Lillemilla Skrevet 26. april 2005 #1 Skrevet 26. april 2005 selvsentrerte vi er uten å tenke over det? :oops: Jeg ser stadig vekk at folk kaller ting brude-.. istedenfor bryllups-... Feks: Brudesuite, brudesengen, brudevalsen... og mange flere varianter! Kanskje vi rett og slett må døpe om dagbøkene våre til Brudeplanlegging, og kalle bryllupet Brudelup istedenfor! Jeg fikk mange skrå blikk av min kjære da vi var å så på bryllupssuiter og jeg konsekvent gikk rundt og kalte det Brudesuite... "Skal du sove der alene da??" :oops:
Nuwanda Skrevet 26. april 2005 #2 Skrevet 26. april 2005 helt enig, synes det er litt pinlig innimellom. Eks - heter det brudemarsj eller bryllupsmarsj ? Brudebilder eller bryllupsbilder???? :-) Men - jeg er vel ganske sikker på at det heter brudevals!
Gjest gjesta Skrevet 26. april 2005 #3 Skrevet 26. april 2005 Ja! Det er alltid fokus på bruden & kjolen osv... Stakkars søte kjæresten min, han burde få like mye oppmerksomhet, er jo VÅRES dag, ikke bare MIN.. Men det har nok litt med å gjøre at vi er så engasjerte & står for (vertfall det meste) av planlegging.. Syns jeg ser feks at typen kjøper bryllupsblad!!
Eliza Doalot Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 Tar meg i det mange ganger selv også... Ikke bare er det alle tingene som heter brude- ditt og datt, men jeg tar meg stadig i å si JEG vil ha det ene og det andre.... "JEG vil ha fireretters meny.....ehehm...jeg mener selvfølgelig...ehh..vi...da....eheem..." :oops: Det toppet seg her om dagen, da jeg proklamerte at JEG skulle leie kjole&hvitt... :oops: ....jasså? Til mitt eget forsvar må jeg få si at INGEN avgjørelser er tatt uten at vi er enige begge to!!
Gjest Soon Mrs S Skrevet 26. april 2005 #5 Skrevet 26. april 2005 Jeg fikk mange skrå blikk av min kjære da vi var å så på bryllupssuiter og jeg konsekvent gikk rundt og kalte det Brudesuite... "Skal du sove der alene da??" :oops:
Felixa Skrevet 26. april 2005 #6 Skrevet 26. april 2005 Jeg sier i tillegg brylluppet mitt... hvis jeg snakker med noen om det. :oops: Jeg prøver virkelig å skjerpe meg da.
TeddyToria Skrevet 26. april 2005 #7 Skrevet 26. april 2005 Tatt på senga! :oops: Det er virkelig nesten litt pinlig... Men så må jeg le litt - for han er nå søt han din da..."skal du sove der alene du da?"!!!
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 26. april 2005 #8 Skrevet 26. april 2005 Noe som skal på brudereise her? Så gale er det vel ingen av oss som er håper jeg. Men tror nok de fleste av oss kjenner oss litt igjen i dette. :oops:
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2005 #9 Skrevet 26. april 2005 Ordet bryllup kommer av brudelaup fra gammelt, som sikkert betydde at den stakkars gommen nok måtte løpe hals over hode for å fange bruden før bryllupsnatta...... Neida, jeg bare tuller... Bryllup kommer av ordet brudelaup, som betyr brudeopptog
Eliza Doalot Skrevet 26. april 2005 #10 Skrevet 26. april 2005 Ordet bryllup kommer av brudelaup fra gammelt, som sikkert betydde at den stakkars gommen nok måtte løpe hals over hode for å fange bruden før bryllupsnatta...... Nå er det vel nesten motsatt: Vettskremte gommer som løoer for livet etter å ha blitt "tvunget" til å ha en mening om blomster, bier og fanden`has oldemor(bokstavelig talt) Neida...bare tull :-)
Minerva Grey Skrevet 26. april 2005 #11 Skrevet 26. april 2005 Vel, jeg prøver hele tiden å huske på å si 'vårt' bryllup, jeg prøver å si bryllupskake, bryllupssko og gudene vet hva. Men min kjære vil jo ikke ha noe mer med dette å gjøre! Han føler at han ofrer seg stort når han blir med til samtalen til presten... :-P Så nei, jeg skammer meg ikke over å si 'brude'-ting til en del ting - skulle jeg gått etter hvor mye arbeid vi har lagt ned skulle det vært brudefest og brudesuite og brudevals og brudeskål og brudekake og... og... Han har vært med på å bestemme menyen, han har etter myyyyye påtrykking fra meg kommet med et vagt synspunkt på serviettfarge (han var bestemt på duk, men resten var mindre interessant) og jeg har orget alle skjemaer og anna moro vi må ha. Og valgt ut salmer og tekst - han valgte ut èn tekst, eller rettere sagt jeg sa 'den er vel noe for oss' og han sa 'greit'. Han er ikke så begeistret for de to andre tekstene, men siden han ikke har noe annet forslag å komme med får han leve med det. Og ja, vi får 'brudemarsj' i kirken. Har prøvd å spille de jeg liker for ham, men da ruller han med øynene og sier 'argh, ikke mer bryllupsmas akkurat nå'! (Siden jeg ledes opp av min far og min kjære allerede står oppe ved alteret og venter er det jo faktisk 'min' marsj, da! )
Snutus Skrevet 26. april 2005 #12 Skrevet 26. april 2005 Kjenner meg litt igjen her ja :oops: . Innmarsjen vi skal bruke i kirka heter Bruremarsj fra Vefsn så der har jeg iallefall mitt på det tørre.
dyveke Skrevet 27. april 2005 #13 Skrevet 27. april 2005 For vår del går det i bryllup- ikke brude-ditt og datt. Selv kjolen min ser ikke ut som noen typisk brudekjole så den omtales som 'kjolen' eller 'antrekket'. I tillegg er hans antrekk adskillig mer fargerikt og synlig enn mitt, så det spørs om ikke han kommer til å være mest i fokus på selve dagen :-) At han i tillegg er med på å bestemme absolutt alt og vi tidvis har heftige diskusjoner om detaljer gjør at det blir helt feil å omtale bryllupet som bare mitt.
Trampe Skrevet 27. april 2005 #14 Skrevet 27. april 2005 Mannen tar meg også stadig i å snakke om mitt og mine - og seinest i går retta han må meg (bryllupskake, ikke brudekake) :oops: Men det er da sånn at vi bruder ordner det meste med bryllupet...så da blir det lett "mitt" bryllup og ikke vårt
Martha Stewart Skrevet 27. april 2005 #15 Skrevet 27. april 2005 Vel, jeg prøver hele tiden å huske på å si 'vårt' bryllup, jeg prøver å si bryllupskake, bryllupssko og gudene vet hva. Men min kjære vil jo ikke ha noe mer med dette å gjøre! Han føler at han ofrer seg stort når han blir med til samtalen til presten... :-P Så nei, jeg skammer meg ikke over å si 'brude'-ting til en del ting - skulle jeg gått etter hvor mye arbeid vi har lagt ned skulle det vært brudefest og brudesuite og brudevals og brudeskål og brudekake og... og... Han har vært med på å bestemme menyen, han har etter myyyyye påtrykking fra meg kommet med et vagt synspunkt på serviettfarge (han var bestemt på duk, men resten var mindre interessant) og jeg har orget alle skjemaer og anna moro vi må ha. Og valgt ut salmer og tekst - han valgte ut èn tekst, eller rettere sagt jeg sa 'den er vel noe for oss' og han sa 'greit'. Han er ikke så begeistret for de to andre tekstene, men siden han ikke har noe annet forslag å komme med får han leve med det. Og ja, vi får 'brudemarsj' i kirken. Har prøvd å spille de jeg liker for ham, men da ruller han med øynene og sier 'argh, ikke mer bryllupsmas akkurat nå'! (Siden jeg ledes opp av min far og min kjære allerede står oppe ved alteret og venter er det jo faktisk 'min' marsj, da! ) Kan absolutt signere på dette! Men helt ærlig, jeg bruker ordet "bryllup" like mye som ordet "brud"! Når jeg henvender meg her på forumet, så er det selvsagt ofte mine meninger, og jeg synes det blir feil å fremstille det som våre meninger i ett og alt da. Synes egentlig dette er helt uproblematisk for vår del. Min kjære er ærlig på at ham ikke er så opptatt av detaljer, mens jeg på min side elsker å "orge" og planlegge! Mannen min gjorde det viktigste i mine øyne da han uventet fridde på en romantisk måte, etter å ha bestilt kirken og i hemmelighet brukt månedsvis på å finne ringer! Handling sier mer enn ord, heter det, og jeg kunne ikke fått en mer direkte og oppriktig kjærlighetserklæring fra han enn at han tok initiativet til bryllupet vårt! :kysse: Likevel ser jeg helt klart poenget til hovedinnlegger; man må ikke bli så oppslukt i sine egne "prinsessedrømmer" at man glemmer sin bedre halvdel i det hele...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå