrevet som at hun "skapte" seg i leveringssituasjonene. ALT forandret seg når hun byttet avdeling og fikk en tålmodig og rolig pedleder som så henne for den hun var. 

Anonymkode: 3a51e...478

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...