Gå til innhold

Farligere å tygge tyggis når man røyker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at tyggis åpner porene i tunga og røyken trekker derfor inn i tunga og man kan lettere få tungekreft? Fant ingenting om det når jeg googlet. Noe som har peiling? 

Anonymkode: e7b4a...595

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske du og slike som deg klarte å tenke litt logisk selv før dere lager idiottrådene. 

Anonymkode: bb7c1...7ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske du og slike som deg klarte å tenke litt logisk selv før dere lager idiottrådene. 

Jeg var også hørt at man ikke skal tygge tyggis og røyke. Uvisst hvorfor da. 

Idiot kan du være selv. 

Anonymkode: 28c95...be7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg også hørte dette når jeg gikk på ungdomsskolen for ca 15 år siden. Ble også nysgjerrig på om det faktisk stemmer nå😅 spytter alltid ut tyggisen før jeg tar meg en røyk uansett

Anonymkode: 19ffa...567

Skrevet

Så lenge man ikke tygger tyggis og røyker samtidig så bør man være være safe tenker jeg...

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også hørt at man ikke skal tygge tyggis og røyke. Uvisst hvorfor da. 

Idiot kan du være selv. 

Men det der er bare tull som tenkende mennesker forstår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du redd for MULIG tungekreft, når å røyke sigaretter øker lungekreftfaren med en silliard prosent.

Anonymkode: a5fdc...54a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er redd for tungekreft av en idiotisk myte, men du vet du vil få slag, hjerteinfarkt og kreft av å røyke? Hmmmm

Anonymkode: 6dcf7...c5d

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du redd for MULIG tungekreft, når å røyke sigaretter øker lungekreftfaren med en silliard prosent.

Anonymkode: a5fdc...54a

Nå er det jo sånn også at røyking øker risikoen for tungekreft, munnhulekreft, spyttkjertelkreft og kreft i ulike deler av halsen noe helt enormt, så lungekreft bør ikke være eneste bekymring. Det er faktisk ganske mange som får kreft i munn og hals som dør av det årlig, så det er ikke bare lungekreft som er dødelig. Man må jo også kunne si at det er ikke bare der oppe man kan få kreft av å røyke, for røyk øker risikoen også betydelig for kreft i mage-tarmsystemet. 

Røyking er egentlig det samme som å ta selvmord sakte. Det er helt uforståelig at en person som vil leve samtidig røyker spør du meg.

Anonymkode: 5e0e3...a08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med snus da liksom? Det åpner jo porene det også for å si det mildt. 

Anonymkode: 8c226...85e

AnonymBruker
Skrevet

Herregud må jo være mulig å spørre et spørsmål likevel da. Ikke sikkert TS røyker en gang. Bare lurer på om det er sant. 

Selv lurer jeg på hva det kommer av at jeg også hørte at tyggis og røyk ikke er lurt sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med nikotintyggegummi? Er det også ekstra farlig? :redd:

Anonymkode: 9c25c...086

• Liker 1
Skrevet

Hvis tungekreft er noe du vil unngå.. Ikke røyk? :)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med nikotintyggegummi? Er det også ekstra farlig? :redd:

Anonymkode: 9c25c...086

Oh yes, selvmord i tyggisform basically.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Wiskola skrev:

Oh yes, selvmord i tyggisform basically.

Neste gang jeg er innlagt i psykiatrien på grunn av selvmordsfare og de spør om jeg har lagt planer og hvordan jeg skal gjøre det, så skal jeg svare "tygge nikotintyggis". 😛

Anonymkode: bbf86...311

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neste gang jeg er innlagt i psykiatrien på grunn av selvmordsfare og de spør om jeg har lagt planer og hvordan jeg skal gjøre det, så skal jeg svare "tygge nikotintyggis". 😛

Da blir det polstret rom på deg, antar jeg. Si gjerne i fra til meg på forhånd så jeg kan sende en CD eller noe, så du ikke går helt på veggen.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Wiskola skrev:

Da blir det polstret rom på deg, antar jeg. Si gjerne i fra til meg på forhånd så jeg kan sende en CD eller noe, så du ikke går helt på veggen.

Takk. Det skal jeg gjøre ja. Med mindre de skal skjerme meg fullstendig fra alle inntrykk. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...