Gå til innhold

Har ett barn som stjeler, finner på allslags garp og har til og med truet barn med skarp gjenstand

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør jeg nå? 

Problemet er når barnet er med en person. De er ikke bra for hverandre. Har tilgode å oppleve noe tull sammen me de andre vennene barnet har. Jeg prøver det jeg kan at de ikke skal omgås, men de går i samme klasse og ute hjemme har jeg ikke mulighet til å forfølge barnet når de er ute å leker.

Jeg er også frustrert over at foreldrene til det andre barnet som alle hendelsene skjer med ikke ser alvoret i dette og mener at barnet demmes ikke finner på unormalt tull og det er ingenting å bekymre seg for. Barn er barn - så barnet har ikke forbud om å være med mitt. Jeg har sagt at de kan være med hverandre på skolen me tilsyn, men på fritiden går grensen. 

Det jeg føler er at jeg trigger også ved å nekte, det gjør turene utenfor gjerne enda mer spennende. 

Hvordan kan jeg hjelpe barnet mitt? 

Jeg og faren har hatt ett stygt brudd for 4 år siden og det har barna vært vitne til så kjenner skyld i uroen barna har vært i og tenker dette har påvirket adferden mer og barnet er litt mer umoden, virker ut som barnet ikke tenker over valgene sine, som om barnet ikke kan se resultatet i enden. Jeg har mistenkt adhd mtp. Uroheten, rastløs, spontan. Barnet er helt forskjellig fra søsknene sine. Sliter også faglig, men utredning har ikke vært tema på skolen. Barnet er også utfordrende å snakke med da det er dårlig ordforråd enn andre barn i den alderen. Snakker lite, men sitter nok med ett stort kaos inni seg som ikke får kommet ut. Så jeg får lite av lengre samtaler og da er det vanskelig å forstå hva som skjer inni barnet. 

Jeg vet ikke hvilken vei jeg skal ta nå og ser ikke på BV som en løsning ut i fra det jeg har sett de kan tilby. BUP av avvist hjelp fordi barnet er for ungt til at de hjelper med samtaler osv, men om problemet enda er der når barnet startet på u. Skolen så kan vi komme. Barnet blir nå 10 og jeg har vært på alt av foreldreveilednings kurser. 

Noen som har hatt lignende utfordringer? 

Anonymkode: 46f19...fd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at barna er hos far 4 netter i mnd da han har flyttet bort. Så barnet savner nok far veldig mye i hverdagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke snakke med skolen/lærer om at du ønsker kartlegging av barnet ditt mtp utfordringer faglig og en del av de andre vanskene du beskriver, slik at de kan sende tilmelding til PPT. Start der.

Anonymkode: 89d27...712

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke snakke med skolen/lærer om at du ønsker kartlegging av barnet ditt mtp utfordringer faglig og en del av de andre vanskene du beskriver, slik at de kan sende tilmelding til PPT. Start der.

Anonymkode: 89d27...712

Barnet er innenfor PPT, men de hjelper med andre ting og jeg har tatt dette opp med dem og skole. De har ikke noe å komme med for øyeblikket. De forstår utfordringene, men det er alt nå. Skolen kjenner godt mitt barn, sitter ofte på kontoret. 

Takk for svaret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...