Gå til innhold

Spiller type alkohol noen rolle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noe svar på dette? Regner med det er forskjellig fra person til person og fra gang til gang men likevel.. 

alltid drukket sprit, men føler lett jeg bare blir trøtt og døsig/ nedstemt av det. Drakk så fire-fem cider her om dagen, nokså riktig fort da jeg er av typen som tenker «cider blir man ikke full av». Men ble i skikkelig fin, god og atig form! Lys våken og ikke noe døsig og trøtt. Drakk så sprit senere på kvelden og fikk den samme effekten som jeg pleier. Blackout og vil bare hjem. 

Tror dere dette er fordi jeg ble fullere/ for full, eller har det noe med at å drikke cider virker annerledes? Kanskje dumt spørsmål, alkohol har jo stort sett lik virkning uansett form, eller..?

Anonymkode: a83a7...a14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alkohol er alkohol (etanol), men det kan jo være styrkeforskjeller på vanlig cider og spritholdige drinker. Har man for sterk blanding av sprit/blandevann/andre ingredienser i drinken kan det hende det blir for mye, for fort slik at man bare blir for full og etter hvert trøtt. Det kommer litt an på den enkeltes alkoholtoleranse også, men de fleste blir trøtte og uengasjerte når de har drukket for mye i forhold til egen toleranse. 

Anonymkode: 1ea70...ffb

Skrevet

Det eneste som spiller noen rolle er promillen i blodet og hvor raskt den forandrer seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Drikker jeg sprit blir jeg helt kokkos og får blackout.

Drikker jeg bobler blir jeg glad og sprudlende.

Drikker jeg rødvin blir jeg avslappet og snakkesalig.

🙂

Anonymkode: 4579c...fe0

Skrevet

Jeg har vært på sprit-fylla to ganger, fått blackout og vært fyllesjuk resten av helgen begge ganger. Aldri mer!!

Øl derimot har jeg hyggeligere erfaring med. Kribler behagelig i bakhodet, er sjelden fyllesjuk dagen derpå, og husker alt. Helt klart å foretrekke for min del. :Nikke: 

AnonymBruker
Skrevet

Det er andre stoffer i ymse drikkevarer enn alkohol, og det kan være disse du reagerer på.

Anonymkode: b767a...0e4

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Jeg har vært på sprit-fylla to ganger, fått blackout og vært fyllesjuk resten av helgen begge ganger. Aldri mer!!

Øl derimot har jeg hyggeligere erfaring med. Kribler behagelig i bakhodet, er sjelden fyllesjuk dagen derpå, og husker alt. Helt klart å foretrekke for min del. :Nikke: 

Og for meg er det motsatt, med moderate mengder spritholdige drikkevarer :) Drikker jeg bare øl en kveld blir jeg etter hvert bare mett og døsig. Energinivået stuper. Sprit kan gi mye mer fyllesjuke hvis man tar for mye av det, men i de perfekte mengdene  blir jeg mye mer våken og engasjert.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og for meg er det motsatt, med moderate mengder spritholdige drikkevarer :) Drikker jeg bare øl en kveld blir jeg etter hvert bare mett og døsig. Energinivået stuper. Sprit kan gi mye mer fyllesjuke hvis man tar for mye av det, men i de perfekte mengdene  blir jeg mye mer våken og engasjert.

Er helt klart individuelt, og øl er utvilsomt mektig. :) En drink eller to går greit, er glad i Bloody Mary, så unner meg et par av dem innimellom, men det stopper etter den andre. 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er andre stoffer i ymse drikkevarer enn alkohol, og det kan være disse du reagerer på.

Anonymkode: b767a...0e4

Hva mener du?

ts

Anonymkode: a83a7...a14

AnonymBruker
Skrevet

Typer av alkohol har helt klart noe å si. Det er kun etanol som kan nytes av mennesker mens metanol, propanol o.s.v. er sterkt skadelige.

Anonymkode: 0d0d7...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...