AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1 Skrevet 19. mai 2019 Jeg og besøkte en kompis som nettopp hadde samlivsbrudd for en måned tilbake. Vi diskuterte dette med samboerkontrakt som i følge eksperter er nødvendig for å unngå konflikter og lignende. Kompisen sa at man ikke bør skrive kontrakt, da er man forpliktet til å følge den. Han fortalte at han ikke gjorde det da han kommer dårlig ut av det. Han fortalte meg at dama betalte matutgiftene og fellesutgifter, mens han betalt ned boliglånet som sto på han (bare han eide leiligheten). De hadde bodd noen år sammen og har ikke barn. Jeg eier leiligheten idag, og tenker å gjøre det samme. Er det rettferdig å gjøre det slikt? Anonymkode: 723bf...291
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #2 Skrevet 19. mai 2019 Er man forpliktet til å skrive en slik kontrakt hvis man får barn? Anonymkode: 723bf...291
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #3 Skrevet 19. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er man forpliktet til å skrive en slik kontrakt hvis man får barn? Anonymkode: 723bf...291 Eh nei Anonymkode: 22d0f...9bb 1
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2019 #4 Skrevet 19. mai 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og besøkte en kompis som nettopp hadde samlivsbrudd for en måned tilbake. Vi diskuterte dette med samboerkontrakt som i følge eksperter er nødvendig for å unngå konflikter og lignende. Kompisen sa at man ikke bør skrive kontrakt, da er man forpliktet til å følge den. Han fortalte at han ikke gjorde det da han kommer dårlig ut av det. Han fortalte meg at dama betalte matutgiftene og fellesutgifter, mens han betalt ned boliglånet som sto på han (bare han eide leiligheten). De hadde bodd noen år sammen og har ikke barn. Jeg eier leiligheten idag, og tenker å gjøre det samme. Er det rettferdig å gjøre det slikt? Anonymkode: 723bf...291 Dama hans gikk i kvinnefella og det var nok planen til denne kameraten hans hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #5 Skrevet 19. mai 2019 Så lenge det kommuniseres tydelig med partneren at dere sitter igjen med alt på leiligheten ved eventuelt brudd, så er det ingen problemer sånn teknisk sett.. jeg synes likevel det er veldig synd at noen ønsker å utnytte et menneske de er glad i på den måten. Anonymkode: aaef1...71d 10
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #6 Skrevet 19. mai 2019 TS, synes du ikke det er vondt å tenke på at partneren din skal bli sittende uten noe som helst hvia dere går fra hverandre bare fordi dere har delt opp utgiftene slik dere har? En mye bedre løsning vil jo være at begge har eierandel og at alle utgifter deles 50/50. Anonymkode: aaef1...71d 10
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #7 Skrevet 19. mai 2019 27 minutter siden, AnonymBruker said: Han fortalte meg at dama betalte matutgiftene og fellesutgifter, mens han betalt ned boliglånet som sto på han (bare han eide leiligheten). De hadde bodd noen år sammen og har ikke barn. Jeg eier leiligheten idag, og tenker å gjøre det samme. Er det rettferdig å gjøre det slikt? Selvfølgelig er det ikke rettferdig! Det er drittoppførsel! Anonymkode: 066af...d30 23
FrodeF Skrevet 19. mai 2019 #8 Skrevet 19. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS, synes du ikke det er vondt å tenke på at partneren din skal bli sittende uten noe som helst hvia dere går fra hverandre bare fordi dere har delt opp utgiftene slik dere har? En mye bedre løsning vil jo være at begge har eierandel og at alle utgifter deles 50/50. Anonymkode: aaef1...71d Hvorfor I all verden er det en mye bedre løsning for TS at han selger halve leiligheten sin til en ny samboer? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #9 Skrevet 19. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det ikke rettferdig! Det er drittoppførsel! Anonymkode: 066af...d30 Forklar hvorfor? Anonymkode: 723bf...291
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #10 Skrevet 19. mai 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forklar hvorfor? Anonymkode: 723bf...291 Hadde du syntes det var ok å være med på å bygge opp din partners formue i mange år, for å så stå på bar bakke den dagen hun/han hiver deg ut? Nei. Hvorfor er det da ok andre veien? Derav drittoppførsel. Anonymkode: abce5...b3f 19
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2019 #11 Skrevet 19. mai 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge det kommuniseres tydelig med partneren at dere sitter igjen med alt på leiligheten ved eventuelt brudd, så er det ingen problemer sånn teknisk sett.. jeg synes likevel det er veldig synd at noen ønsker å utnytte et menneske de er glad i på den måten. Anonymkode: aaef1...71d De er ikke glade i dem. De er bare et middel til et enklere liv.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #12 Skrevet 19. mai 2019 32 minutter siden, FrodeF said: Hvorfor I all verden er det en mye bedre løsning for TS at han selger halve leiligheten sin til en ny samboer? Du tuller nå håper jeg? Synes du virkelig det er ok at partneren skal hjelpe å bygge opp en formue og selv bli sittende uten noe som helst? Skal man leve sammen, så må man LEVE SAMMEN. Selv foretrekker jeg å forbli særboer, nettopp pga menneskers tankegang slik som din.. Det er utrolig skremmende. Anonymkode: aaef1...71d 11
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #13 Skrevet 19. mai 2019 31 minutter siden, FrodeF skrev: Hvorfor I all verden er det en mye bedre løsning for TS at han selger halve leiligheten sin til en ny samboer? Det er en god løsning fordi da deler man på alle andre utgifter også og begge stiller da likt under et eventuelt brudd. Jeg vurderer å kjøpe meg leilighet selv nå og om kjæresten min flytter inn etterhvert så er det mye bedre om han kjøper halve leiligheten enn at han bidrar med å betale ned på mitt lån og dermed bare øke min formue ved å betale husleie f.eks, eller at jeg da slapp å betale for mat og husholdning som også er en ganske stor utgiftspost. Noen av oss her i verden er faktisk glad i den vi er sammen med (tro det eller ei) og tenker ikke bare på oss selv (tro det eller ei) og ikke vil at dem skal stå på bar bakke ved et brudd. Forstår du det? Anonymkode: 0ce57...4f2 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #14 Skrevet 19. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tuller nå håper jeg? Synes du virkelig det er ok at partneren skal hjelpe å bygge opp en formue og selv bli sittende uten noe som helst? Skal man leve sammen, så må man LEVE SAMMEN. Selv foretrekker jeg å forbli særboer, nettopp pga menneskers tankegang slik som din.. Det er utrolig skremmende. Anonymkode: aaef1...71d Greit nok at du vil være særboer, men ville du virkelig i det hele tatt vært sammen med noen som er så egoistisk? Det ville ikke jeg. Jeg holder meg langt unna slike folk. Anonymkode: 0ce57...4f2 2
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2019 #15 Skrevet 19. mai 2019 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en god løsning fordi da deler man på alle andre utgifter også og begge stiller da likt under et eventuelt brudd. Jeg vurderer å kjøpe meg leilighet selv nå og om kjæresten min flytter inn etterhvert så er det mye bedre om han kjøper halve leiligheten enn at han bidrar med å betale ned på mitt lån og dermed bare øke min formue ved å betale husleie f.eks, eller at jeg da slapp å betale for mat og husholdning som også er en ganske stor utgiftspost. Noen av oss her i verden er faktisk glad i den vi er sammen med (tro det eller ei) og tenker ikke bare på oss selv (tro det eller ei) og ikke vil at dem skal stå på bar bakke ved et brudd. Forstår du det? Anonymkode: 0ce57...4f2 Nei, det er bedre måter å ikke la noen være økonomisk svarteper etter et samboerskap. Hvis du lar en fyr som bare er en samboer og ikke en ektemann kjøpe seg inn i din leilighet kan du havne i kvinnefella. Endret 19. mai 2019 av O.G.
ErGlad Skrevet 19. mai 2019 #16 Skrevet 19. mai 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tuller nå håper jeg? Synes du virkelig det er ok at partneren skal hjelpe å bygge opp en formue og selv bli sittende uten noe som helst? Skal man leve sammen, så må man LEVE SAMMEN. Selv foretrekker jeg å forbli særboer, nettopp pga menneskers tankegang slik som din.. Det er utrolig skremmende. Anonymkode: aaef1...71d Dessverre er det faktum at det skjer ofte til vanlig. Ja, det er urettferdig og skremmende.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #17 Skrevet 19. mai 2019 21 minutter siden, O.G. skrev: Nei, det er bedre måter å ikke la noen være økonomisk svarteper etter et samboerskap. Hvis du lar en fyr som bare er en samboer og ikke en ektemann kjøpe seg inn i din leilighet kan du havne i kvinnefella. Nei, man havner ikke i noen felle når begge på papiret eier hver sin halvdel av leilighet og begge betaler på sin del av lånet. Det er ikke som om at jeg har tenkt å bo det stedet jeg skal kjøpe leilighet i mer enn noen få år uansett, så om det skulle bli brudd er det bare å selge leiligheten og begge får da naturlig nok sin del Anonymkode: 0ce57...4f2 3
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2019 #18 Skrevet 19. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man havner ikke i noen felle når begge på papiret eier hver sin halvdel av leilighet og begge betaler på sin del av lånet. Det er ikke som om at jeg har tenkt å bo det stedet jeg skal kjøpe leilighet i mer enn noen få år uansett, så om det skulle bli brudd er det bare å selge leiligheten og begge får da naturlig nok sin del Anonymkode: 0ce57...4f2 Men i mellomtiden mens han bodde der har du da Gjort mesteparten av husarbeidet (90%) Betalt 50/50 og vel så det av utgiftene Mens samboeren din som du mer eller mindre gav halve leiligheten har fått gratis hushjelp og sexgiver. Hva har så du gjort? Du, betalte for kuk.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #19 Skrevet 19. mai 2019 Akkurat nå, O.G. skrev: Men i mellomtiden mens han bodde der har du da Gjort mesteparten av husarbeidet (90%) Betalt 50/50 og vel så det av utgiftene Mens samboeren din som du mer eller mindre gav halve leiligheten har fått gratis hushjelp og sexgiver. Hva har så du gjort? Du, betalte for kuk. Oi for et trasig verdenssyn du har som tror at sex er noe en kvinne gir til en mann. At du tror at en kvinne ikke har noen nytelse av å ha sex. Vet du, selv om du gir sex til menn og ikke gjør det fordi du vil det selv så er det ikke sånn for oss alle. Jeg kan gjerne ha sex med min kjære hele tiden, han er jo så inni hampen deilig. Og så er han rettferdig og har ingen problem med husarbeid Så om jeg betaler for kuk betaler han like mye for fitte. Anonymkode: 0ce57...4f2 2
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2019 #20 Skrevet 19. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi for et trasig verdenssyn du har som tror at sex er noe en kvinne gir til en mann. At du tror at en kvinne ikke har noen nytelse av å ha sex. Vet du, selv om du gir sex til menn og ikke gjør det fordi du vil det selv så er det ikke sånn for oss alle. Jeg kan gjerne ha sex med min kjære hele tiden, han er jo så inni hampen deilig. Og så er han rettferdig og har ingen problem med husarbeid Så om jeg betaler for kuk betaler han like mye for fitte. Anonymkode: 0ce57...4f2 Ja, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå