Gå til innhold

Sølvkre i huset

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har oppdaget at jeg har sølvkre i huset. I løpet av de to siste ukene har jeg tatt to i kjelleren, og en i yttergangen og like innenfor nært kjøkkenet. Jeg har bodd i huset i to og et halv år og regner med de sannsynligvis har bodd her hele veien selv om jeg ikke har sett noen av dem tidligere.

Vet ikke hvor jeg skal starte. Er det at man ser dem et tegn på at bestanden er stor? Vurderer å kjøpe feller og sette ut, men er vanskelig å vite hvilke produkter jeg skal satse på. Har en ettåring så vil i minst mulig grad bruke gift som han kan få tak i. Kanskje lurt å kontakte skadedyrsfirma.

Anonymkode: 29472...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sølvkre er ikke noe farlig eller vanskelig å bli kvitt. Men det kan tyde på at du har litt fuktproblemer. Skru opp varmen så forsvinner de stort sett. Og så bør du sjekke om det er fukt, og utbedre det. Ikke pga sølvkreene.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om det er fukt i huset. Skjønner at du ikke vil bruke gift med barn i huset, men jeg ble kvitt sølvkre med denne sprayen. Brukte tape og feller først, men de forsvant ikke av det. Spray om morgenen rett før dere drar hjemmefra, merker ikke noe til sprayen når dere kommer hjem da.

https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/insekt/trinol-super-permetrin-500ml/p/66944410

Anonymkode: ef79a...61d

Gjest Optimo
Skrevet

Og du er sikker på at det er sølv, og ikke skjegg? Kjøp noen limfeller og fang et par stykker, så kan du se nøye på dem. 

Skadedyrfirma er nok en god ide. 

Skrevet

Jeg besøkte noen med sølvkre eller en annen form for kre. Må jeg bare brenne bagasjen før jeg drar hjem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...