Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lønnstrekk på så mye det går å trekke. 

Nå i juni er det feriepenger som skal betales ut, sjekker namsfogden med arbeidsgiver hver måned om det er mer lønn til utbetaling eller lar de være når de allerede har det på maks?

Eventuelt sjekker de med arbeidsgiver hver gang de får et nytt krav?

Anonymkode: 1fc6b...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt skjer automatisk via systemene. Det er ingen mennesker som sjekker dette manuelt.

Det vil si at dersom du har et krav får du lønnstrekk.

AnonymBruker
Skrevet

Du har 12000 i trekk?

Anonymkode: 21bdd...330

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har 12000 i trekk?

Ja, 12500...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, 12500...

Fast trekk, du blir ikke trukket ekstra hos namsfogden. Har du skattegjeld, tar skatteetaten penger til gode på skatten i tillegg til fast trekk.

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Sosialt skrev:

Alt skjer automatisk via systemene. Det er ingen mennesker som sjekker dette manuelt.

Det vil si at dersom du har et krav får du lønnstrekk.

Jeg har vi trekk men i juni er det ju mer utbetalt enn vanlig så da fanger systemet opp det mener du? 

Det er første gang jeg hør at det går automatisk i et system?  Er du sikker? 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vi trekk men i juni er det ju mer utbetalt enn vanlig så da fanger systemet opp det mener du? 

Det er første gang jeg hør at det går automatisk i et system?  Er du sikker? 

Alle systemene i Norge er automatisk. Det går av seg selv. Horvidt de trekker ekstra er jeg usikker på.

Endret av Sosialt
AnonymBruker
Skrevet

Trekket er det samme hver mnd. Dette pga at trekket er fastsatt ved utleggsforretning eller dom.

Det trekkes verken mer eller mindre pr mnd, dette pga at skyldner skal ha forutsigbarhet i sin økonomi.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trekket er det samme hver mnd. Dette pga at trekket er fastsatt ved utleggsforretning eller dom.

Det trekkes verken mer eller mindre pr mnd, dette pga at skyldner skal ha forutsigbarhet i sin økonomi.

Utleggsforettning ja så uansett om jeg får feriepenger som er mer enn vanlig lønn så er trekket desamme som måneden før?

Skrevet (endret)

https://www.sismo.no/no/pub/tema/trekk-i-lonn-eller-trygd

De skriver

"

Trekk i lønn eller trygd

Betyr at du blir trukket et bestemt beløp hver måned direkte av arbeidsgiveren din eller av NAV, som de så betaler inn til oss (gjelder også feriepenger)."

Det ser altså ikke ut som de trekker ekstra den måneden, men et fast beløp hver måned. Skal de trekke mer eller mindre, er det saksbehandling først. 

REDIGERT:

dette ble feil. Det er namsmannen du har trekk av eller...? Det er statens innkrevingssentral som er sitert ovenfor

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Utleggsforettning ja så uansett om jeg får feriepenger som er mer enn vanlig lønn så er trekket desamme som måneden før?

Ja, trekket er fastsatt hver mnd av namsmann eller namsfogd. Du kan be om å få se utleggsforretningen hos namsmannen. (du skal ha fått denne tilsendt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...