AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #1 Skrevet 20. mai 2019 Hei, Håper noen kan forklare dette fenomenet for meg, for jeg blir ikke noe klokere. Jeg skjønner meg rett og slett ikke på denne type folk, eller hva som er poenget... Min bror og jeg har begge barn i samme alder. 3-6 år. De kan leke fint sammen, og liker å være sammen. Men samboeren til broren min er litt spesiell som jeg ikke skjønner meg helt på. Hun viser i allefall ikke hensyn. Her er poenget. Det virker som at hun ikke tar hensyn til oss når vi planlegger noe sammen. La meg med en gang si at det er i hovedsak jeg som er ute med mine barn og hun som regel som går ut med sine barn. Vi har flere ganger vært i deres boligområde når vi skal være ute med barna, men de er aldri hos oss. Dvs at vi finner en lekeplass ute eller er ute i skogen elle rhva som helst. Boligområdene er like både hos oss og dem, og det er masse lekeplasser ute overalt. Men som sagt, skal barna leke sammen, så må vi bort til dem... Det er snakk om 10 min. kjøretid, ikke mer en det. De kommer ALDRI over til oss. Har vi f.eks snakket om å ta oss en tur med barna en annen plass, så har vi som regel pratet om dette 2-3 dager i forveien, og så sier vi at vi avtaler eksakt tidspunkt når den aktuelle dagen kommer. Det er mye enklere, da vi må spise frokost først, gjøre klar barna, og som sagt vi bor bare 10 min unna hverandre. Men det blir som regel sånn at hun ringer oss når de allerede er på vei til avtalt sted, og sier bare: Nå er vi på vei, kommer dere? Joda, vi kommer, men herregud, hun kunne sagt noe i forveien. De er allerede på vei, mens jeg må gjøre klart barna, de må spise frokost, og vi må komme oss dit vi skal. Da er vi som regel 1/2- 1 time på etterskudd i forhold til dem, og når vi først ankommer, så må de plutselig dra etter 1/2 time. Da pakker hun bare sammen sakene, roper på barna og sier at de må hjem. Dette har skjedd flere ganger. Jeg er veldig flink med friluftsaktiviteter da jeg har vokst opp med dette. F.eks gå tur, campe, fiske, osv osv... Hun spurte meg om vi kunne ta med barna på en fisketur, siden eldste dattera hennes hadde lyst til å lære dette. Selvsagt stiller jeg opp, dette var jo kjempekjekt! Jeg tenkte dette ville bli en kjempetur for oss alle. Brukte litt tid til å gjøre klar fiskeutstyret, da det er en stund siden det er brukt, Jeg pakker sammen, 2-3 fiskestenger, tar med barna og ankommer til avtalt sted og avtalt tid. Det var ca 20 min å kjøre dit... Da jeg kommer opp dit, så ringer jeg henne for å høre hvor de er. Da sier hun at de allerede har funnet en lekeplass i skogen, og at hun har med seg en veninne med sine barn. Ok det er greit det.. men så spør jeg om de vil være med til ett sted der jeg vet at vi får fisk (jeg kjenner vannet)? Neeei... det var visst litt kjedlig for barna. Det ville ikke hun. Jeg blir rett og slett irritert.... Altså hva faen??? Da ser dere hvor lite hensyn hun tar... og det va rjo HUN som spurte meg! Og ikke sa hun noe på forhånd heller... Altså dette er bare noen av eksemplene. Sånn har det vært heile tiden. Vi besøker hverandre i nye og ne, og barna har det artig sammen... jeg og broren min er tross alt familie... men dette blir sjeldent, og i hovedsak er det vi som må til dem dersom denne kontakten skal opprettholdes. Men det er greit... jeg skjønner at folk har en travel hverdag, har sine egne liv osv osv... Det som irriterer meg er dette som planlegges når vi skal ta med barna ut sammen. Det er nesten som at hun bevisst ikke vil være så mye med oss, med mindre hun får noe ut av dette... som dette med fisking. Men til og med det gikk til helv.... da noe bedre plutselig dukket opp. Jeg kjenner jeg blir litt lei av alt dette. Jeg vet vi er familie, men jeg orker ikke å være den parten som skaper kontakt mellom barna dersom det ikke er gjensidig fra deres side. noen som har erfarign med lignende? Eller i det minste en forklaring til denne type oppførsel? Hva er greia? Anonymkode: 6935f...8c1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #2 Skrevet 20. mai 2019 Vet du hva? Du virker egentlig litt intens. Du har en ide om at friluft er gøy for alle for det vokste du opp med. Du har også bestemt deg for at denne damen er det noe feil med, og tar ikke noe selvkritikk. Kan det være at de drar tidlig fordi det er en kjip tone mellom dere? Og hvorfor må du henge med de om du synes at moren er så ille egentlig? Anonymkode: 6d0bd...3cf 11
Sylveon Skrevet 20. mai 2019 #3 Skrevet 20. mai 2019 1. Slutt å invitere og se om dere hører noe fra dem☺️ 2. Om hun ringer så si at dere avtalte kl. XX og du kommer da. Barna må spise etc. 3. Om hun spør igjen så si at det ikke passer eller at du ikke kan. 8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #4 Skrevet 20. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet du hva? Du virker egentlig litt intens. Du har en ide om at friluft er gøy for alle for det vokste du opp med. Du har også bestemt deg for at denne damen er det noe feil med, og tar ikke noe selvkritikk. Kan det være at de drar tidlig fordi det er en kjip tone mellom dere? Og hvorfor må du henge med de om du synes at moren er så ille egentlig? Anonymkode: 6d0bd...3cf Tror du har missforstått helt her... men la gå. Jeg er åpen for sekvkritikk... ikke noe galt med det. Så kjør på... Hvorfår vi henger sammen? Jo... det er jo barna til broren min, vi er altså nær familie. Synnes det er kjekt at de får ett forhold mellom seg. Men disse besøkene jeg snakker om er kanskje 1 gang i måneden. Maks 2 hvis vi er heldige... Når det gjelder fisketuren, så spurte hun meg... ikke omvendt. De har ikke noe fiskeutstyr heller. jeg sa jeg har masse, og jeg tar det med... men så ser du hvordan den turen endte. Anonymkode: 6935f...8c1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #5 Skrevet 20. mai 2019 2 minutter siden, Sylveon skrev: 1. Slutt å invitere og se om dere hører noe fra dem☺️ 2. Om hun ringer så si at dere avtalte kl. XX og du kommer da. Barna må spise etc. 3. Om hun spør igjen så si at det ikke passer eller at du ikke kan. takk skal du ha ... jeg vurderer det faktisk. Har hele tiden vært litt "dumsnill" og latt det hele bare gå... vil ikke ødelegge noe for barna. Men nå begynner det virkelig å irritere meg, så jeg tror ikke jeg orker å danse etter hennes pipe så mye lenger. Anonymkode: 6935f...8c1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #6 Skrevet 20. mai 2019 Kan virke som om du gir etter for hennes forslag/omgjøring av avtaler. Vet du mener det bare godt ved å da "danse etter hennes pipe". Men noen mennesker er sånn at når de vet de har "makten" så utøver de den veldig også. Prøv heller å vær i forkant, pass på at du ringer og sier hvor dere er, ikke spør henne hva som passer. Og det du nevnte med fiskingen, jeg hadde fullført den ideen og dratt til den fiskeplassen. Så fikk hun sitte på lekeplassen sammen med veninna si da. Vis at du ikke er avhengig av henne, gjør litt det samme som henne gjør mot deg, men på en snedig måte og med et smil om munnen. Da tar du fra henne "makten". Anonymkode: 6f684...910 3
Sylveon Skrevet 20. mai 2019 #7 Skrevet 20. mai 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk skal du ha ... jeg vurderer det faktisk. Har hele tiden vært litt "dumsnill" og latt det hele bare gå... vil ikke ødelegge noe for barna. Men nå begynner det virkelig å irritere meg, så jeg tror ikke jeg orker å danse etter hennes pipe så mye lenger. Anonymkode: 6935f...8c1 Ja, det var det jeg tenkte også når jeg leste det. Du fremstår som litt dumsnill ☺️ Hun gjør det jo fordi at hun vet at hun kan og du er nødt til å endre på det. Hun vet at om hun ringer deg og spør om dere er på vei så stresser du avgårde, så hvorfor slutte? Du gir jo masse av service! På tide å endre seg om det irriterer for hun vil ikke så lenge du godtar ☺️ Endret 20. mai 2019 av Sylveon 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #8 Skrevet 20. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan virke som om du gir etter for hennes forslag/omgjøring av avtaler. Vet du mener det bare godt ved å da "danse etter hennes pipe". Men noen mennesker er sånn at når de vet de har "makten" så utøver de den veldig også. Prøv heller å vær i forkant, pass på at du ringer og sier hvor dere er, ikke spør henne hva som passer. Og det du nevnte med fiskingen, jeg hadde fullført den ideen og dratt til den fiskeplassen. Så fikk hun sitte på lekeplassen sammen med veninna si da. Vis at du ikke er avhengig av henne, gjør litt det samme som henne gjør mot deg, men på en snedig måte og med et smil om munnen. Da tar du fra henne "makten". Anonymkode: 6f684...910 Takk som skjønner. Har også snakket med mannen min om dette, og han har samme oppfatningen. Vi har bare latt det bli sånn pga barna... Men vi begynner begge to å bli temmelig lei hvis du skjønner... Vi er på ingen måte avhengige av dem eller de av oss.. Alle lever jo fritt og som de vil 7 minutter siden, Sylveon skrev: Ja, det var det jeg tenkte også når jeg leste det. Du fremstår som litt dumsnill ☺️ Hun gjør det jo fordi at hun vet at hun kan og du er nødt til å endre på det. Hun vet at om hun ringer deg og spør om dere er på vei så stresser du avgårde, så hvorfor slutte? Du gir jo masse av service! På tide å endre seg om det irriterer for hun vil ikke så lenge du godtar ☺️ Jeg tror jeg rett og slett bare har lyst til å gi litt f... altså la ting gå som de går. Jeg orker ikke å stresse noe mer eller gjøre om avtaler etter deres ønsker. Så får vi bare se hvordan dette blir... Anonymkode: 6935f...8c1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #9 Skrevet 20. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk som skjønner. Har også snakket med mannen min om dette, og han har samme oppfatningen. Vi har bare latt det bli sånn pga barna... Men vi begynner begge to å bli temmelig lei hvis du skjønner... Vi er på ingen måte avhengige av dem eller de av oss.. Alle lever jo fritt og som de vil Skjønner veldig godt dere begyner å bli lei. Skrev det jeg skrev til deg da jeg har tilsvarende erfaring. Ble veldig etter de andre sin pipe, veldig enveis. I et fohold, vennskap/familie, så handler det om å gi og få, ikke bare få (da tenker jeg på den andre parten her som bare får). Og den eneste du kan forandre er dere. Høres ut som en god plan det du skrev videre, ikke stress noe mer eller gjør om avtaler etter deres ønsker. Vær litt kostbar Anonymkode: 6f684...910 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #10 Skrevet 20. mai 2019 Enig i at du skal avvente kontakt, og se om de tar kontakt. Er det mulig at svigerinnen din og du ikke har så god kjemi, og at samværet med dere oppleves som «pliktsamvær» for henne..? Og at hun derfor sørger for at dere ikke er så lenge sammen når dere møtes? Det med fisketuren var dårlig gjort. Hun burde sagt fra at det var avlyst. Anonymkode: cc405...2a8 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #11 Skrevet 20. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva? Du virker egentlig litt intens. Du har en ide om at friluft er gøy for alle for det vokste du opp med. Du har også bestemt deg for at denne damen er det noe feil med, og tar ikke noe selvkritikk. Kan det være at de drar tidlig fordi det er en kjip tone mellom dere? Og hvorfor må du henge med de om du synes at moren er så ille egentlig? Anonymkode: 6d0bd...3cf Hæ? Ts ble jo spurt? Anonymkode: 8b769...46a 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #12 Skrevet 20. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, Håper noen kan forklare dette fenomenet for meg, for jeg blir ikke noe klokere. Jeg skjønner meg rett og slett ikke på denne type folk, eller hva som er poenget... Min bror og jeg har begge barn i samme alder. 3-6 år. De kan leke fint sammen, og liker å være sammen. Men samboeren til broren min er litt spesiell som jeg ikke skjønner meg helt på. Hun viser i allefall ikke hensyn. Her er poenget. Det virker som at hun ikke tar hensyn til oss når vi planlegger noe sammen. La meg med en gang si at det er i hovedsak jeg som er ute med mine barn og hun som regel som går ut med sine barn. Vi har flere ganger vært i deres boligområde når vi skal være ute med barna, men de er aldri hos oss. Dvs at vi finner en lekeplass ute eller er ute i skogen elle rhva som helst. Boligområdene er like både hos oss og dem, og det er masse lekeplasser ute overalt. Men som sagt, skal barna leke sammen, så må vi bort til dem... Det er snakk om 10 min. kjøretid, ikke mer en det. De kommer ALDRI over til oss. Har vi f.eks snakket om å ta oss en tur med barna en annen plass, så har vi som regel pratet om dette 2-3 dager i forveien, og så sier vi at vi avtaler eksakt tidspunkt når den aktuelle dagen kommer. Det er mye enklere, da vi må spise frokost først, gjøre klar barna, og som sagt vi bor bare 10 min unna hverandre. Men det blir som regel sånn at hun ringer oss når de allerede er på vei til avtalt sted, og sier bare: Nå er vi på vei, kommer dere? Joda, vi kommer, men herregud, hun kunne sagt noe i forveien. De er allerede på vei, mens jeg må gjøre klart barna, de må spise frokost, og vi må komme oss dit vi skal. Da er vi som regel 1/2- 1 time på etterskudd i forhold til dem, og når vi først ankommer, så må de plutselig dra etter 1/2 time. Da pakker hun bare sammen sakene, roper på barna og sier at de må hjem. Dette har skjedd flere ganger. Jeg er veldig flink med friluftsaktiviteter da jeg har vokst opp med dette. F.eks gå tur, campe, fiske, osv osv... Hun spurte meg om vi kunne ta med barna på en fisketur, siden eldste dattera hennes hadde lyst til å lære dette. Selvsagt stiller jeg opp, dette var jo kjempekjekt! Jeg tenkte dette ville bli en kjempetur for oss alle. Brukte litt tid til å gjøre klar fiskeutstyret, da det er en stund siden det er brukt, Jeg pakker sammen, 2-3 fiskestenger, tar med barna og ankommer til avtalt sted og avtalt tid. Det var ca 20 min å kjøre dit... Da jeg kommer opp dit, så ringer jeg henne for å høre hvor de er. Da sier hun at de allerede har funnet en lekeplass i skogen, og at hun har med seg en veninne med sine barn. Ok det er greit det.. men så spør jeg om de vil være med til ett sted der jeg vet at vi får fisk (jeg kjenner vannet)? Neeei... det var visst litt kjedlig for barna. Det ville ikke hun. Jeg blir rett og slett irritert.... Altså hva faen??? Da ser dere hvor lite hensyn hun tar... og det va rjo HUN som spurte meg! Og ikke sa hun noe på forhånd heller... Altså dette er bare noen av eksemplene. Sånn har det vært heile tiden. Vi besøker hverandre i nye og ne, og barna har det artig sammen... jeg og broren min er tross alt familie... men dette blir sjeldent, og i hovedsak er det vi som må til dem dersom denne kontakten skal opprettholdes. Men det er greit... jeg skjønner at folk har en travel hverdag, har sine egne liv osv osv... Det som irriterer meg er dette som planlegges når vi skal ta med barna ut sammen. Det er nesten som at hun bevisst ikke vil være så mye med oss, med mindre hun får noe ut av dette... som dette med fisking. Men til og med det gikk til helv.... da noe bedre plutselig dukket opp. Jeg kjenner jeg blir litt lei av alt dette. Jeg vet vi er familie, men jeg orker ikke å være den parten som skaper kontakt mellom barna dersom det ikke er gjensidig fra deres side. noen som har erfarign med lignende? Eller i det minste en forklaring til denne type oppførsel? Hva er greia? Anonymkode: 6935f...8c1 Istedenfor og irritere deg over henne så SNAKK med henne og si rett ut hva du synes er dårlig folkeskikk og at hun må si ifra Anonymkode: 33c82...c62
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #13 Skrevet 20. mai 2019 Hold oss gjerne oppdatert TS ! Anonymkode: 33c82...c62
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #14 Skrevet 20. mai 2019 Skjønner godt at du blir litt irritert. Men datteren hennes som hadde lyst til å lære å fiske - du og mannen din kan ikke ta med henne og deres egne barn på fisketur så hun kan lære seg det? Anonymkode: 4e589...093 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #15 Skrevet 20. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner godt at du blir litt irritert. Men datteren hennes som hadde lyst til å lære å fiske - du og mannen din kan ikke ta med henne og deres egne barn på fisketur så hun kan lære seg det? Anonymkode: 4e589...093 Jo selvsagt... det er ikke problem i det hele tatt. Vi gjør det mer en gjerne. Men det er ikke det som er poenget. Det handler ikke bare om den fisketuren, men oppførselen til folk... Anonymkode: 6935f...8c1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #16 Skrevet 20. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfår vi henger sammen? Jo... det er jo barna til broren min, vi er altså nær familie. Synnes det er kjekt at de får ett forhold mellom seg. Men disse besøkene jeg snakker om er kanskje 1 gang i måneden. Maks 2 hvis vi er heldige... Det er mye. Jeg har selv søskenbarn som jeg traff en gang i året og vi ble gode venner i voksen alder, før vi gled fra hverandre igjen. Du misliker dama, og du sier selv at det er hun og du som henger sammen med ungene, broren din og din mann er no show. Du misliker henne, så hvorfor pushe på med aktivitet sammen? Ungene kan leke sammen når de blir større og kan ta buss om dere voksne ikke orker hverandre Anonymkode: 6d0bd...3cf 1
Hactar Skrevet 20. mai 2019 #17 Skrevet 20. mai 2019 Jeg tror jeg heller hadde gjort avtaler med min bror, jeg. Hadde ikke hatt noe imot å møtes nær dem, men synes hele opplegget med å plutselig bryte opp etter en kort stund er ugreit. Det virker som dere snakker mye forbi hverandre og ikke har den store kjemien, så tenker de kan riste litt i kjønnsrollene og sende pappaen på tur om det er interessant at søskenbarna leker sammen. 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #18 Skrevet 20. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Istedenfor og irritere deg over henne så SNAKK med henne og si rett ut hva du synes er dårlig folkeskikk og at hun må si ifra Anonymkode: 33c82...c62 Dårlig ide. Snakke, si rett ut -> krangel og plutselig dras det fram episoder og stridigheter fra år tilbake og vondt blod får ny næring. I stedet for å prate så GJØR du ting: avtaler møter på et visst klokkeslett, og når hun ikke vil komme bort til deg, sier du bare at det var leit – "en annen gang, kanskje", og legger på. Du må slutte med å la henne bestemme ett og alt. Etter hvert vil hun innse at du ikke er en dott hun kan dirigere som hun vil, og det resultatet vil nås uten storkrangling. Anonymkode: ea8df...902 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #19 Skrevet 20. mai 2019 Jeg kjenner en sånn type person, og jeg trodde vi var venner. Helt til jeg fikk en fantastisk ektemann og lykkes i livet, da var det bare kritikk og.. Vi er ikke venner lenger. Anonymkode: 0c020...edb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #20 Skrevet 22. mai 2019 Slike mennesker hadde ikke jeg orket å tilbringe tid sammen med! Slektniner eller ikke slektninger... Anonymkode: b8264...018 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå