AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #1 Del Skrevet 19. mai 2019 Noen som har en slik på badet https://www.ikea.com/no/no/p/hemnes-kommode-6-skuffer-brunsvart-60239268/ ? Går det greit, eller blir den skadet av fuktighet? Hos meg ville den stå på badet hvor vi har vaskemaskinen. Anonymkode: 6f002...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #2 Del Skrevet 19. mai 2019 Den er ikke beregnet for bruk på bad, så den vil naturligvis være mindre fuktbestandig enn baderomsmøbler. Men sannsynligvis lever den lenge nok til at du er lei av den før den blir helt ødelagt. Anonymkode: 84570...4f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #3 Del Skrevet 19. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Den er ikke beregnet for bruk på bad, så den vil naturligvis være mindre fuktbestandig enn baderomsmøbler. Men sannsynligvis lever den lenge nok til at du er lei av den før den blir helt ødelagt. Anonymkode: 84570...4f8 (Jeg svarte, siden denne kommoden er såpass ny (?) at det neppe er noen som har mange års erfaring med den på badet.) Anonymkode: 84570...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. mai 2019 #4 Del Skrevet 19. mai 2019 På moderne bad med varmekabler etc. blir det ikke så veldig mye mer fuktig enn i andre rom i huset så det vil jeg tro går helt fint! Hemnes er vel dessuten i heltre så hvis du vil være 100% sikker kan du gi den et strøk trestjernes gulvlakk før du monterer den sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. mai 2019 #5 Del Skrevet 19. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: (Jeg svarte, siden denne kommoden er såpass ny (?) at det neppe er noen som har mange års erfaring med den på badet.) Anonymkode: 84570...4f8 Mine baderomsmøbler har jeg malt selv med vannbasert maling og de har holdt i mange år nå uten å bli fuktskadet. Problemet oppstår vel først ved direkte vannsøl for eksempel rundt en vask, men nå er det vel ikke det TS mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #6 Del Skrevet 19. mai 2019 Jeg ville satt møbelknotter under bena, for sikkerhets skyld, i tilfelle det skulle bli noe stående vannsøl på badet. Altså møbelknotter i plast med filt under (filten kan jo tas av). Anonymkode: 84570...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. mai 2019 #7 Del Skrevet 19. mai 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville satt møbelknotter under bena, for sikkerhets skyld, i tilfelle det skulle bli noe stående vannsøl på badet. Altså møbelknotter i plast med filt under (filten kan jo tas av). Anonymkode: 84570...4f8 Nå maser jeg veldig her ! Ideen er utmerket, men det finnes møbelknotter i plast uten filt. Da slipper man evt. skader på fliser/belegg hvis kommoden må flyttes på også. https://www.clasohlson.com/no/Skotten-gulvbeskyttere/31-3115 Endret 19. mai 2019 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #8 Del Skrevet 19. mai 2019 Jeg har hatt min på badet i to år, et umoderne bad uten varmekabler. Like fin fortsatt 😊 Anonymkode: c914e...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #9 Del Skrevet 19. mai 2019 2 timer siden, Leo skrev: Nå maser jeg veldig her ! Ideen er utmerket, men det finnes møbelknotter i plast uten filt. Da slipper man evt. skader på fliser/belegg hvis kommoden må flyttes på også. https://www.clasohlson.com/no/Skotten-gulvbeskyttere/31-3115 Takk for mange gode innspill (fra flere). Ble litt usikker - mener du at filtknotter vil kunne skade fliser/belegg ? Jeg forstår poenget med knotter uten filt i forhold til vann. Det var en god ide. Ser at Clas Ohlson også har neon ben som kan tres utenpå møbelben, men de er runde. Anonymkode: 6f002...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 19. mai 2019 #10 Del Skrevet 19. mai 2019 Jeg har en Malm-kommode på et bad, den er jo ikke heltre. Har stått på badet i snart seks år. Står slik at den får litt sprut fra dusjen på et hjørne, å ha kommoden der var en rimelig 'nødløsning', og jeg så for meg at jeg bare skulle kaste den etter få år. Det vises litt på ett hjørne av topplaten at den har tatt til seg litt fukt, men den har altså holdt forbausende lenge i fuktig miljø til å være en billigkommode som ikke er laget for våtrom. Jeg vil dermed tro du kan ha en Hemnes-kommode lenge på badet før den blir stygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #11 Del Skrevet 19. mai 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Takk for mange gode innspill (fra flere). Ble litt usikker - mener du at filtknotter vil kunne skade fliser/belegg ? Jeg forstår poenget med knotter uten filt i forhold til vann. Det var en god ide. Ser at Clas Ohlson også har neon ben som kan tres utenpå møbelben, men de er runde. Anonymkode: 6f002...b1f Poenget med å fjerne filten var nettopp at den blir litt guffen etterhvert, i kontakt med vann. Hvis det finnes noen med bare plast eller gummi, er det bedre. Jeg tror ikke det er nødvendig å gjøre noe mer med kommoden enn å beskytte den mot å bli stående i vannsøl. Vannet kan i så fall trekke opp i bena, så disse blir stygge (erfaring fra balkong). Anonymkode: 84570...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #12 Del Skrevet 19. mai 2019 Har en Hemnes kommode stående på badet. I ett hjørne på motsatt side av vasken, men ved siden av dusjveggen. Det blir tørket en del klær i rommet også. Så litt luftfuktighet innimellom. Har sett uttrekksvifte. Etter ett år er kommoden like fin. Blir ikke vått på gulvet der den står. Anonymkode: e4991...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå