Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en på veldig mange måter flott samboer, men tror snart ikke jeg takler å bo sammen med ham lenger..

Så det siste året har jeg inni meg gått med masse fine små planer om å flytte. Problemet er jo at det bare blir med planene..

Jeg er ekstremt lite selvstendig av meg og flyttet rett fra foreldrene mine til kjæresten, aldri bodd alene. Og tanken på å måtte ta vare på meg selv skremmer meg skikkelig :roll:

I tillegg er jeg for tiden student og omtrent blakk, så har ikke råd til noe bedre sted å bo en en gjennomsnittlig hybel.. Som også skremmer meg litt, etter å være vant med stort og lyst og trivelig hus i noen år.

På toppen av det hele har jeg omtrent ingen "fornuftige" eiendeler - mitt eneste møbel er en kommode, har ingen hvitevarer eller TV, og bil er noe jeg bare har drømt om så langt.. Eneste jeg har er en hund, og mistenker at det blir litt krangler om hvem av oss som skal ha ham.

Jeg vet liksom ikke engang i hvilken ende jeg skal begynne! Og hva som er lurest å gjøre når, og alle de tingene jeg helt sikkert har glemt..

Får antagelig veldig lite hjelp av både sambo og foreldre når jeg flytter.. Lurer veldig på hvor jeg bør flytte; et sted i samme byen eller langt unna?

Hva bør jeg gjøre først? Si ifra at jeg vil flytte? Ha alt klart til å flytte så jeg ikke ombestemmer meg?

Er det greit å diskutere det med venner før man informerer kjæresten om det, eller er det å gå bak ryggen på ham og slemt?

Huff, dette ble rotete.. men blir veldig lykkelig om noen kan gi meg noen råd..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Ville nok ha fortalt det ganske kjapt...

Du kan kanskje kan bo hos foreldre til du finnen hybel?

Forstår det virker skummelt, men siden du virker sikker på at det bør bli slutt mellom dere, er det det lureste..;)

Det er sunt for alle å ha bodd litt for seg selv. Du skal se at det går nok så mye bedre enn du tror.

Kanskje du har gode venninnner du kan diskutere litt med, evt bo hos de litt hvis du trenger det, og hvilke råd de kan komme med.

Hva som gjør at du vil flytte (hvis jeg kan spørre m det..) ?

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes du skal ha noen ting litt klart for du sier i fra til han ellers risikerer du at du aldri kommer deg ut. På den andre siden kan du ikke sitte og planlegge dette i evigheter. Da kommer du deg i allefall ikke bort.

Ville også være innstilt på at der du flytter til er et midlertidig sted til du finner deg noe bedre. Dette midlertidige stedet pleier vel gjerne å være foreldre, familie eller en venninne........ Besteforeldre har gjerne stor plass og er selskapssyke for en periode :wink:

Er det et midlertidig sted trenger du ikke å ha alle disse materielle tingene i orden. Da er det bare å pakke kofferten og bikkja å flytte.

Du kan evt. leie en møblert hybel eller en studenthybel senere.

Skrevet

Kanskje du skal prøve å flytte sammen med en venninde eller to i kollektiv? Da jeg var student så bodde jeg noen år på hybel, og noen år i kollektiv, og det siste var langt å foretrekke.

De fleste begyner alikevel sitt voksenliv uten særlig mye eiendeler, disse kommer etterhvert. Det går fint an å leie møblert leilighet, eller kjøpe ting brukt.

Uansett så høres det ut som du bør flytte. Du kan ikke fortsette i et forhold bare for tryggheten sin skyld, og nå er det kanskje på tide å prøve å stå på egne ben her i verden? Det er faktisk ganske sundt å bo litt for seg selv for å bli selvstendig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke flytt langt vekk bare fordi du føler du trenger å komme deg ut av forholdet. Det er like mye din by som hans. Det er vondt en periode men så går det bedre. Forstår at det kan være skremmende men det ser bare slik ut akkurat nå. Det er lys i enden av tunellen.

Skrevet

Aller først ville jeg kanskje snakket med kjæresten om hvordan jeg har det.... Høres jo ikke ut som du gir ham en tjanse til å hjelpe deg. Er det han du vil gjøre det slutt med, eller er det et ønske om å stå på egne selvstendige ben du jobber med? Du skriver ikke så mye om hvorfor du vil flytte.

Kan jo hende dere sammen kan finne en løsning som er fin for dere begge, uten at du blir uvenner med ham og hele familen av den grunn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, meg igjen :) Takk for svar.

Ja tror jeg har veldig godt av å bli mer selvstendig ja..

Når det gjelder "midlertidig sted å bo" så blir det veldig vanskelig.. Foreldrene mine har knøttliten leilighet så å bo der er umulig. Alle besteforeldrene mine er døde, og mine to beste veninner har begge samboer selv. Har et par guttevenner som gjerne lar meg bo hos dem, men føler at det blir helt feil.

Til andre gjest: hvilke ting mener du jeg bør ha klart før jeg informerer om planene mine?

Til Dark Angel: jeg prøver og prøver, men klarer ikke helt å formulere problemet på en god måte.. kort oppsummert er det en kaotisk blanding av at jeg aldri har følt at dette var et hjem, at jg ikke føler at vi er kjærester lenger, at jeg får altfor lite privatliv.. Jeg kan ramse opp hundrevis av ting som han "gjør galt", men jeg vet at iallefall 90 av disse er ting som ikke ER gale, det er jeg som overreagerer..

Vet ikke helt hva jeg forventer meg at vil skje om jeg flytter for meg selv heller.. tror jeg vil få mer kontroll over meg selv..

Gjest gjest 2
Skrevet

Well, nå har jeg aldri flyttet fra noen, men noe av det du bør ha klart/ tenkt igjennom er vel:

1. økonomi: Hvor mye har du i utgifter/ inntekter/ leve for per måned. Sett opp et realistisk budsjett.

2. Hvor skal du bo? Skal du bo på studenthybel eller i kollektiv, når er det ledig?

3. Hvem kan du evt. be om hjelp til det praktiske.

4. Hvem har du til å støtte deg i avgjørelsen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt over for mye. Hvorfor skulle du det? Verden er full av gutter og jenter som flytter hver eneste dag. Du må ikke tro alle disse har det så mye mer annerledes enn deg. Kast deg ut i det!

Lei møblert for en liten periode. Eller bo uten det meste. Tiden går så fort og innen kort tid har du skaffet deg det nødvendigeste alikevel.

Lykke til!

Gjest Blyantspisser
Skrevet

Hei Trådstarter ...

Hvordan går det med deg?

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg så ikke denne tråden før nå, følte at det var en ekkelt nøyaktig beskrivelse av meg selv om dagen :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg så ikke denne tråden før nå' date=' følte at det var en ekkelt nøyaktig beskrivelse av meg selv om dagen :ler:[/quote']

må du peile hvert eneste tema innpå deg?

Gjest gjest1
Skrevet

Hva er egentlig vitsen med slikt vås??

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg har en på veldig mange måter flott samboer' date=' men [b']tror snart ikke jeg takler å bo sammen med ham lenger..

Får antagelig veldig lite hjelp av både sambo og foreldre når jeg flytter

På meg virker det som at du har tatt avgjørelsen. Hopp i det, stå på egne bein og flytt ut. Er forholdet liv laga holder det allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...