Gå til innhold

Psykologspesialist vil gi sexdukker på resept til overgripere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Psykologspesialist Pål Grøndahl ber om at overgripere får sexdukker som etterligner barn, på resept. Han ønsker å kartlegge effekten. Grøndahl mener at løsningen, kombinert med omfattende terapi, kan føre til at overgripere får "luftet" sine lyster, i strid med politiets overbevisning om at løsningen vil aktivere overgrep. Spesialisten ber derfor om vitenskapelige eksperimenter.

Sexdukker som etterligner barn, på resept? Er ikke dette å gå litt for langt?

Anonymkode: 7edcb...4ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det virker slik. Samtidig må vi ta stilling til det dersom det fører til færre overgrep.

Anonymkode: ccff8...b37

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel kanskje, men det er jo uansett bedre om de har sex med dukker enn at de voldtar barn.

• Liker 11
Skrevet

En dukke kan ikke samtykke. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg ikke tro på. Tror heller det vil virke motsatt. Litt som at man åpnet opp kommentarfelt slik at folk får ut gørra si, og så bare eskalerer det med enda mer legitimert hat. Ja, litt dårlig sammenligning kanskje, men håper dere tar poenget. 

Anonymkode: 1673e...a79

• Liker 9
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal tro om dette. Slik jeg ser det, kan det slå begge veier. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så han vil altså forske på om dette kan trigge eller virke forebyggende? Det er forsåvidt greit nok, problemet er jo hvis det virker trigge de og disse folka går fritt rundt. 

Anonymkode: 25f66...19a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har uansett tro på at man må tørre snakke om temaet. Overgripere evt mennesker som sitter med slike tanker om barn må tørre å søke hjelp! 

Anonymkode: 23802...daa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så han vil altså forske på om dette kan trigge eller virke forebyggende? Det er forsåvidt greit nok, problemet er jo hvis det virker trigge de og disse folka går fritt rundt. 

Anonymkode: 25f66...19a

Høres ikke ut som et etisk forsvarlig forskningsprosjekt. 

Anonymkode: 1673e...a79

• Liker 8
Skrevet

Å forske på det er jo egentlig greit. 

Jeg tenker at det ikke kommer til å hjelpe noe. Tenker at det er nok en del pedofile der ute som har en høy terskel for å faktisk utføre overgrep. Om de får øvd seg og blitt vant med å bruke en dukke så kan det bety at det er lettere å gjøre det med et virkelig barn. 

Så derfor vil jeg si at jeg ikke tror dette prosjektet kommer til å hjelpe noenting. Kanskje til og med øke sjansene for at barn blir utsatt for det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han mener vel å bruke dukken som et ledd i den terapeutiske prosessen, i så fall kan jeg være enig i at tanken er god. Det åpner en del nye muligheter for behandleren.

Anonymkode: ccf67...756

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Synger nå kastrering er en bedre løsning. Noe som fjerner seksualdriften helt. 

Noen vil si at disse mennene har rettigheter som menneske og å bestemme over egen kropp, og det er nå så, men barns rettigheter til å få gå i fred for overgripere bør være større. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, theTitanic skrev:

Synger nå kastrering er en bedre løsning. Noe som fjerner seksualdriften helt. 

Noen vil si at disse mennene har rettigheter som menneske og å bestemme over egen kropp, og det er nå så, men barns rettigheter til å få gå i fred for overgripere bør være større. 

Så det at man tenner på noe som folk flest heldigvis ikke gjør bør være nok til å bli kastrert, mener du?

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det at man tenner på noe som folk flest heldigvis ikke gjør bør være nok til å bli kastrert, mener du?

Ja faktisk. Norge er da et ganske fritt land når det gjelder seksuell utfoldelse, men barn, dyr og døde bør få være i fred. Og ikke voldta. 

Er det for mye forlangt av samfunnet syntes du? 

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke samfunnet skal bruke så mye tid og penger på dette som omfattende terapi krever. Resultatet er for tvilsomt og slike handlinger er så grusomme for de som rammes, at her bør det gjøres kort prosess med kastrering. Dette er et eldgammelt biologisk/genetisk fenomen og kan neppe fjernes ved annen behandling enn kastrering. Problemet er kanskje helst å bestemme når overgrep er alvorlig "nok".

Anonymkode: fb87c...719

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dette og terapi kan avverge nye overgrep, kan det ikke bevilges nok penger. Vi får avvente eventuelle resultater. Når det er sagt, har jeg mer tro på en psykologspesialist, enn hva politiet mener om saken. De er den utøvende makt. Jeg kan ikke se at de har kunnskapen eller burde ha et offisielt ståsted i denne eller andre saker. 

Anonymkode: 00c24...816

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykologspesialist Pål Grøndahl ber om at overgripere får sexdukker som etterligner barn, på resept. Han ønsker å kartlegge effekten. Grøndahl mener at løsningen, kombinert med omfattende terapi, kan føre til at overgripere får "luftet" sine lyster, i strid med politiets overbevisning om at løsningen vil aktivere overgrep. Spesialisten ber derfor om vitenskapelige eksperimenter.

Jeg tipper at en psykolog sannsynligvis har LANGT bedre peiling på slikt, enn noen kaklehøner som sitter her på Kvinneguiden... 

Anonymkode: c6906...3d2

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke en skal gi sexdukker til pedofile, da dette på en måte kan tolkes som aksept av legningen. Vi burde ikke gå rundt grøten, eller vise følelser overfor slike. Gjør som en burde gjøre, og kastrer slike med hjelp av kirurgi. En skal aldri på en måte promotere slike legninger, ved å la dem få seksuell nytelse av å få små sex-dukker på resept. Dem som foreslår slikt, og som synes utdeling av slike sex-dukker er en god ide, burde kanskje legges inn selv til psykriatisk behandling, etter min mening.

En ville da heller aldri gi våpentrening til terrorister, uansett om dem liker tanken på å omgås våpen og bomber. Å tilfredsstille de behov en føler, vil bare gjøre det verre, tror jeg. Etterhvert tror jeg pedofile går lei, og vil ha det real thing. En pedofil som gis mulighet til å få sine lyster tilfredsstilt, kan ende opp til å bli 100 ganger verre og gjennomføre langt flere overgrep.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd det vil vekke andre lyster. Personlig, når jeg får levd ut en fantasi, vil jeg ha mer av det.

Anonymkode: a179e...5d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette, folk virker ikke til å være i stand til å forstå at å, uheldigvis, være pedofil ikke er det samme som å være en overgriper.

Det å tenne seksuelt på mindreårige er ikke ulovlig i seg selv, det som er ulovlig er å begå overgrep mot mindreårige.

Det er en vesentlig forskjell de fleste ser ut til å ikke forstå.

Anonymkode: 96f45...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...