AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1 Skrevet 19. mai 2019 Jeg skal gifte meg om ikke lenge. I den senere tid har jeg begynt å få veldig angst for denne dagen. Jeg gleder meg selvfølgelig til å bli gift, og mannen er den rette. Men resten gir meg klump i magen. Det startet enkelt men nå har det blitt mye dill og utgifter. Ting jeg gruer meg for er alles meninger. Noen folk som kommer som jeg aldri møter lenger, og jeg vet ikke har noe til overs for meg. Gå opp midtgangen med alles blikk. Alle som skal se på og bedømme meg og kjolen. (Den er ikke helt "vanlig" eller "klassisk") At jeg føler meg ikke pen nok til å være brud, at bildene blir stygge. At folk blir for fulle å lager skandale. At jeg og mannen skal være midtpunktet er nok det jeg har mest angst for. Liker ikke å være midtpunkt. Hvordan slappe mer av tiden før bryllupet? Det gjør meg trist og jeg tenker at jeg ikke kommer til å trives den dagen.. Hjelp:( Anonymkode: 3fac9...ff1
Jytte Skrevet 19. mai 2019 #2 Skrevet 19. mai 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal gifte meg om ikke lenge. I den senere tid har jeg begynt å få veldig angst for denne dagen. Jeg gleder meg selvfølgelig til å bli gift, og mannen er den rette. Men resten gir meg klump i magen. Det startet enkelt men nå har det blitt mye dill og utgifter. Ting jeg gruer meg for er alles meninger. Noen folk som kommer som jeg aldri møter lenger, og jeg vet ikke har noe til overs for meg. Gå opp midtgangen med alles blikk. Alle som skal se på og bedømme meg og kjolen. (Den er ikke helt "vanlig" eller "klassisk") At jeg føler meg ikke pen nok til å være brud, at bildene blir stygge. At folk blir for fulle å lager skandale. At jeg og mannen skal være midtpunktet er nok det jeg har mest angst for. Liker ikke å være midtpunkt. Hvordan slappe mer av tiden før bryllupet? Det gjør meg trist og jeg tenker at jeg ikke kommer til å trives den dagen.. Hjelp:( Anonymkode: 3fac9...ff1 Tror det er ganske vanlig å kjenne angst før man gifter seg, og det virker som om dere har invitert til et større bryllup enn dere liker selv? Gjort er gjort. Hev deg over de du tror misliker deg. Det er ikke sikkert de misliker deg, men at dere ikke har noe til felles. Og hva så om de virkelig ikke liker deg, det er deres problem og ikke ditt. Alle kan ikke like alle. Kjolen din høres spennende ut. Jeg liker klær som er litt utenfor normalen. Det tror jeg mange gjør selv om de selv ikke tør være annerledes. Du er pen nok som du er. Vær en stolt brud. Det at noen kan drikke seg for fulle hadde bekymret meg. Få en eller to til å passe på at de ikke drikker for mye. Når er dagen? Er det lenge igjen? Dere har en mulighet og det er å avlyse bryllupet og heller satse på å ha et enkelt et senere, for eksempel neste år. Tenk også litt over bordplasseringen. Man kan gjøre noen grep for å unngå for mye oppmerksomhet. Dere kan også dra derfra tidlig og overlate resten av selskapet til gjestene. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2019 #3 Skrevet 21. mai 2019 På 19.5.2019 den 15.07, Jytte skrev: Tror det er ganske vanlig å kjenne angst før man gifter seg, og det virker som om dere har invitert til et større bryllup enn dere liker selv? Gjort er gjort. Hev deg over de du tror misliker deg. Det er ikke sikkert de misliker deg, men at dere ikke har noe til felles. Og hva så om de virkelig ikke liker deg, det er deres problem og ikke ditt. Alle kan ikke like alle. Kjolen din høres spennende ut. Jeg liker klær som er litt utenfor normalen. Det tror jeg mange gjør selv om de selv ikke tør være annerledes. Du er pen nok som du er. Vær en stolt brud. Det at noen kan drikke seg for fulle hadde bekymret meg. Få en eller to til å passe på at de ikke drikker for mye. Når er dagen? Er det lenge igjen? Dere har en mulighet og det er å avlyse bryllupet og heller satse på å ha et enkelt et senere, for eksempel neste år. Tenk også litt over bordplasseringen. Man kan gjøre noen grep for å unngå for mye oppmerksomhet. Dere kan også dra derfra tidlig og overlate resten av selskapet til gjestene. Jeg sliter med det samme som ts og ble litt nyskjerrig på det siste du skrev: Hvordan kan man gjennom bordplassering legge en demper på oppmerksomheten? Føler med deg ts ❤️ Selv gruer jeg meg mye til teite selskapsleker og ikke minst taler. Synes folk sier så utrolig mye dumt og gjør seg morsom på brudeparets bekostning. Vil heller ikke at folk skal ta bilder med mobilen og legge ut på. Sosiale medier men dette blir jo vanskelig å kontrollere. Anonymkode: bb53c...94a
Jytte Skrevet 21. mai 2019 #4 Skrevet 21. mai 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med det samme som ts og ble litt nyskjerrig på det siste du skrev: Hvordan kan man gjennom bordplassering legge en demper på oppmerksomheten? Føler med deg ts ❤️ Selv gruer jeg meg mye til teite selskapsleker og ikke minst taler. Synes folk sier så utrolig mye dumt og gjør seg morsom på brudeparets bekostning. Vil heller ikke at folk skal ta bilder med mobilen og legge ut på. Sosiale medier men dette blir jo vanskelig å kontrollere. Anonymkode: bb53c...94a Ha langbord i stedet for hestesko, eller ha flere bord med bordkort der dere sitter med forlovere og de nærmeste og er påpasselig med å også plassere gjestene med noen de kjenner fra før. Etter maten kan folk rokere som de vil selv. Ha forbud mot bruk av mobil og deling på sosiale medier. Det bør folk kunne respektere. Ingen morsomme leker, dette kan dere bestemme selv. Be de som vil holde tale avtale med toastmaster, som igjen kan forklare at taler ikke er ønsket, eller si det selv. Nå høres jeg streng ut, det er ikke alt man kan diktere, men avtal at noen få holder taler og si at det blir for mange hvis flere spør. edit. Mobilbruk bare hvis det er helt nødvendige samtaler f.eks. med barnevakt. Håper folk har litt vett, noe så irriterende som en mobil som ringer under en middag f.eks. Kan gjøre enhver litt matt. Endret 21. mai 2019 av Jytte 4
Anim92 Skrevet 21. mai 2019 #5 Skrevet 21. mai 2019 Å forby telefon/sosiale medier er i alle fall en garanti til å gi gjestene noe å snakke (negativt) og sladre både i forkant, på kvelden og i ettertid. Å gi et høflig hint på en artig måte om at dere setter pris på at telefon og sosiale medier ikke brukes/dere ønsker å selv dele dagen på medier, er noe litt annet. Men dess særere ønsker, dess mere skråblikk 😅 sånn er det bare..
Jytte Skrevet 21. mai 2019 #6 Skrevet 21. mai 2019 6 minutter siden, Anim92 skrev: Å forby telefon/sosiale medier er i alle fall en garanti til å gi gjestene noe å snakke (negativt) og sladre både i forkant, på kvelden og i ettertid. Å gi et høflig hint på en artig måte om at dere setter pris på at telefon og sosiale medier ikke brukes/dere ønsker å selv dele dagen på medier, er noe litt annet. Men dess særere ønsker, dess mere skråblikk 😅 sånn er det bare.. Du har rett, forbud høres sært ut. Et høflig hint er mer på plass. Men at folk liker å snakke er også deres problem og ikke brudeparets. Dette hintet burde vært med i invitasjonen. Har du forslag til hvordan man kan formidle det når gjestene allerede er ankommet?
Anim92 Skrevet 21. mai 2019 #7 Skrevet 21. mai 2019 Hva med en liten plakat/kort/treskilt (etter hva som står i stil, selvsagt) i en av dekorasjonene et par steder i lokalet? Eller at toastmaster sier det på en hyggelig måte i starten av festen. Evt i vielsesprogram i kirken, dersom eere har det?
Sandie Skrevet 22. mai 2019 #8 Skrevet 22. mai 2019 14 timer siden, Anim92 skrev: Hva med en liten plakat/kort/treskilt (etter hva som står i stil, selvsagt) i en av dekorasjonene et par steder i lokalet? Eller at toastmaster sier det på en hyggelig måte i starten av festen. Evt i vielsesprogram i kirken, dersom eere har det? Var i et bryllup med mobilforbud under selve vielsen. Dette ble kommunisert via et søtt lite skilt ved inngangen til kirken og presten gjentok budskapet før vielsen startet. Synes det var en grei måte å formidle det på, og tenker å gjøre det samme i vårt bryllup. I tillegg kan det nok være lurt å skrive det i selve invitasjonen og/eller programmet. De som legger ut statuser og bilder i hytt og pine har nok lett for å glemme sånt så å gjenta beskjeden flere ganger er sikkert lurt. 1
Gjest Kaie Skrevet 22. mai 2019 #9 Skrevet 22. mai 2019 4 timer siden, Sandie skrev: Var i et bryllup med mobilforbud under selve vielsen. Dette ble kommunisert via et søtt lite skilt ved inngangen til kirken og presten gjentok budskapet før vielsen startet. Synes det var en grei måte å formidle det på, og tenker å gjøre det samme i vårt bryllup. I tillegg kan det nok være lurt å skrive det i selve invitasjonen og/eller programmet. De som legger ut statuser og bilder i hytt og pine har nok lett for å glemme sånt så å gjenta beskjeden flere ganger er sikkert lurt. Jeg har og opplevd dette flere ganger og ingen tar det som en fornærmelse. Mange skjønner at vielsen skal holdes «hellig» og ikke bli ødelagt ved mange mobiler rett opp i trynet til brudeparet. Vigsler har nok ingenting i mot å si i fra om dette før seremonien starter. Dere kan jo og presisere at dere ikke ønsker at andre skal legge ut bilder av dere på sosiale medier. Her kan dere enten ikke gi grunn eller si dere ønsker å gjøre dette selv. Også dette kan bli sagt av vigsler og av toastmaster. Da er det et slags kompromiss i middagen mellom mobilforbud og fritt vilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå