Gå til innhold

Restart av slankekur?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Samboern min har vært vanvittig flink, og gått ned fra 126 kg til ca 98 kg over ca et års tid.

Ved juletider stoppet det helt opp, noe vi hadde regnet med at ville skje. Han vil fortsatt ned en del kilo til, men har ikke stresset spesielt mye med det. Har tenkt at det starter igjen når kroppen er klar for det.

Men så har det seg slik at vi skal gifte oss til sommeren. I den forbindelse blei jeg kontaktet av forloveren hans som lurte på om jeg trodde samboeren min ville klare å nå 95 kg før sommeren. De har nemlig planlagt et tandemhopp for han, noe han bestandig har hatt veldig lyst til. Men maxvekt for å få lov er visst 95 kg.

Så til det stor spørsmålet; Er det noe vi kan gjøre for å få fart på slankingen igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Ut og gå eller sykle.

Svømming

Aerobics

Har dere ikke trimsykkel, så kjøp hvis det er mer fristende å sykle til en film, f.eks. enn å sykle ute.

Legg om kostvanene enda mer (hvis det er mulig).

Skrevet

Sørg for at du gjør innkjøpene og lag sunn mat.

Og du kan f.eks lage veddemål... Hvis han klarer 95 kg innen den og den tiden, så får han en overraskelse. Tro jeg hadde prøvd å være litt utspekulert..hehe..

Lykke til da!

Skrevet

Takk for inspill!

Vi spiser på samme måte nå, som vi gjorde når han gikk ned.

Grunnen til at vekten har stoppet opp er fordi kroppen skal bli vant med den nye vekta. Det er helt naturlig.

Det vi må prøve å få til, er å få kroppen i gang igjen...

Forresten noen som vet hvor lenge en sånn platåfase(er det ikke det det heter da) varer?

Skrevet

Hva med å hjelpe han frem til målet ved å drive fysisk aktivitet sammen med han. Alt er jo mye morsomere når man er to :hjerter2:

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Inspirert av Kaisa: Ha masse sex!! Det forbrenner en haug med kalorier!! :)

Skrevet

Hehe...ja det er jo en mulighet :oops:

Noen som har prøvd en sånn tredagers faste/renselseskur?

Har vurdert å prøve en sånn selv, og tenkte kanskje jeg skulle få med meg han.

Tnkte kanskje det kunne få fart på kroppen igjen?

Skrevet

Grete Roede-kurs eller lignende...

Som det ble nevnt over her er det enklere når man er to, og enda enklere er det når man får "proff"-hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...