Gå til innhold

Bruk av kondom under samleie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten bruker ikke kondom under samleie, da de gangene vi har logget sammen egt ikke var planlagt. Brukte verken kondom, p-pille eller noen annen form for prevensjon. VI prøver ikke å få barn eller noe lignende. Hva er sjansen for at jeg kan bli gravid.? 

Anonymkode: 2f095...8d4

Videoannonse
Annonse
Gjest Lexie Grey
Skrevet

Siden du sier dere ikke prøver å få barn, vil jeg si det bare er flaks dersom du ikke blir gravid. Hvor gamle er dere forresten?

AnonymBruker
Skrevet

Oi, et tema som aldri har vært debattert her inne før!. Spennende...

Anonymkode: 029a3...56a

• Liker 1
Skrevet

Sjansen er stor! Ville begynt å planlagt litt bedre..

Styr i det aller minste unna de mest risikofylte dagene!

• Liker 1
Skrevet

Sjansen for at du KAN bli gravid er tett innpå hundre prosent.

• Liker 4
Skrevet

Om du gjør det kun 1 gang, er det enten eller. Men lm du har sex ofte er sjansen en del større. Vil anbefale deg å alltid ha enten kondomer i veska eller noe med han, eller du starter på prevensjon som p-piller, minipille eller noe lignende. På måten du skriver på, så antar jeg at du er ung, og da kan du snakke med helsestasjonen ang situasjonen og høre hva de anbefaler i din situasjon 

AnonymBruker
Skrevet

90 prosent gravide innen 1,5 år

Statistikk Lommelegen bruker viser nemlig at:

25 prosent blir gravide innen en måned

60 prosent blir gravide innen ett halvår

75 prosent blir gravide innen ni måneder

80 prosent blir gravide innen ett år

90 prosent blir gravide innen ett og et halvt år

Det spiller ingen rolle om dere forsøker og bli gravide eller ikke. Ingen sædcelle eller eggcelle gjør noe forskjell på det.

Anonymkode: 8710a...b22

Gjest RødeFare
Skrevet

Er spørsmålet om man kan bli gravid av ubeskyttet sex? Svaret er ja. Det er slik det skjer for de fleste av oss.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, RødeFare skrev:

Er spørsmålet om man kan bli gravid av ubeskyttet sex? Svaret er ja. Det er slik det skjer for de fleste av oss.

Spørsmålet er sjansen for det.. 

Anonymkode: 2f095...8d4

Skrevet

Får ikke unger nå til dags seksualundervisning? Ja, du kan (selvsagt) bli gravid når dere ikke bruker noen som helst prevensjon. På helsestasjon for ungdom kan du få gratis kondomer, og enkelte steder kan du også få p-stav og spiral gratis. Alle under 20 (eller var det 18?) år får en viss prosentandel i refusjon av HELFO ved bruk av p-piller. 

Alt i alt vil det koste deg/dere ca 0-300 kr i året å være sikret mot graviditet. 

Skrevet

Du blir nok gravid før eller senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...