Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke å flytte herfra heller, trives veldig godt i selve byen. Men vet ikke hva jeg skal gjøre karrieremessig. Hva gjør jeg nå?

Anonymkode: dee3e...58d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor trives du ikke? Kan du studere noe annet i byen?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Kalmie skrev:

Hvorfor trives du ikke? Kan du studere noe annet i byen?

Fordi fagene interesserer meg ikke, jeg kjenner absolutt NULL mestring i studiet, og jeg har ikke funnet noen i klassen jeg trives med. 

Jeg kan studere noe lignende, bare mer medisinsk. Men det er samme retning og jeg vet ikke engang om jeg vil like å jobbe med det. 

Jeg er ikke flink akademisk, i skriving eller i dybdetenking.

Jeg er rett og slett en elendig student og trives ikke i rollen som det. Misliker også opplegget på skolen.

TS

AnonymBruker
Skrevet

bump

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med studieveileder

Anonymkode: a1c7a...cc4

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi fagene interesserer meg ikke, jeg kjenner absolutt NULL mestring i studiet, og jeg har ikke funnet noen i klassen jeg trives med. 

Jeg kan studere noe lignende, bare mer medisinsk. Men det er samme retning og jeg vet ikke engang om jeg vil like å jobbe med det. 

Jeg er rett og slett en elendig student og trives ikke i rollen som det. Misliker også opplegget på skolen.

TS

Hvorfor i alle dager studerer du da?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

jobbe da? Så finnes du mer ut av hva du trives med... er vel ikke så mange andre tips å komme med? Studieveileder er nok lurt ja

Anonymkode: 3e5bc...2df

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med studieveileder

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jobbe da? Så finnes du mer ut av hva du trives med... er vel ikke så mange andre tips å komme med? Studieveileder er nok lurt ja

Anonymkode: 3e5bc...2df

Hva kan studieveileder hjelpe med? Hva om jeg ikke får jobb, hva gjør jeg i mellomtiden?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva kan studieveileder hjelpe med? Hva om jeg ikke får jobb, hva gjør jeg i mellomtiden?

Studieveieleder kan hjelpe deg med å finne noe du har motivasjon for, andre studieretninger som kan være interessant, peke på alternative yrker innenfor fagfeltet som du er kvalifisert til og som kanskje er mer interessant, og gi deg karriereråd. 

Det er himla mye mer enn hva vi på KG kan hjelpe med, spesielt når vi ikke vet hverken hva du studerer eller hvor du studerer eller hva dine interesser er. 

Anonymkode: f7be0...390

• Liker 3
Skrevet

Kan jeg spørre hva du studerer?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Wiskola skrev:

Hvorfor i alle dager studerer du da?

Kanskje hun ikke visste det før hun prøvde?

Eller kanskje hun ønsker jobben det kvalifiserer for? 

Noen ganger må man gjøre noe mindre attraktivt her og nå, for å gjøre noe man liker siden.  

Anonymkode: 380f2...ff4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 20.5.2019 den 20.47, Miska skrev:

Kan jeg spørre hva du studerer?

Studerer sosialt arbeid.

På 20.5.2019 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Studieveieleder kan hjelpe deg med å finne noe du har motivasjon for, andre studieretninger som kan være interessant, peke på alternative yrker innenfor fagfeltet som du er kvalifisert til og som kanskje er mer interessant, og gi deg karriereråd. 

Det er himla mye mer enn hva vi på KG kan hjelpe med, spesielt når vi ikke vet hverken hva du studerer eller hvor du studerer eller hva dine interesser er. 

Ok, skal se om jeg får booket en time med han. Jobber de i sommerferien?

TS

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Studerer sosialt arbeid.

TS

Det finner du helt sikkert ut av om du kontakter vedkommende. Vi på forumet her har ikke oversikt over når de ulike veilederne ved din studieinstitusjon har ferieavvikling.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Studerer sosialt arbeid.

TS

Dem tar sommerferie, som nesten alle andre ansatte i landet gjør. De fleste jobber ikke i sin sommerferie. 

Men siden vi fortsatt ikke vet hvor du studerer, så må jeg dessverre meddele at jeg ikke kjenner til alle studieveiledere sine sommerplaner, eller studiestedene sine planer for ferieavvikling. 
Men selv om du har sommerferie, så har ikke resten av befolkningen ferie til samme tid, så det er godt mulig dem jobber noe i din sommerferie. 

AnonymBruker
Skrevet
På 20.5.2019 den 17.03, AnonymBruker skrev:

TS

Hvor studerer du? Og hva?

Anonymkode: 930aa...aaf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Studerer sosialt arbeid.

TS

Kan jeg spørre hvor du studerer? Og vil gjerne vite hva du ikke trives med på studiet? :)

Har søkt meg inn på sosialt arbeid på omtrent alle skolene i landet som har det. 

Du skriver jo også at du liker byen, så hadde vært gøy å høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...