AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1 Skrevet 19. mai 2019 Han klaget over at barna var for dårlig form. Greit nok, da har de forbedringspotensiale. Det jeg reagerte på var at barna stod med navn og den aktuelle tiden slik at vi foreldre da kunne sammenlikne alle resultatene. Er dette ok? Burde barna vært informert om dette i så fall? Nå skal det sies at jeg ikke liker denne treneren fra før da han ikke er flink og absolutt ikke et forbilde, så blir litt dobbelmoralsk for meg... Jeg tenker også litt at de "dårligste" kanskje syntes det blir demotiverende å dra på løpetrening etter noe sånnt. Jeg syntes rett og slett ikke noe om det... Anonymkode: 815ff...3e9 2
FrodeF Skrevet 19. mai 2019 #2 Skrevet 19. mai 2019 Huff. Man burde ikke ta tiden på dem i det hele tatt. 1
megda Skrevet 19. mai 2019 #3 Skrevet 19. mai 2019 (endret) Alt handler om hvordan man møter barna slik at de kan prossessere det på en fornuftig måte. Det er jo helt naturlig at folk er ulike og at man da kan jobbe for å bli bedre på noe. Du kan få barnet til å bruke en slik opplevelse til noe positivt alt etter hvordan man snakker om dette. Det er jo også viktig å legge vekt på at et resultat ikke definerer deg som menneske. et resultat er bare et resultat. Verdien ligger jo bare der konkret for å måle akkurat det aspektet under treningen. ikke noe annet Endret 19. mai 2019 av megda 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #4 Skrevet 19. mai 2019 Han burde ikke publisert det offentlig. Men eller tatt en prat med barna om ønsket resultat. Jeg er nok den personen som forventer fremgang på trening selv om det er barn. Er barna interessert i det de holder på med så får de legge inn en innsats også. Jeg betaler ikke for at barna skal løpe rundt som hodeløse høns etter en ball. Anonymkode: 21af3...d69 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #5 Skrevet 19. mai 2019 1 minutt siden, megda skrev: Alt handler om hvordan man møter barna slik at de kan prossessere det på en fornuftig måte. Det er jo helt naturlig at folk er ulike og at man da kan jobbe for å bli bedre på noe. Du kan få barnet til å bruke en slik opplevelse til noe positivt alt etter hvordan man snakker om dette. Sånn sett enig. Mitt barn var midt på treet, likevel tenker jeg kanskje på de som allerede sliter litt. Jeg hadde selv blitt ganske nedslått av noe sånnt tror jeg. ts Anonymkode: 815ff...3e9 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #6 Skrevet 19. mai 2019 Alder og nivå har litt å si her synes jeg. Er det snakk om et satsningslag/elitelag så er det muligens innafor, men om det er et barnelag så er det ikke greit. Barneidrett skal være preget av lek, inkludering og aktivitet. Prestasjonsfokus og tidtaking er på jordet. Barn og ungdom i dag er lite nok aktive som de er, de som løper sakte er mest sannsynlig de som trenger mest oppmuntring og motivasjon. Kanskje flåsete av meg, men er det fotball som er idretten og en ivrig far som er trener? Anonymkode: 0c9c1...475 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #7 Skrevet 19. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alder og nivå har litt å si her synes jeg. Er det snakk om et satsningslag/elitelag så er det muligens innafor, men om det er et barnelag så er det ikke greit. Barneidrett skal være preget av lek, inkludering og aktivitet. Prestasjonsfokus og tidtaking er på jordet. Barn og ungdom i dag er lite nok aktive som de er, de som løper sakte er mest sannsynlig de som trenger mest oppmuntring og motivasjon. Kanskje flåsete av meg, men er det fotball som er idretten og en ivrig far som er trener? Anonymkode: 0c9c1...475 ikke et satningslag, men likevel synes jeg godt de kan legge litt i treningen. Det er vel bare måten det gjøres på jeg er uenig i... Det er fotball ja, og en far som er trener :p De er mellom 12-14 år.. ts Anonymkode: 815ff...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #8 Skrevet 19. mai 2019 Da jeg spilte fotball ble vi alltid listet opp. Hvem som hadde best ditt, mest satt. Jeg klarte kanskje de 3 første ferdighets merkene, men triksing har jeg aldri kunnet så da ga jeg opp. Men jeg har aldri brydd meg for det handlet om så mye mer. Samhold. Jeg var en god lagkamerat og var en del av laget med mine sterke sider som var hastighet og sterk i kroppen. Jeg var aldri en spiller som utmerket seg slik jeg opplevde det eller ble snakket høyt om at jeg var en av de på topp. Men jeg hadde kontroll på min posisjon og kunne ikke tenke på hva andre presterte. Vi hadde prisutdelinger på alt. Mine var for best oppmøte og ingen fravær år etter år. Anonymkode: 16c03...659 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #9 Skrevet 19. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da jeg spilte fotball ble vi alltid listet opp. Hvem som hadde best ditt, mest satt. Jeg klarte kanskje de 3 første ferdighets merkene, men triksing har jeg aldri kunnet så da ga jeg opp. Men jeg har aldri brydd meg for det handlet om så mye mer. Samhold. Jeg var en god lagkamerat og var en del av laget med mine sterke sider som var hastighet og sterk i kroppen. Jeg var aldri en spiller som utmerket seg slik jeg opplevde det eller ble snakket høyt om at jeg var en av de på topp. Men jeg hadde kontroll på min posisjon og kunne ikke tenke på hva andre presterte. Vi hadde prisutdelinger på alt. Mine var for best oppmøte og ingen fravær år etter år. Anonymkode: 16c03...659 Men hva om du var det barnet som var dårligst på alt da? Skal man bare måtte tåle det da? Er disse jeg tenker på. At treneren sånn sett har en liste hvor han for eksempel sier at i dag gjorde per det så og så mye bedre enn sist - javel, greit det. Men å publisere dette på fb? Det er her jeg ramler av lasset for hva jeg mener er ok. Jeg fikk snarere en følelse av uthenging.. ts Anonymkode: 815ff...3e9 1
Sirah Skrevet 19. mai 2019 #10 Skrevet 19. mai 2019 Ble dette publisert på en åpen eller lukket facebookside? Barna er såpass gamle nå at resultater dessverre begynner å telle.... 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #11 Skrevet 19. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Han klaget over at barna var for dårlig form. Greit nok, da har de forbedringspotensiale. Det jeg reagerte på var at barna stod med navn og den aktuelle tiden slik at vi foreldre da kunne sammenlikne alle resultatene. Er dette ok? Burde barna vært informert om dette i så fall? Nå skal det sies at jeg ikke liker denne treneren fra før da han ikke er flink og absolutt ikke et forbilde, så blir litt dobbelmoralsk for meg... Jeg tenker også litt at de "dårligste" kanskje syntes det blir demotiverende å dra på løpetrening etter noe sånnt. Jeg syntes rett og slett ikke noe om det... Anonymkode: 815ff...3e9 Til og med vår 14 år gamle hjelpetrener her vet bedre enn det der. Hun tar tiden og viser det kun til de det gjelder. Anonymkode: b3418...691 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #12 Skrevet 19. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hva om du var det barnet som var dårligst på alt da? Skal man bare måtte tåle det da? Er disse jeg tenker på. At treneren sånn sett har en liste hvor han for eksempel sier at i dag gjorde per det så og så mye bedre enn sist - javel, greit det. Men å publisere dette på fb? Det er her jeg ramler av lasset for hva jeg mener er ok. Jeg fikk snarere en følelse av uthenging.. ts Anonymkode: 815ff...3e9 Det som spiller en større rolle er hva treneren sier til barna personlig. Er barnet dårligst så vet barnet om dette selv, og trener skal ikke henge disse ut blant medspillere. En liste er ikke å henge ut. Det er resultat. Er barnet under 13 år så skal ikke barnet kunne lese dette selv. Er barnet over 13 og kan lese dette selv så sier det seg selv at forventninger til resultat spisser seg. Du snakker om at foreldre skulle sammenligne. Sto dette i innlegget? Eller er det det du tenker at blir utfordrende for deg at andre foreldre ser ditt barns resultat? Anonymkode: 16c03...659
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #13 Skrevet 19. mai 2019 Men er enig at det er unødvendig og oppdatere med eget innlegg hvilke barn som gjør det bedre på fremgang. Vår trener kunne typ si: i dag gjorde lise og Anna en fantastisk innsats, ikke at de gjorde det bedre enn sist og at de begynner å bli flinke osv. Og mener at hvis det skal skrytes så skal alle navn nevnes til slutt. Enkelte navn kan nevnes flere ganger, men passe på at alle kommer med så mye som mulig. Anonymkode: 16c03...659
minister-mio Skrevet 19. mai 2019 #14 Skrevet 19. mai 2019 Nå vet ikke jeg hvor gamle barns er men det et regler for slik rangering innen barneidrett.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #15 Skrevet 19. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men er enig at det er unødvendig og oppdatere med eget innlegg hvilke barn som gjør det bedre på fremgang. Vår trener kunne typ si: i dag gjorde lise og Anna en fantastisk innsats, ikke at de gjorde det bedre enn sist og at de begynner å bli flinke osv. Og mener at hvis det skal skrytes så skal alle navn nevnes til slutt. Enkelte navn kan nevnes flere ganger, men passe på at alle kommer med så mye som mulig. Anonymkode: 16c03...659 De startet med løpetrening i dag og det ble lagt ut et innlegg med hvor dårlig det stod til med barna og deretter tidene hvert enkelt barn hadde løpt på. Jeg er helt enig i at det kan kommenteres på innsats til barna.. eks, per gjorde bra innsats mens lise kunne gjort bedre (altså til barna, ikke på en side alle kan lese). Men her er det ferdighetene som blir kritisert. Hvis Per gav alt, men likevel kom dårlig ut, vil jo innsatsen være god, men resultatet dårlig. JEG syntes fokuset her blir helt feil. For å ha det på det rene var mitt barn helt middelmådig på denne "testen", så jeg anser ikke han som en av de som kom kjipt ut.. Da tenker jeg heller det kan virke demotiverende og kjipt for de som sliter allerede... ts Anonymkode: 815ff...3e9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #16 Skrevet 19. mai 2019 Jeg er selv trener, tar et par tester i løpet av sesongen med timer, men jeg viser/forteller aldri resultatet til andre enn den det gjelder og den andre treneren. Guttene mine er klar over dette og vet jeg kun sammenligner hver enkelt gutt med ny/gammel tid. Anonymkode: 0f034...4f0 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #17 Skrevet 19. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: De startet med løpetrening i dag og det ble lagt ut et innlegg med hvor dårlig det stod til med barna og deretter tidene hvert enkelt barn hadde løpt på. Jeg er helt enig i at det kan kommenteres på innsats til barna.. eks, per gjorde bra innsats mens lise kunne gjort bedre (altså til barna, ikke på en side alle kan lese). Men her er det ferdighetene som blir kritisert. Hvis Per gav alt, men likevel kom dårlig ut, vil jo innsatsen være god, men resultatet dårlig. JEG syntes fokuset her blir helt feil. For å ha det på det rene var mitt barn helt middelmådig på denne "testen", så jeg anser ikke han som en av de som kom kjipt ut.. Da tenker jeg heller det kan virke demotiverende og kjipt for de som sliter allerede... ts Anonymkode: 815ff...3e9 Så barna kan lese dette? Anonymkode: 16c03...659
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #18 Skrevet 19. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så barna kan lese dette? Anonymkode: 16c03...659 noen av barna har jo fb og kan lese det, andre ikke.. ts Anonymkode: 815ff...3e9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #19 Skrevet 19. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: noen av barna har jo fb og kan lese det, andre ikke.. ts Anonymkode: 815ff...3e9 Da tenker jeg at barna er i den alderen at sånt skjer. Noen trenere er flinkere enn andre med mennesker. Hvis dette er generelt er en dårlig trener og ikke tar vare på utøverene sine så bør foreldrene snakke med barna sine om de ønsker å forsette slik. Vår trener trodde han trente oss til landslagsspillere. Brutalt til tider. Anonymkode: 16c03...659 1
Gent82 Skrevet 19. mai 2019 #20 Skrevet 19. mai 2019 Den treneren er en kald fisk, gitt. Snakk med sneipen din om hva han tenker om det. Å gå direkte til sjanten vil kanskje være feil trekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå