Gå til innhold

Enten er man mann, eller så er man kvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så provosert av å se at kjønnenes rolle hviskes ut i dagens samfunn - og at man på død og liv skal mene at selv de som ikke identifiserer seg som hverken mann eller kvinne - at det ikke er en psykisk sykdom. Biologisk sett er man enten mann eller kvinne, det finnes ikke et tredje kjønn. Hvorfor skal vi absolutt la samfunnets "cancelled"-kultur gjøre at man ikke tør si ifra om man mener ting som majoriteten av sosiale medier mener? Det å bli født i feil kropp eller ikke klare identifisere seg som et kjønn - det er unaturlig, en sykdom. Hvorfor skal det akspeteres i hjel? Forstå det den som kan.

Hva mener dere?

Anonymkode: fad69...cc0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å nå kjenner jeg at jeg ble krenka 😥

Anonymkode: 4ea7c...485

AnonymBruker
Skrevet

Mente at man mener ting som majoriteten av sosiale medier ikke mener*

Skrevet

Jeg mener at det koster meg ikke et gram å akseptere at noen ikke klarer å identifisere seg som ett kjønn. Det brører meg ikke i det hele tatt, annet enn at jeg får sympati med dem det gjelder når de blir møtt med fordømmelse... det er bare trist. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken mental sunn kvinne identifiserer seg med dagens bilde av kvinner som sminkede og tanketomme fjols? Ikke meg

Anonymkode: 11462...dab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg mener at det koster meg ikke et gram å akseptere at noen ikke klarer å identifisere seg som ett kjønn. Det brører meg ikke i det hele tatt, annet enn at jeg får sympati med dem det gjelder når de blir møtt med fordømmelse... det er bare trist. 

Bra for deg. Det berører dog barna som vokser opp i dette samfunnet hvor alt skal forståes ihjel. Visse ting er unaturlige, det er ikke noe poeng i å late som om det ikke er tilfelle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bra for deg. Det berører dog barna som vokser opp i dette samfunnet hvor alt skal forståes ihjel. Visse ting er unaturlige, det er ikke noe poeng i å late som om det ikke er tilfelle.

Jeg er selv trans og jeg prøvde lenge å leve som mann når jeg helt åpenbart var kvinne. Så å påstå at man blir påvirket av andre rundt seg til å føle seg som noe annet er bare helt feil! Og nei det er ikke unaturlig

Anonymkode: 7966d...9f5

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke unaturlig. Det er ikke helt vanlig, men du vet at det skjer. Og noe av det viktigste barn lærer er toleranse og respekt for seg selv og andre. Det blir mindre konflikter av sånt..

AnonymBruker
Skrevet

Men ellers er jeg helt enig at det kun finnes to kjønn da, men at det er greit hvis man føler at man er det motsatte. Men å forvente at alle skal forstå seg på 97 kjønn og alt annet blir jo mye å forholde seg til

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er på ingen måte så enkelt. Da idretten startet med kjønnstesting, så viste det seg fort at dette er svært vanskelig og komplekst.

Utøvere med ytre kvinnelige kjennetegn, kunne likevel ha mannlige gener - og motsatt.

Hormoner, og spesielt testosteron fant de ut var viktig. Men det var ikke gitt at høyt nivå av testosteron gjorde kvinngelige gener til menn, eller lavt testrosteron mannlige gener til kvinner heller - noen kunne ha høye/lave nivå uten å bli berørt.

En av de kvinnelige utøverne, som ble fratatt medaljer og utestengt fra idretten for å være genetisk mann - hadde pupper og vagina, og opplevde å bli mor.

Var hun da kvinne - eller mann? 

https://www.nrk.no/sport/kjonnstesting_-utestengelser-og-knuste-karrierer_-slik-har-den-_umulige-debatten_-vaert-1.14541824

Anonymkode: 39c5a...d12

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av de kvinnelige utøverne, som ble fratatt medaljer og utestengt fra idretten for å være genetisk mann - hadde pupper og vagina, og opplevde å bli mor.

Var hun da kvinne - eller mann? 

Ettersom personen var genetisk mann, så er personen mann.

Anonymkode: e288a...69b

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg blir så provosert av å se at kjønnenes rolle hviskes ut i dagens samfunn - og at man på død og liv skal mene at selv de som ikke identifiserer seg som hverken mann eller kvinne - at det ikke er en psykisk sykdom. Biologisk sett er man enten mann eller kvinne, det finnes ikke et tredje kjønn. Hvorfor skal vi absolutt la samfunnets "cancelled"-kultur gjøre at man ikke tør si ifra om man mener ting som majoriteten av sosiale medier mener? Det å bli født i feil kropp eller ikke klare identifisere seg som et kjønn - det er unaturlig, en sykdom. Hvorfor skal det akspeteres i hjel? Forstå det den som kan.

Hva mener dere?

Triggered!

Anonymkode: f9512...f1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Usikkerheten rundt kjønn opplever jeg faktisk som ganske ekte, og har sympati med de som sliter med dette. Da er det verre med alle disse som innbiller seg så sterkt at de er homofile eller lesbiske og bejubles fram av samfunnet til å bli det, i hvert fall forsøke det for en periode. Det synes jeg er patetisk, men det er vel toleransens bakside.

Anonymkode: 7a4ee...0fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv trans og jeg prøvde lenge å leve som mann når jeg helt åpenbart var kvinne. 

Hadde du vært kvinne hadde du hatt eller fått menstruasjon. 

Anonymkode: 3d4c4...18d

Skrevet

Hvorfor bryr deg om hva andre er, må det være så viktig for deg? Fokuser heller på deg selv, du har mye å lære.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært kvinne hadde du hatt eller fått menstruasjon. 

Anonymkode: 3d4c4...18d

Biologisk kvinne ja. Jeg vet jeg aldri blir en kvinne, men skal ikke folk få være den de er av den grunn? Skal jeg nå leve som mann igjen for å gjøre deg happy. Nei😘

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eller så er man ukjønnet. 

Anonymkode: dde0e...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...