Gaupen Skrevet 26. april 2005 #1 Skrevet 26. april 2005 Hjelp Føler meg så ufattelig utbrent på en måte.. Er ofte, trøtt, sliten, svimmel, kvalm, sover dårlig, og spiser mer og mer usunn mat.. Noen som har et tips for å få "sparket" meg i rumpen for å slappe litt mer av, å bli mer sosial med kroppen min? Hehe - Det har skjedd utrolig mye de siste ukene, både positivt og negativt, og mye av det har slått ut på meg.. Føler meg "knekt" til tider.. Men vil ha mer energi til å kunne "gidde" mer :-) - Trener, men føler den gir meg null og niks... Noen råd og tips?!?
Gjest gjest 0 Skrevet 26. april 2005 #2 Skrevet 26. april 2005 Du må bare lære deg å ta deg tid til deg selv! Slappe av og ikke tenke på alt du egentlig burde ha gjort. Jeg synes det fungerer godt å trene! Da kobler jeg ut og fokuserer kun på treningen. Hvis man trener trenger man sunn mat for å ha overskudd til treningen og det er jo en god grunn til å kutte ut mesteparten av fyfy maten. Lær deg at du ikke må si ja til å være med på alt som blir foreslått. Ikke ta med deg jobben hjem! hverken fysisk eller psykisk! Ta deg en uke ferie eller to og reis langt unna, ikke vær tilgjengelig hele tiden! Når jeg er på hytta vår er jeg rolig og avslappet for der er det sjelden dekning på mobiltelefonen. Deilig! Pam
Gaupen Skrevet 26. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2005 Heisann Pamella.. Masse gode tips og gode råd her, eg syntes at eg er litt vel "ung" for å føle meg slik, er bare 22 år, men har opplevdt såå mye fra eg var 10 år (mye død, dumme ting, og en del morsomme ting) Så eg skal ta meg selv i nakkehårene og høre på det du sier, og prøve meg på det :-) Er ikke flink til holde målene mine, men noen ganger bare må man "må man så må man" og eg føler at eg må nå :-) Kanskje eg skal begynne med massasje, vil tro at det er en del SVÆRE knuter i skuldrene mine.. Å hja det hadde vært digg Tusen takk for tips og råd
lillesky Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 Jeg er 25 år og utbrent (depresjon). Det er fryktelig viktig det Pamella sier, at man må lytte til kroppen sin og ta det med ro når man er sliten. Du må ikke si ja til alt (jobb, venner etc.). Ta deg en tur til legen og forklar hvordan du føler det, Gaupen. Kanskje du får fysiotrerapi-rekvisisjon? Jeg har fått det, og nå etter 4 månder er jeg allerde litt bedre! Og mosjon hjelper! Hvis man bare orker...
Gaupen Skrevet 27. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2005 Det er jo helt forferdelig, følelsen man får i kroppen, og hvordan ting rundt deg blir forandra. Svimmelhetern og elendigheten rundt meg. Eg prøver å få tid til trening noen dager i uken, men eg klarer å "lure meg unna" Vet eg trenger treningen, for å komem i form og for å slappe av/tenke på noe annet.. Men det er ikke så enkelt.. Skulle hatt noen å trene med også hehe For eg vet eg trenger massasje, få bort alle store ømme knuter som brenner seg fast i rygg/kropp Takker for støtten og råd, alt er bedre en ingenting :-) Tata Gaupen
Gjest gjest 0 Skrevet 27. april 2005 #6 Skrevet 27. april 2005 Det blir jo bare mer og mer normalt at unge mennesker som oss (jeg er 24) blir utbrente. Heldigvis har jeg vært ganske flink og prøvd å slappe av og gitt blaffen i alt når behovet melder seg. Mange av mine medstudenter sliter med typiske stresssymptomer og har fått beskjed av lege om å ta det rolig. Jeg går på privatskole og mye av presset ligger rundt det å være en flink student og få gode karakterer, vite hva man vil med resten av livet og ikke minst tjene nok penger til å betale husleie, skolebøker, sosiale aktiviteter, ferie, klær osv. Det politikerne burde fokusere på er nettopp forebygging av stress og utbrethet blant de yngre.(for eks bedre rådgivning i valg av utdanning, mer stipend/lån til de som går privatskole, osv osv) Da slipper de masse utgifter i fremtiden, og bedre arbeidere. Men desverre har de ikke oppfattet at dette er et stort problem enda... Så vi må nok ty til egen hjelp en stund til... Massasje er nok ikke så dumt! jeg burde vel egentlig tatt meg en tur selv når og da, men jeg har ikke råd siden jeg er student... Men har du råd så se det som en investering! :-) Pam
lillesky Skrevet 27. april 2005 #7 Skrevet 27. april 2005 Enig med deg Pam! Og det er bra at du setter grenser for deg selv. Det klarte ikke jeg... Jeg ville så gjerne ha fast ansettelse på jobben, men hva hjelper vel det, nå som jeg er syk? Det er ikke lett å vite hva man skal bli, hvordan man skal få betalt alle regningene, osv. Studenter får 50% rabatt på flere massasjesteder, det er en vel verdet investering å investere i kroppen sin! Lykke til begge to!
Gjest synseren Skrevet 27. april 2005 #8 Skrevet 27. april 2005 Viktig å ta hensyn til seg selv i verdens tjas og mas. Sette av tid til ting du synes er kjekke å drive med. Kanskje bare det å skrue av mobilen og sitte å nyte sola, kan hjelpe. Eller ta et bad med avslappende oljer og bare sitte å tenke hvor deilig det er å ta hensyn til seg selv. Har inntrykk av at endel unge idag, er bitt av ha det travelt bassillen. Hvor de studerer, har deltidsjobb og ellers liten tid til seg selv. Massasje er en god investering. Du føler deg som et nytt menneske etter behandlingen. Avslappet og god. Håper det går bra med deg etterhvert!!! :-)
Gaupen Skrevet 27. april 2005 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2005 Noen ganger er det lettere sakt enn gjort, men eg håper virkelig for min del at eg kan få gjort noe med det snart... *sitter i tlf.. To sec..* Da har eg fått time :-) Tenkte det var bedre en å sitte å snakke om det hehe - Skal til legen å snakke med han.. Håper vi finner ut av saker og ting, og blir enig om hvordan eg skal "behandles" hehe Dere er så flinke med å støtte andre som har det vondt.. Blir nesten glad hehe Hurra Hurra Hurra :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå