AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1 Skrevet 19. mai 2019 Jeg er mamma til to fantastiske barn på to og seks år. Jeg blir helt sprø, jeg har så lyst på nummer tre. På grunn av litt utfordringer hos eldste er det frem til vi har overkommet de ikke aktuelt med ett til, først må vi se om h*n kommer til å trenge oss litt ekstra lenge. Eller kommer jeg alltid til å få denne følelsen? Av å ha lyst på en til? Dere som gikk for nr 3 også, ble dere egentlig "ferdige", sånn rent mentalt eller har man alltid lyst på baby, babytid og småbarnstiden en gang til? For ordens skyld; vi har nok penger, stort nok hus og fleksible jobber som egentlig gjør småbarnslivet overkommelig selv om det selvsagt er slitsomt. Anonymkode: 28722...329
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #2 Skrevet 19. mai 2019 Har absolutt aldri lyst på en til. Har én. Anonymkode: 35a26...f3d 9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #3 Skrevet 19. mai 2019 Folk er forskjellige. Selv fikk jeg aldri lyst på en nr. 3. Følte meg veldig ferdig etter nr. 2, og lysten har aldri meldt seg igjen. Har to flotte sønner på 7 og 4. Er veldig klar for å bli tante (om jeg blir det, da), det hadde vært stor stas! Men ny babytid og småbarnsperiode selv? Nei. Anonymkode: 26f0e...6b8 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #4 Skrevet 19. mai 2019 Hormoner. Altså det motsatte av logikk og rasjonalitet. Anonymkode: 4acfb...2ea 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #5 Skrevet 19. mai 2019 Jeg har tre, ekstra utfordringer med eldste her og. Har «alltid» sett for meg at tre barn er supert. og sa selv mens jeg gikk gravid med minste, dette er siste. nå er minste «stor» og jeg kjenner virkelig på savnet etter bare en til 😍 Anonymkode: a0a54...49a 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #6 Skrevet 19. mai 2019 Tror det er veldig vanlig å alltid hige etter en til. Biologisk sett så gir det jo mening. Samtidig er det jo mange ting som spiller inn. Alder er jo viktig. De fleste er jo i dag nådd en anselig alder etter 3. barnet, så da blir det kanskje for flere naturlig å slutte der. Livssituasjon generelt og situasjon hos barnet spiller inn. Og så er alle forskjellige. Noen har større forplantningsbehov enn andre. Tror realiteten for de fleste er at de alltid vil ha et 2., 3. eller 4. osv.- drømmebarn, som aldri ble realisert. Anonymkode: 49abd...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #7 Skrevet 19. mai 2019 Jeg har tre barn. Hjertet har så lyst på nr 4, men hodet og fornuften sier nei! Anonymkode: 24f16...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #8 Skrevet 19. mai 2019 Jeg ønsket meg "bare én til" fem ganger... og fikk det også. Altså seks barn. Og allerede da jeg var gravid var jeg sikker på at dette kom til å bli det siste, selv om andre himlet med øynene og mente at jeg kom til å skifte mening Det var rart å pakke vekk alle babyklær for siste gang, legge vekk vogn for siste gang, skru med trappegrinda osv. Litt vemodig, men aller mest riktig. Vi er helt, 100% ferdig med å få barn og klare til å gå over i en ny livsfase. Anonymkode: 05487...35e 3
Sylveon Skrevet 20. mai 2019 #9 Skrevet 20. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mamma til to fantastiske barn på to og seks år. Jeg blir helt sprø, jeg har så lyst på nummer tre. På grunn av litt utfordringer hos eldste er det frem til vi har overkommet de ikke aktuelt med ett til, først må vi se om h*n kommer til å trenge oss litt ekstra lenge. Eller kommer jeg alltid til å få denne følelsen? Av å ha lyst på en til? Dere som gikk for nr 3 også, ble dere egentlig "ferdige", sånn rent mentalt eller har man alltid lyst på baby, babytid og småbarnstiden en gang til? For ordens skyld; vi har nok penger, stort nok hus og fleksible jobber som egentlig gjør småbarnslivet overkommelig selv om det selvsagt er slitsomt. Anonymkode: 28722...329 Det er normalt å kjenne på disse følelsene i den alderen som din yngste er, men det som ingen kan forutse er om følelsene kommer til å være der for alltid eller om det er noe som kommer til å gå over.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #10 Skrevet 20. mai 2019 Jeg har ett litt eldre barn, en på 9 måneder og en i magen - og synes fremdeles det er trist at nummer 3 blir den siste. Mannen og økonomien sier nei, instinktene sier "bare eeeen til". Anonymkode: 897e4...c56
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #11 Skrevet 20. mai 2019 Tror det er veldig vanlig, og ikke minst naturlig, å ønske seg én til. Min yngste er 9, føler meg fortsatt ikke ferdig. Anonymkode: 8c34b...c7e
solmåneogstjerner Skrevet 20. mai 2019 #12 Skrevet 20. mai 2019 Hadde veldig lyst på nummer tre. Etter det så var jeg ferdig med å få barn. Jeg synes fortsatt det er veldig koselig med babyer og gravide kvinner er noe av det fineste jeg ser. Kjempegøy når venner får barn. Tenker tilbake på den tiden og savner å ha barn i magen og amme og kose med babyen. Men vil absolutt ikke ha flere likevel.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #13 Skrevet 20. mai 2019 Hvis man er den typen som aldri blir ferdig, så er det greit å vite at når de man har begynner å bli ganske store bruker den trangen å avta. Det er mye hormonelt her og det hjelper seg hvor større de andre barna blir. Anonymkode: a34d8...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #14 Skrevet 20. mai 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsket meg "bare én til" fem ganger... og fikk det også. Altså seks barn. Og allerede da jeg var gravid var jeg sikker på at dette kom til å bli det siste, selv om andre himlet med øynene og mente at jeg kom til å skifte mening Det var rart å pakke vekk alle babyklær for siste gang, legge vekk vogn for siste gang, skru med trappegrinda osv. Litt vemodig, men aller mest riktig. Vi er helt, 100% ferdig med å få barn og klare til å gå over i en ny livsfase. Anonymkode: 05487...35e Kan jeg spørre hvor gammel du var da du fikk nummer 6? Var det mulighet for å få flere på naturlig vis? Anonymkode: 49abd...5ee
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #15 Skrevet 20. mai 2019 Jeg er litt motsatt, kunne tenke meg et litt stort barn til, men orker ikke en ny graviditet og småbarnstid. Trivdes absolutt ikke med å ha baby. Men kunne vi hoppet rett til 5års alder, ville jeg hatt nr3. Anonymkode: 370e1...bef 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #16 Skrevet 20. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt motsatt, kunne tenke meg et litt stort barn til, men orker ikke en ny graviditet og småbarnstid. Trivdes absolutt ikke med å ha baby. Men kunne vi hoppet rett til 5års alder, ville jeg hatt nr3. Anonymkode: 370e1...bef Signerer denne! 😅 Anonymkode: 26f0e...6b8
Gjest Josefine5 Skrevet 20. mai 2019 #17 Skrevet 20. mai 2019 Jeg har seks barn. Det har hele tiden vært slik at jeg gjerne kunne tenkt meg en til, siden det er koselig å gå gravid. Men nå vet jeg at det ikke blir flere. Det føles helt greit.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2019 #18 Skrevet 20. mai 2019 Takk for mange gode innspill dere! 22 hours ago, AnonymBruker said: Tror det er veldig vanlig å alltid hige etter en til. Biologisk sett så gir det jo mening. Samtidig er det jo mange ting som spiller inn. Alder er jo viktig. De fleste er jo i dag nådd en anselig alder etter 3. barnet, så da blir det kanskje for flere naturlig å slutte der. Livssituasjon generelt og situasjon hos barnet spiller inn. Og så er alle forskjellige. Noen har større forplantningsbehov enn andre. Tror realiteten for de fleste er at de alltid vil ha et 2., 3. eller 4. osv.- drømmebarn, som aldri ble realisert. Anonymkode: 49abd...5ee Måtte bare svare på denne. Ja, det kan hende man higer etter én til alltid. Vanskelig å si. Det jeg vet er jo at etter nr tre sier økonomi og plass stopp så det blir uansett ikke aktuelt. Kjenner et par som angrer på at ikke de fikk nr tre (godt voksne damer med voksne unger) - så vanskelig å si.. Jeg nærmer meg 30, så er ikke veldig stresset over alder Anonymkode: 28722...329
QBee Skrevet 20. mai 2019 #19 Skrevet 20. mai 2019 Jeg elsket å gå gravid og ha nyfødt, og tenkte at det alltid kom til å være et savn. Gikk for nr 3. Kan vel si det sånn at nope... jeg er ferdig, ferdig, feeeerdig 😂😜
mam4ma Skrevet 20. mai 2019 #20 Skrevet 20. mai 2019 I utgangspunktet har jeg alltid sagt jeg skulle ha 3, men når nr.3 kom kjente jeg at jeg ikke var ferdig! Jeg var også litt nervøs for at dette skulle være noe jeg "alltid" ville kjenne på... Det hadde jo vært forferdelig! Kjente på det når jeg så gravide kvinner, små babyer, babyutstyr og søte små klær.. Så ofte! Fikk nr.4, og ble ferdig! 😂 Synes fortsatt at små babyer er vanvittig herlige, jeg vil gjerne holde, MEN jeg vil ikke være gravid, ikke føde og ikke ha ansvar for et lite nurk! Fantastisk lettelse... 🙈😂 Nå gleder jeg meg til å bli bestemor, om en 10 års tid 😬
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå