Gå til innhold

Turn-off at han er "enklere" enn deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere jenter som leser og reflekterer mye. Er det turn-off at mannen tenker "enklere" enn deg?

Anonymkode: e984d...f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor mye "enklere". Min mann er en smart mann. Men han er ikke like engasjert i politikk og samfunnsvitenskap som meg.

Likevel er han mer enn intelektuell nok til å diskutere mye med. Og i de tilfeller hvor han ikke innehar kunnskap er han ærlig om det.

Synes ikke det er turn-off. Men som sagt er han en smart mann selv om han ikke er like interessert i å lese og reflektere. Han har også evnen til å utfordre mine synspunkter på mye.

Enklere enn det hadde nok kanskje vært litt turn-off. Rett og slett fordi det å bli utfordret er noe jeg liker. Vil ikke ha en mann som bare er enig i meg i alt, og vil heller ikke ha en mann som argumenterer mot meg med argumenter som for meg virker usærriøse.

Så alt i alt ønsker jeg meg vel noen som er på mitt eget nivå, så vi kan forstå hverandre. Det innebærer også at jeg kanskje ikke hadde trivdes i et forhold hvor jeg blir den "enkle". Jeg vil jo kunne bli tatt seriøst 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff, ja! 

Jeg liker en mann som er smartere enn meg. Min mann føles så mandig når han forklarer meg ting, når han kan forklare hvordan ting fungerer, når han med en gang skjønner hva jeg mener når jeg reflekterer over noe og kan dra videre på mine tankerekker. Det er så klart ting jeg vet bedre enn han, men det er fordi det er ting man må gå inn for å lære noe om. Han er generelt belest når det gjelder historie, politikk, naturvitenskap og ser lett koblinger og sammenhenger i ting han ikke kan, men som gjør at han lett kan reflektere videre også når det gjelder ting han ikke er innsatt i. 

Jeg tror ikke jeg hadde orket å være med en mann som ikke var engasjert i mer enn seg og sitt. 

Anonymkode: 7bec7...5bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nei ikke egentlig. verken jeg eller kjæresten er noen genier og jeg synes faktisk det er sjarmerende at han er litt "enkel" eller treg noenganger.

Anonymkode: a6d8d...cec

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på. Min eks viste seg å være svært mye enklere enn meg, ingen fornuftige tanker om noe viktig. Bare gaming, junkfood, promping og dritprat. Det fungerte overhodet ikke. Han dro meg bare ned. 

Anonymkode: d500d...e6c

• Liker 5
Skrevet

Ja. Han må kunne følge opp på tankerekker. Men han kan gjerne ha andre kunnskapsområder.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det. 

Jeg har vært med svært smarte menn tidligere. Det ble ofte en konkurranse i å argumentere best og vite mest. Min mann har andre styrker og kvaliteter, og jeg liker på en måte hans livsfilosofi. Spise godt, kose seg, god sex og å ha det bra med dem man bryr seg om. Alt annet er bare unødvendig "topping" og distraksjoner fra det vesentlige. 

Jeg blir utfordret nok mentalt på jobb og blant venner. Han er et fristed. Det gode liv... og jeg er en av dem han bryr seg om og vil ha det bra med. Han lærer meg likevel mye. Ikke boklærdom, men om mennesker og relasjoner, og om det å nyte livet til det fulle. 

Anonymkode: f3e16...ea9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Veldig. Jeg liker at vi er på noenlunde samme nivå. Jeg hadde ei heller blitt sammen med en enkel mann da jeg ikke finner slike menn attraktive.

Anonymkode: db91b...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg litt mer der at man kan være smart på noen områder, ikke på alle. 
Jeg har vært forelska i og datet en som var teoretisk smart. Alt som forskning viser tror han på, også det mest utrolige. Som for eksempel at vi er hvite i huden fordi vi spiser brød.... han studerer profesjonsstudie altså. 

Jeg er mer slik at jeg har erfart og kjent på livet. Jeg ser at ingen er lik og at ingen har samme fasit på livet. Jeg er kanskje mer intellektuell. Å svelge teori rått er for meg nesten skummelt. Det viser hvor lett mennesker tror på, bare det kommer fra en kilde med makt, som for eksempel bøker. Plutselig kommer en ny forskning og viser at dette ikke stemmer. 
Men nei, jeg er ikke sånn spirituell og tror på healing og alt det der.

Men om en mann er like deprimert som meg, syter over hvor vanskelig livet er, at han har gått "livets skole" så er det veldig turnoff!

Anonymkode: 6e935...efb

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om en mann er like deprimert som meg, syter over hvor vanskelig livet er, at han har gått "livets skole" så er det veldig turnoff!

Ok, det er forståelig. Men f.eks. sånn du beskriver deg selv er ikke turn-off for menn..?

AnonymBruker
Skrevet

Ja til en viss grad.

Anonymkode: 9df1b...dab

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Gent82 skrev:

Ok, det er forståelig. Men f.eks. sånn du beskriver deg selv er ikke turn-off for menn..?

Det er en grunn til at jeg ikke har turt å åpne meg for noen og aldri gått videre med de jeg har vært forelska i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er turn-off. Liker at vi er på samme nivå. Må nevnes at jeg føler jeg blir dummere for hvert år som går, så en vakker dag er jeg enklere enn alle menn. 

Anonymkode: 1deb7...c25

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at jeg ikke har turt å åpne meg for noen og aldri gått videre med de jeg har vært forelska i. 

Skjønner. I kinda saw that coming 👍

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gent82 skrev:

Skjønner. I kinda saw that coming 👍

Hvorfor spurte du da? :P 
Fordi jeg vet at jeg ikke er så veldig god en person nå. Den dagen forelskelsen legger seg, og han får se raserianfallene og jeg kanskje blir fysisk. 

Jeg må jobbe med meg selv.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spurte du da? :P 
Fordi jeg vet at jeg ikke er så veldig god en person nå. Den dagen forelskelsen legger seg, og han får se raserianfallene og jeg kanskje blir fysisk. 

Jeg må jobbe med meg selv.

.Nja, trengte vel å vite det sikkert dah ;-) :-P

.Bra å (ville) jobbe med seg selv 👍👍 Mange flere som også skulle gjort det :dry:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gent82 skrev:

.Nja, trengte vel å vite det sikkert dah 😉 😛

.Bra å (ville) jobbe med seg selv 👍👍 Mange flere som også skulle gjort det :dry:

synes det er det alle gjør jeg. Synes det er helt utrolig at folk holder oppe fasaden. Selv isolerer jeg meg, tør ikke vise meg slik jeg er nå. Dusjer og skifter på senga og sånn... men 😛 jeg ser deprimert og trist ut..og synes det er ille når folk spør hva jeg driver med. jeg gikk fra å endelig føle meg på topp til å falle i bunn. Det har gått 2 år, bare nedover. 
Heldigvis har jeg jobbet steinhardt før jeg ble arbeidsledig, så jeg har råd til å bo litt i utlandet i perioder..og kan late som jeg er ute på livet 😛 mens jeg i realiteten treffer midertidige venner, føler meg ensom og gruer meg til å tilbake til Norge.

Gjest Fjeud
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere jenter som leser og reflekterer mye. Er det turn-off at mannen tenker "enklere" enn deg?

Anonymkode: e984d...f23

Mener du det er slik at man er enkel om man ikke leser mye, men smart om man gjør det?

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, ja! 

Jeg liker en mann som er smartere enn meg. Min mann føles så mandig når han forklarer meg ting, når han kan forklare hvordan ting fungerer, når han med en gang skjønner hva jeg mener når jeg reflekterer over noe og kan dra videre på mine tankerekker. Det er så klart ting jeg vet bedre enn han, men det er fordi det er ting man må gå inn for å lære noe om. Han er generelt belest når det gjelder historie, politikk, naturvitenskap og ser lett koblinger og sammenhenger i ting han ikke kan, men som gjør at han lett kan reflektere videre også når det gjelder ting han ikke er innsatt i. 

Jeg tror ikke jeg hadde orket å være med en mann som ikke var engasjert i mer enn seg og sitt. 

Anonymkode: 7bec7...5bd

Da er det jammen meg mange menn som må være skuffet over kjærestene sine som bare bryr seg om bloggere, reality serier, sminke, klær og interiør.😂🙈

Anonymkode: 09521...47e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...