Gå til innhold

Har sett noen biller i huset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som jeg ikke klarer å finne bilde av. Jeg har heller ikke fått tatt bilde av disse billene. Men det er ikke slik at de er her i hopetall, men ser ofte en i gangen. Det er en relativt liten bille, og den er mørk, men har en lys strek på ryggen, nesten som et lyst belte om det gir mening? Den går kjempe sakte og holder seg langs listene ser det ut som. Har også sett noen gransnutebiller, men visste ikke at de er vanlige på denne årstiden? Har jo ikke noe av furu i huset heller.

Anonymkode: 60834...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som fleskeklanner ja.

Pust med magen, TS. De billene svermer på denne tiden og med vinduer eller dører åpne så kan det fort skje at en eller to sånne virrer seg inn. Plukk dem opp med et papir og sleng dem i do. Trekke ned.

Du vil ikke ha dem som fastboende, men de er som sagt ute og flyr på denne tiden.

Lenke til Folkehelseinstituttets side om fleskeklanner

Anonymkode: e345b...83b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fleskeklanner og dens slektninger liker seg i tørket kjøtt eller mat. F.eks. hundemat eller kattemat tørrfôr. Har du dette stående, ta en kikk i sekken, tøm den ut og sjekk for biller. Er det infisert, må alt kastes. Oppbevar hunde- og kattemat i tett lukkede beholdere i fremtiden.

Jeg har en metallbeholder (tønne med lokk) på kjøkkenet til min hundemat. 

Anonymkode: 39b3e...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...