Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 19.5.2019 den 15.27, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som bor i en så og si splitter ny leilighet. Hun kjører rundt i en bil som bare er noen år gammel. Fikk sjokk når jeg besøkte henne (avtalte å lese litt sammen, vi holder på å ta opp samme fag OG jobber på samme sted) og så hvor fint hun hadde det, og da er hun bare 24 år? Leiligheten hennes var større enn min og mye mer moderne. Jeg ble litt satt ut og spurte hvordan hun kunne finansiere dette. Så ut som hun ble litt utilpass, men så smilte hun lurt og sa "ja nå kan du lure". Jeg prøvde å spørre litt mer men hun skiftet samtaleemne fort... Spurte hva foreldrene hennes jobbet med. Da sa hun at pappaen hennes eier et firma. Spurte om hva slags, men fikk egentlig ikke noe svar. Hun sa ingenting om mammaen. Snakker vell generelt lite om seg selv i grunnen.. Hun er tilflytter fra en by noen timer unna, så hun kjenner ikke så mange her. 

Har aldri fått inntrykk av at hun er rik.. Kan det være arvepenger eller hjelp fra foreldrene? Jeg holder en knapp på siste siden begge lever.. Jeg googla faktisk faren hennes og fant ut at joda, er rik han, firmaet han eier har vært i noen aviser og det er snakk om skyhøye millioninntekter.. Men er det ikke utrolig uselvstendig å skulle få så mye hjelp fra foreldrene sine? Burde man ikke klare seg selv? Hun må jo være skikkelig bortskjemt. Jeg har måtte klart meg selv helt siden jeg var 16 år gammel og måtte finansiere alt selv, har heller ikke råd til å ha bil osv. Pappa og mamma har normal inntekt og alltid sagt at det blir ikke noe folk utav meg om jeg ikke lærer meg å klare meg selv. 

Anonymkode: 8703c...dfe

...hun har kanskje en sugardaddy eller to

Anonymkode: 3c66c...eb7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde alt når jeg var 18, ny bil, og stor leilighet (86kvm) i oslo. Ingen lån. Foreldrene mine er døde og jeg har arvet litt of fått erstatninger og litt sånt. Nå er jeg 24 og har oppgradert til enebolig, (for 3 år siden da)

Utgjør det noe forskjell på hvordan hun har fått til dette? Hvorfor være så nysgjerrig? For alt du vet kan hun ha fått erstatning for noe fælt hun har opplevd! Man vet aldri og det er stygt å spekulere. 

Jeg ble faktisk skikkelig mobbet en periode for dette av en fyr i litt fjern omgangskrets. Han var skikkelig stygg imot meg fordi han var sjalu og trodde jeg var bortskjemt. Han fikk så mange folk til å behandle meg drit stygt kun pga sjalusi. Og jeg fortalte ikke en dritt om mitt privatliv til dem, for jeg følte ikke at de fortjente å få vite noe så privat om meg når de var så stygge. Tenkte bare at karma tar dem. 

Når jeg fortalte han dette på fylla for noen mnd siden så begynte han å grine og sa at han føler seg helt jævlig. Han visste ikke dette i det heletatt og kunne aldri tenke seg til det. Grunnen til at jeg fortalte sannheten nå var fordi han i utgangspunktet kom for å si unnskyld for alt han gjorde. (Dette er mange år siden) 

Bare helt ærlig, ikke bland deg oppi akkurat det. 

Anonymkode: aa7ef...3ba

AnonymBruker
Skrevet
På 19.5.2019 den 15.27, AnonymBruker skrev:

...spurte hvordan hun kunne finansiere dette. Så ut som hun ble litt utilpass, men så smilte hun lurt og sa "ja nå kan du lure". Jeg prøvde å spørre litt mer men hun skiftet samtaleemne fort... Spurte hva foreldrene hennes jobbet med. Da sa hun at pappaen hennes eier et firma. Spurte om hva slags, men fikk egentlig ikke noe svar. Hun sa ingenting om mammaen.

Hun vet nok veldig godt at hun er priviligert som har denne muligheten til å bo i en flott leillighet og konsentrere seg om studiene. Det at hun er så avvisende når du graver etter detaljer viser jo bare at hun ikke liker å snakke om det, antageligvis nettopp på grunn av den opprførselen/responsen du viser i dette innlegget. 

Anonymkode: fdd42...e45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...