Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jogging på tredemølle er utrolig kjedelig syns jeg!!! Du ser jo det samme rundt deg hele tiden, og føler at du ikke kommer av flekken! Dermed føler man at man har jogget i en time, og så har det bare gått et kvarter...

Er man ute i naturen får man frisk luft, variert terreng, nye synsopplevelser (ikke samme gamle kjedelige greia heeele tiden). Man forbrenner også mye når man jogger over lang tid.

Ja- jeg jogger- 4 ganger i uka, mellom 8-10 kilometer hver gang. Før hatet jeg å jogge- fantes det noe kjedeligere?? Jeg var helt pumpa etter 10 minutter. Men det er fordi min muskelmasse er kraftig, og har "lyst til" å løpe raskere enn min kondisjon klarte. Dermed fikk jeg syre, og ble helt ferdig. Nå løper jeg langt uten problemer, fordi jeg har lært å tilpasse fart i forhold til kondisjon og muskeltype, og kondisjonen er dessuten blitt MYE bedre. Nå er det faktisk GODT å jogge, mot at det tidligere var GØRR. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker å jogge, men det er en veldig farlig sport :evil:

LilleSol (med forstuet fot, og gåforbud i to uker :oops: )

Skrevet

Det som også kan skje med å jogge for mye, er at man kan få kolaps.. Pappa fikk det i går, han har det bra, ligger på sykehuset i Bergen. Han fikk ikke nok CO2, og skalv så mye at sengen ristet... Det fæle er jo at eg er her, og han er der hjemme.. Huff det er såå mye trist som kommer ramlene ned i fanget på meg - vet ikke hvor eg sakl gjøre av meg

Skrevet

Jeg synes de første 5 min. er verst, så når de er unnagjort, går resten av turen som en "lek". Tar små pauser hvor jeg går raskt. Etter hvert som formen blir bedre, kan du løpe lengre og ta sjeldnere pauser. Du merker forskjell bare etter 2-3 løpeturer! Ikke gi opp, det er deilig og sunt å løpe i skogen! Hvis ikke du liker å løpe, er sykling eller rask gange et godt alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...